Play.com legger inn årene - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    (En ting jeg lurer på; er det stereospor på alle blu-ray filmer? Og hav skjer med lyden dersom det ikkje er det og en bruker en stereoforsterker? noen som vet noe om dette? )
    Det varierer. Noen filmer har eget 2.0 (stereo) spor som er spesialmikset for å gjengis på 2 kanaler.

De aller fleste, derimot, har som regel kun multispors lyd. Nå er det gitt av standardene (Dolby Digital og DTS) hvordan man skal mikse det ned til stereo, men det skjer automatisk (matematisk) og ikke av en produsent.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Det varierer. Noen filmer har eget 2.0 (stereo) spor som er spesialmikset for å gjengis på 2 kanaler.

De aller fleste, derimot, har som regel kun multispors lyd. Nå er det gitt av standardene (Dolby Digital og DTS) hvordan man skal mikse det ned til stereo, men det skjer automatisk (matematisk) og ikke av en produsent.
    Ok, det er med andre ikke noe å bekymre seg over.
    var tenkt å bytte forsterker og er litt i tvil om jeg skal kjøpe stereo eller surround.
    Mitt bruk er til musikk og tv med kun 2.høyttalere og av og til en sub.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (En ting jeg lurer på; er det stereospor på alle blu-ray filmer? Og hav skjer med lyden dersom det ikkje er det og en bruker en stereoforsterker? noen som vet noe om dette? )
    Kjøper du en Woody Allen film kan du faktisk risikere 1.0 mono selv på blu...
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som den yngre garde ikkje kjøper blu-ray eller dvd lenger, kun nedlastning, lovlig og ulovlig.
    Hvor mange unge har pleid å kjøpe dette tidligere? Yngre garde kjøper nok ca det samme som før, og tviler på det er store forskjellen på de som var ung i 2000 og 2012. Både når det gjelder musikk og film. Vil jo alltid være en del som kjøper det, og en del som laster det ned. Jeg tror bare streaming har tatt over flere fra det ulovlige.

Leste en artikkel om at det ville koste ca 170 000kr å fylle en hel Ipod classic med musikk ( 160 gig ). Så du ser raskt at ikke alle har råd til å kjøpe musikk og film hele tiden. Men det hjelper når du får en blu-ray film for under 50kr på nett.

Et siste punkt er spotify, nettflix og andre streamingsider. Vil nesten påstå at Spotify er like normalt som alkohol og facebook blandt ungdommen. Jeg tror ikke jeg kjenner 1 person som ikke har spotify. Alle har det. Og flere og flere kjøper fullversjon. Tjenesten er så genial og god, at du ikke klarer deg uten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av de andre butikkene som har gratis frakt? Tenker på ved kjøp av en bluray til under hundringsen?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Er det noen av de andre butikkene som har gratis frakt? Tenker på ved kjøp av en bluray til under hundringsen?
    Amazoon hadde noe hvis du handler for mellom 154kr og 200kr. Da får du gratis frakt. Litt usikker på om de har det fortsatt. De hadde det før jul.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Amazoon hadde noe hvis du handler for mellom 154kr og 200kr. Da får du gratis frakt. Litt usikker på om de har det fortsatt. De hadde det før jul.
    De har hatt gratis frakt på alle ordre over £16,60 en god stund nå. Ser ingen grunn til at de skal ha sluttet med det. Testet uansett en ordre nå på £16,68 (£20 inkl VAT), og da fikk jeg fortsatt tilbud om gratis frakt.

(det er selvfølgelig også gratis frakt på ordre over 200,-, men vil man unngå moms og fortollingsgebyr, så er det lurt å holde seg under dette beløpet, naturligvis)

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com fungerer da som side fortsatt? Er det overgangen til dette Rakuten opplegget som var bytte? Fikk meg en liten vekker her jeg sitter og leste for å finne det beste stedet å kjøpe BD. Har ikke handlet på lenge da jeg ikke har hatt noe sted å se dem. Nå er straks kino´n oppe å går og da trenger jeg litt referanse materiale.

Noen tips evt? :-)

Art of flight er bestilt :-P

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper nesten aldri fysisk media lengre, kun virkelig kvalitetsmusikk som ikke jeg føler Spotify kan rettferdiggjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Play.com fungerer da som side fortsatt? Er det overgangen til dette Rakuten opplegget som var bytte?
    Nei, overgangen var at de sluttet å selge produkter selv, og nå bare videreformidler salg fra andre butikker, á la ebay.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    De (Amazon UK) har hatt gratis frakt på alle ordre over £16,60 en god stund nå. Ser ingen grunn til at de skal ha sluttet med det.
    ... men nå har dessverre Amazon UK sluttet med gratis frakt til mange land, deriblant Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp..nå blir det jo ca like priser som i Norge når frakta blir lagt til. Jævlig leit! Selv bruker jeg ebay og zavvi for dvd/bluray kjøp om dagen...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kjøper nesten aldri fysisk media lengre, kun virkelig kvalitetsmusikk som ikke jeg føler Spotify kan rettferdiggjøre.
    Sier meg veldig enig

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere nevner at PLAY.com sender filmene sine samlet. Og dette er dumt fordi det som oftest blir tolll? Jeg bestilte 4 filmer og de ble sendt på forskjellig tidspunkt. Da slipper jeg jo toll hvis den evt. filmen er under 200.-

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, overgangen var at de sluttet å selge produkter selv, og nå bare videreformidler salg fra andre butikker, á la ebay.
    Dette gjør vel at det er ferre restriksjoner på hva som sendes til norge.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Dvs. du kjøper kun musikk da?

Kvaliteten på strømming av video er fortsatt begredelig i forhold til fysisk media. Jeg frykter virkelig at fysisk media forsvinner fra buikkene før man får skikkelig kvalitet på strømming.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av filmene er jo billigere i Norge, eller like billig. For eksempel lefdal

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig brukt play's markedsplass mest i det siste likevell, gratis frakt og gode priser deg også så.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Noen av dere nevner at PLAY.com sender filmene sine samlet. Og dette er dumt fordi det som oftest blir tolll? Jeg bestilte 4 filmer og de ble sendt på forskjellig tidspunkt. Da slipper jeg jo toll hvis den evt. filmen er under 200.-
    De sendte filmene enkeltvis tidligere, men gikk over til å samle bestillinger (også hvis du bestilte enkeltvis) før de shippet.

Uansett er dette irrelevant i dag, ettersom play.com ikke selger noe som helst lenger, og de nå bare fungerer som en markedsplass for forskjellige selgere som alle har forskjellige måter å håndtere dette på.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    De sendte filmene enkeltvis tidligere, men gikk over til å samle bestillinger (også hvis du bestilte enkeltvis) før de shippet.

Uansett er dette irrelevant i dag, ettersom play.com ikke selger noe som helst lenger, og de nå bare fungerer som en markedsplass for forskjellige selgere som alle har forskjellige måter å håndtere dette på.
    Ja, forskjellige selgere. Bestiller man da fra forskjellige selgere blir de jo sendt en og en, og da kommer man unna tollen. (Under 200 såklart)

Jeg vet ikke hvordan prisene var på Play før, men jeg synes ikke de er så gærne

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •