Life of Pi - Ny referanse innen bildekvalitet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Fantastisk var jo ordet du brukte for å beskrive billedkvaliteten på expendables 2 også... Hvilken type fantastisk er dette? Sikker på at du ikke bør vurdere laser korreksjon før du vurderer referansekvalitet?

Satt på bakerste rad i kinosalen som har en veldig, veldig god 4K projektor fra Sony... Pleier å sitte på rad 7 men denne gangen var det rad (16) VIP stolene bak rad 15. Det blir som å ha 42" i stua

Selvom jeg bruker samme ordet på 2 forskjellige ting betyr ikke at de er like mye verdt -_-

Men jeg ser at hatet for Expendables 2 er universalt... Frister å skaffe bare for å se hjemme med egen projektor fra riktig avstand.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Samsara må også taes med i denne sammenhengen!
    Detaljerikdom og fargerikt! vanskelig å sette i kategori men en slags doku/natur/religion/samfunn hvor du får litt å tenke på underveis...
    Filmet med 70mm

Samsara (2011) - IMDb
    Snublet over denne på Vudu i kveld. Til 15 dollar ble den mitt første kjøp av film i skyen. For en fest for øyne og ører. Og så starter den til og med med den deiligste versjon av norsk vuggesang jeg noen gang har hørt. Denne filmen burde vært mye mer omtalt. En fest i farger som langt overgår Art of Flight.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel å overdrive litt, jeg har sett Samsara på BD og den har godt bilde og lyd, men at den overgår The Art Of Fligt er jeg langt fra enig. For det første så holdt jeg på å sovne når jeg så Samsara og den viser jo ingenting annet enn gode bilder. The Art Of Flight har minst like god bildekvalitet og er morsom å se (selv om jeg ikke er fan av snowboardfilmer) og første gang jeg satt den på måtte jeg bare se hele selv om jeg bare hadde tenkt å teste kvaliteten siden jeg hadde hørt så mye godt om den. På lydsiden overgår The Art Of Flight Samsara fullstendig.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er vel å overdrive litt, jeg har sett Samsara på BD og den har godt bilde og lyd, men at den overgår The Art Of Fligt er jeg langt fra enig. For det første så holdt jeg på å sovne når jeg så Samsara og den viser jo ingenting annet enn gode bilder. The Art Of Flight har minst like god bildekvalitet og er morsom å se (selv om jeg ikke er fan av snowboardfilmer) og første gang jeg satt den på måtte jeg bare se hele selv om jeg bare hadde tenkt å teste kvaliteten siden jeg hadde hørt så mye godt om den. På lydsiden overgår The Art Of Flight Samsara fullstendig.
    De utfyller hverandre kan man nok si. Samsara er som en eneste lang Flickr Explore seanse. Den tar pusten fra meg, men på andre måter enn Art of Flight. Den har fargene som Art of Flight mangler. Men det er mulig at man som litt over gjennomsnittet interessert i foto blir ekstra betatt av Samsara...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Life of Pi er tilgjengelig på Vudu nå i HDX kvalitet. Er ikke mye annet å si enn at det ser fantastisk ut. Og høres minst like deilig ut. 15 dollar betalte jeg. Synes det er mer enn verdt prisen. Den kommer ikke ut på bluray i Norge før 24.4.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •