VLC og 24/96 KHz...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer zyklonized sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VLC og 24/96 KHz...?

Hei.. Har en del flac filer i 16/44 KHz. Tenkte og prøve å spille noen flac filer i 24/96 KHz fra pc via asynkron USB kabel til NAD C390DD. Lurer på om vlc støtter "HD" lyd,eller om jeg må bruke en annen mediaplayer ?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du at programmet skal upsample 16/44 til 24/96? Eller tenker du avspilling av native 24/96 filer?

For det sistnevnte så ville jeg kanskje ha sett på foobar og asio 4 all drivere som kjører lyden direkte til lydkortet uten å gå via windows' kernel.

/sidenote
    Sitat Opprinnelig postet av foobar components
    Please note that this component is meant for systems where ASIO is the only available output method. It is highly recommended to use the default output modes instead of ASIO. Contrary to popular "audiophile" claims, there are NO benefits from using ASIO as far as music playback quality is concerned, while bugs in ASIO drivers may severely degrade the performance.
    Jeg har fortsatt ikke hørt at microsoft har ordna opp i hvordan lyd blir behandlet på windowsplattformen, kanskje andre kan bidra?

foobar2000

foobar2000: Components Repository - ASIO support

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Tenker på det siste,altså avspilling av native 24/96. Har installert foobar2000 nå. Skal til å installere asio drivere nå,så får jeg prøve meg litt frem (kommer sikkert til å spør om noe igjen,hehe). Foobar ser forresten utrolig bra ut! Kan jo forandre hver minste ting i det. Blir vel min faste mediaplayer fremover

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker! ASIO driveren gjorde susen. Nå endrer informasjonen seg i displayet på NAD'en alt ettersom hva jeg spiller,16/44 eller 24/96. Før driveren viste displayet kun 96KHz uansett hva jeg spilte. Var nok fordi lyden gikk gjennom pc først,som du sa. Takk takk Herr Protet

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det løste seg!

Jeg ville ha tatt en titt på resten av tilleggsprogrammene i samme slenge hvis jeg var deg, er mye moro det lille programmet kan gjøre. Hydrogenaudio.org er også verdt en titt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •