Brave TrueHD problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brave TrueHD problemer

Etter få minutter avspilling blir lyden borte, og dekoderen sier "Decoder Off". Yamaha rx-v1067, nyeste firmware, og Samsung bd-c5900, nyeste firmware.

Får samme problemet både i 2D- og 3D-versjonen, på samme sted. Etter ca 20-30 sek kommer lyden tilbake. Etter 3-4 min, skjer det samme igjen. Har ikke sett lenger enn det.

Er det noen som har vært bort tilsvarende?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem på total recall (også True hd). Yamaha a810 og philips bd7500.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe
    Har samme problem på total recall (også True hd). Yamaha a810 og philips bd7500.
    Samme problem her med en Yamaha RX-V 1800 og Philips 9600.
    Lyden blir borte i et kort sekund iløpet av hele filmen,vil tippe ca 20-25ganger.

Fikk byttet filmen i dag så får se om det hjelper...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Brave selv idag,funket fint hos meg.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skiftet til pcm fra bitstream på blurayspilleren, da hadde jeg ingen problemer.... Kan det være et Yamaha trueHD problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe
    Tilfeldigvis kjøpte jeg total recall i går, så da får jeg også testet den.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er brave kun i TrueHD ? buuu, trodde alt var DTS-HD nå for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Her er forklaringen på hvorfor disken er truehd.
    Dolby Laboratories, Inc. - Disney•Pixar's Brave Showing in Dolby Atmos Nationwide

Ikke noe å utsette på lydsporet i grunn.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis Er brave kun i TrueHD ? buuu, trodde alt var DTS-HD nå for tiden.
    Tror nok du burde høre og se filmen, før du kommer med slike kommentarer. Hvis ikke du blir fornøyd med lydsporet, er det nok heller noe som er feil med utstyret.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke noe problemer med brave, har en rimelig blueray spiller fra phillips og pioneer sc-lx 85.

Absolutt ikke noe og si på lydkvaliteten så at den 'bare' er i dolby true hd er ikke noen skuffelse :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Tror nok du burde høre og se filmen, før du kommer med slike kommentarer. Hvis ikke du blir fornøyd med lydsporet, er det nok heller noe som er feil med utstyret.
    Når har jeg sagt at filmen har dårlig lyd????

Alle disney/pixar filmer har helt SYK lyd kvalitet, jeg er sikker på at denne har heftig lyd OGSÅ.

TrueHD er hva.. 1300kbps? DTS-HD MA er 3000-5000kbps og for meg MERKES det. vanlig DTS har bedre lyd enn selv Dolby sin TrueHD variant.

Med det sagt selvom om Brave har bra lydspor hadde den vært enda bedre med DTS-HD MA

Er derfor jeg ikke er så begeistret over Dolby Atmos og tror heller på at framtiden er med Datasat.

Som Guttenberg har sagt; det viktigste er ikke hvilket medium eller kilde innspillingen er spilt av med... dårlig innspilling på FLAC, ALAC, WAV eller SACD låter ikke bedre en bra innspilling på CD, mp3, AAC, osv. Men samme sangen vil alltid være bedre på FLAC, WAV kontra CD, Mp3..

En film med BRA lyd i TrueHD (a la The Dark Knight, Brave) vil låte MYE bedre enn en film som har dårlig mastering/mixing og avspilles med DTS-HD MA.

Men klart ville de blitt bedre med DTS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå så jeg 10 første min av total recall, ingen problemer med lyden der så langt..
    Fint med pappaperm, film midt på dagen ;-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TrueHD er hva.. 1300kbps? DTS-HD MA er 3000-5000kbps og for meg MERKES det. vanlig DTS har bedre lyd enn selv Dolby sin TrueHD variant.

Med det sagt selvom om Brave har bra lydspor hadde den vært enda bedre med DTS-HD MA

En film med BRA lyd i TrueHD (a la The Dark Knight, Brave) vil låte MYE bedre enn en film som har dårlig mastering/mixing og avspilles med DTS-HD MA.

Dolby True HD er et lossless format med en maksimal båndbredde på 18Mbps. Det er ingen forskjeller på DTS HD Master Audio og Dolby True HD i forhold til teoretisk lydkvalitet. Det finnes dog en felle i de fleste hjemmekinoreceivere som ikke alle er klar over og som i utgangspunktet bare rammer Dolby: DRC eller Dynamic Range Compression. På alt for mange hjemmekinoreceivere står denne på som standard. Den må skrus av for å få den hele og fulle dynamikken på en film med Dolby lydspor. Tanken bak denne funksjonen er god, fordi man kan begrense dynamikken på kveldstid og lignende, men den slår ikke heldig ut når den står på og kundene tror at DTS låter bedre enn Dolbys HD-lydspor. Det er resultatet mikserne gjør med lyden som bestemmer lydkvaliteten, ikke formatet. Et par-tre tips til filmer med strålende Dolby True HD lyd er Transformers 3, Star trek og Super 8.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Brave har et vanvittig bra lyd-spor,og jeg er ikke enig at TrueHD er
    så dårlig som du skal ha det til:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Dolby True HD er et lossless format med en maksimal båndbredde på 18Mbps. Det er ingen forskjeller på DTS HD Master Audio og Dolby True HD i forhold til teoretisk lydkvalitet. Det finnes dog en felle i de fleste hjemmekinoreceivere som ikke alle er klar over og som i utgangspunktet bare rammer Dolby: DRC eller Dynamic Range Compression. På alt for mange hjemmekinoreceivere står denne på som standard. Den må skrus av for å få den hele og fulle dynamikken på en film med Dolby lydspor. Tanken bak denne funksjonen er god, fordi man kan begrense dynamikken på kveldstid og lignende, men den slår ikke heldig ut når den står på og kundene tror at DTS låter bedre enn Dolbys HD-lydspor. Det er resultatet mikserne gjør med lyden som bestemmer lydkvaliteten, ikke formatet. Et par tips til filmer med strålende Dolby True HD lyd er Star trek og Super 8.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby True HD er et lossless format med en maksimal båndbredde på 18Mbps. Det er ingen forskjeller på DTS HD Master Audio og Dolby True HD i forhold til teoretisk lydkvalitet. Det finnes dog en felle i de fleste hjemmekinoreceivere som ikke alle er klar over og som i utgangspunktet bare rammer Dolby: DRC eller Dynamic Range Compression. På alt for mange hjemmekinoreceivere står denne på som standard. Den må skrus av for å få den hele og fulle dynamikken på en film med Dolby lydspor. Tanken bak denne funksjonen er god, fordi man kan begrense dynamikken på kveldstid og lignende, men den slår ikke heldig ut når den står på og kundene tror at DTS låter bedre enn Dolbys HD-lydspor. Det er resultatet mikserne gjør med lyden som bestemmer lydkvaliteten, ikke formatet. Et par-tre tips til filmer med strålende Dolby True HD lyd er Transformers 3, Star trek og Super 8.
    +1

Synes faktisk du kan legge til Brave på listen din over strålende dolby lyd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes dog en felle i de fleste hjemmekinoreceivere som ikke alle er klar over og som i utgangspunktet bare rammer Dolby: DRC eller Dynamic Range Compression. På alt for mange hjemmekinoreceivere står denne på som standard. Den må skrus av for å få den hele og fulle dynamikken på en film med Dolby lydspor.
    OT: det var også en film her forleden som inneholdt DRC-flagg, slik at DRC ble skrudd når filmen ble satt på - en måtte inn i receiver og skru av manuelt. Er litt usikker, men tror det var Iron Man (den første).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som det er ett problem med yamaha recivere og dolby true hd på total recal

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg sagt at filmen har dårlig lyd????

Alle disney/pixar filmer har helt SYK lyd kvalitet, jeg er sikker på at denne har heftig lyd OGSÅ.

Er derfor jeg ikke er så begeistret over Dolby Atmos og tror heller på at framtiden er med Datasat.

Som Guttenberg har sagt; det viktigste er ikke hvilket medium eller kilde innspillingen er spilt av med... dårlig innspilling på FLAC, ALAC, WAV eller SACD låter ikke bedre en bra innspilling på CD, mp3, AAC, osv. Men samme sangen vil alltid være bedre på FLAC, WAV kontra CD, Mp3..

Dette du skriver om TrueHD vet du selv er bare tull, som jfinnerud skriver så er TrueHD et lossless format akkurat som DTS HD Master Audio og det er nok ikke noen forskjell mellom de hvis de får samme mix. DTS HD Master Audio har vel noe høyere maks bitrate, men den blir sjelden eller aldri utnyttet. Og mange av mine favoritter på lydsiden har TrueHD lyd som The Dark Knight, Super 8, Star Trek(2009), The Art Of Flight, Transformers Dark Of The Moon og Finding Nemo(som har den beste lyden jeg har hørt)++

Ellers så har jeg ikke hatt noen problemer med Brave og Yamaha 3010 og Brave har meget god lyd!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby True HD er et lossless format med en maksimal båndbredde på 18Mbps. Det er ingen forskjeller på DTS HD Master Audio og Dolby True HD i forhold til teoretisk lydkvalitet.

DTS-HD MA er opp til 25Mbps så det er hele 7000Kbps forskjell

Ikke det at mange filmer utnytter det... Når jeg sjekker Dolby TrueHD filmer pleier det å lligge rundt 1300 og DTS-HD MA 3000-5000...

Har ikke prøvd det med DRC som du sier men kan teste det. Er dette tilfellet så er det mange receivere som har dette på. Jeg er ikke den eneste som foretrekker DTS over DD for å si det mildt.

Som jeg skrev er det ikke formatet som er viktigst... Der er kvaliteten på innspillinga... Selv hører ikke jeg forskjell på DD5.1 (640kbps) og TrueHD (1300kbps) når det gjelder The Dark Knight, men vanlig Dolby Digital 640kbps er likevel bedre enn de meste DTS-HD MA filmene jeg har...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •