Brave TrueHD problemer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det utgaven som inkluderer 3D du har Andreas?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg byttet bluray-spiller.

Med Oppo bdp-103 fungerte lydsporet som bitstream helt fint. Spilleren måtte derimot ha to forsøk før den klarte å starte disken skikkelig.

Første gang hang det seg opp i menyvalget for språk helt i starten. Dette skjedde også på forrige spiller.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Total recall

Har nå akkurat sett Total recall og har hatt store problemer med at lyden faller ut, først på Oppo'n, endte med at jeg ga opp og så den på en helt ny Pioneer BD/3D spiller, der fungerte det bra til det ble sporskifte på discen (Dual layer disc) og lyden var ute av sync, stoppet filmen og startet på nytt og ting fungerte normalt til ca 1.43 hvor hele spilleren låste seg !
    Da var det bare og bruke svenske knappen (Dra ut strømledningen) og starte helt på nytt...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Har nå akkurat sett Total recall og har hatt store problemer med at lyden faller ut, først på Oppo'n, endte med at jeg ga opp og så den på en helt ny Pioneer BD/3D spiller, der fungerte det bra til det ble sporskifte på discen (Dual layer disc) og lyden var ute av sync, stoppet filmen og startet på nytt og ting fungerte normalt til ca 1.43 hvor hele spilleren låste seg !
    Da var det bare og bruke svenske knappen (Dra ut strømledningen) og starte helt på nytt...
    Denne spilles av uten problemer på Oppo103.

Og ja larserikO det var den utgaven med 3D.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydproblemene med både Brave og Total Recall har visst å gjøre med at lydsporene er beskyttet av Cinavia DRM.
    Jeg kom borti problemet selv da jeg kjørte Total Recall på Pioneer spilleren min.
    ..Det lot seg løse ved at jeg satte HDMI Audio Out til "PCM".
    Problemet er rapportert til Pioneer Norge, i håp om at det lar seg fikse i ei firmware oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problemer med Total Recall. Kontaktet platekompaniet som jeg hadde kjøpt filmen fra og de sente meg en ny film da de hadde fått beskjed fra Sony at det var oppdaget lydproblemer på det første opplaget, og det skulle være fikset på opplag to.
    Men med ny film og etter noen minutter falt lyden ut igjen....og igjen....POKKER!

Testet som både Sony og fler andre sier...endre til PCM lyd....og ja....muligens drop-outs borte, men det er jo også all romfølelse i lyden.
    Det var rett og slett STOR forskjell i romfølelse mellom True-HD og PCM, så det er rett og slett uaktuellt!!

Har på nytt kontaktet platekompaniet, men ikke fått noe svar ennå.

Så noen hadde skrevet at dette var et Yamaha reciever problem?? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Jeg har bare fått testa på Yamaha reciever, men både med en Sony og en LG spiller

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •