The Expendables 2 Blu-ray - for jævlig.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Expendables 2 Blu-ray - for jævlig.

Filmen er sikkert kul, men etter 20 minutter ga jeg opp. Jeg kunne ikke forstå at dette var Blu-ray versjonen og tok ut plata for å sjekke om det var kommet med en DVD som feiltagelse i coveret. Men nei. Det var visst en BD-plate.

Jeg har sett mange forsøk på lage filmer med gritty look, mer bruk av filmkorn, og det kan være bra for en del type filmer. Men slik BD-utgivelsen fra SME (Star Media Entertainment) er, så ser det hele ut som en gjørmehaug der detaljer drukner fullstendig. Mosquito-støy dukker opp plutselig også midt oppi det hele.

Det merkelig er at filmen får "bra" anmeldelser for videokvalitet på steder som Highdefdigest.com og blu-ray.com .

Hvilket får meg til å lure på om SME utgivelsen her i Norge har en annen enkodet versjon av innholdet. Eller om anmelderne på de to nevnte nettstedene mener at dette faktisk er bra.

Jeg forsøkte å se filmen på et 230cm bredt lerret med Sony VW95ES projektor, Oppo BD-spiller. Hardware ikke noe å si på

Andre som har tanker om denne utgivelsen?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne på kinoen på bakerste rad og bilde kvaliteten var helt fantastisk.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett US versjonen og den hadde det dårligste bildet jeg noen gang har sett på en BD...

Det er greit med litt fimgrain, men det får være måte på. Alt av detaljer er vasket bort og bildet ser stort sett ut som grøt og jeg har sett det på VW1000 med Darbee, Lumagen XS og Oppo BDP103.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...denne filmen ser jo helt på trynet ut på kino også, her har de prøvd å kamuflere både gamle gubber og dårlige effekter med kraftig overdreven bruk av filtre og grain. Selve filmen var jo grei da, men tydelig at mr. Stallone sparer seg opp til pensjonisttilværelsen om dagen!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expendables 1 hadde forsåvidt en eneste funksjon og det var som en demonstrasjon for hvorfor man sluttet og lage denne typen filmer.

Men nå må jeg forsåvidt og innrømme at jeg sov igjennom mesteparten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, lygren og Andreas21 - bekrefter det jeg trodde. Var redd at det var noe seriøst galt med meg som enten ikke så at det var bra bildekvalitet, eller ikke helt så det kunstnerisk riktige i dette. Hadde de lagd den i 1.33:1 format så ville jeg trodd VHS is the new shit. Det ville faktisk vært enda mer retro...

Fant nå denne beskrivelsen i en anmeldelse på nettet:
    "The Blu-ray transfer faithfully represents the theatrical exhibition of the film, which is to say it is all over the place. The digital photography is so inconsistent that, literally within the same scene, you’ll cut from a super clear image to a grainy underlit reaction shot full of digital noise, to all sorts of other permutations of grain, noise, light quality and seemingly rushed, sloppy photography. Close-ups of Chuck Norris literally look like pixelated YouTube video."

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan står det til med lyden da? Er det et sorgens kapittel det også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Hvordan står det til med lyden da? Er det et sorgens kapittel det også?
    Fikk dessverre ikke kjørt opp volumet til "normal" høyde for mitt rom på morran i dag. Men hørtes bra ut slik jeg hørte det. Er DTS-HA MA, men det måtte jeg velge manuelt fra menyen fordi den defaultet til dolby digital.

EDIT: Når det er sagt, lydanlegget mitt er nok ganske tamt i forhold til bildedelen i kinoen min. Forsterkeren er ok, men høytalerne står ikke helt i stil med resten av systemet. Så jeg kan ikke si så mye sikkert om lyden.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere er for kravstore la ikke merke til noe spesielt jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    dere er for kravstore la ikke merke til noe spesielt jeg
    Det har du nok rett i, delvis. Men det er helt merkelig valg i 2012 å lage en film hvor bildet er så grøtete at det går ut over hva du faktisk greier å se når ingen andre filmer gjør det på den måten. Hvor vanskelig kan det være, med mindre man ønsker å lage det slik da? Greit med kunstneriske valg, men... ja. Litt for mye for min smak.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns filmene generelt er elendige jeg! kommer ikke til å stå i mi hylle!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Reality creation på ser det enda værre ut. Dårligste blurayen jeg har sett også.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Med Reality creation på ser det enda værre ut. Dårligste blurayen jeg har sett også.

RC gjør alt litt skarpere også grain, men med så mye grain og så mye digital støy og dritt i bildet vil denne se helt for jævlig ut uansett.

Det er ikke ofte at bildekvalitet gjør en film bedre eller dårligere, men i dette tilfellet gjodre det så mye med filopplevelsen at det påviket filmen i negativ grad. Jeg klarte ikke å nyte denne middelmådige filmen pga at jeg hele tiden irriterte meg over den helt utrolig dårlige bildekvaliteten. Lyden holder godt nivå.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laveste lyd på en film ever!
    Traileren i begynnelsen var full i trøkk, men når filmen begynte trodde jeg noe var galt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    syns filmene generelt er elendige jeg! kommer ikke til å stå i mi hylle!
    de er elendige, men fytte bikkja for en underholdning! (da tenker jeg først og fremst på 1ern. 2ern er ok)

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og titter på denne nå. Står svensk og norsk tekst bak på coveret, men er vel bare norsk. Tekstingen falt bort så jeg måtte starte filmen på nytt.

Enig i at bildet suger. Ser ut som divx. Selv på min gamle Samsung SD TV ser jeg at det mangler mye på fargene og at det er for mye grain innimellom. Lyden virker også lite dynamisk.

For en som digger 80-talls action blir likevel kvelden reddet av castingen på denne filmen, samt alle referansene og dårlige one-line'ere.

Dårlig utgivelse, dårlig film, men jeg elsker dårlige b-filmer med kjente fjes :-P
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne idag, og det er uten tvil den dårligste blu-ray utgivelsen jeg har sett. Trist når man savner VHS kvalitet i 2012, når man ser en ny film. Lyden er også utrolig dårlig. Ingen dynamikk og utrolig lavt lydbilde. Begynte å lure på om det var noe galt med anlegget. Er dette problemet kun på den norske utgivelsen? En som mente over her at kino versjonen hadde helt fantastisk bilde kvalitet. Hva skjer?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for advarslene.

skal stå over denne, og vente og se om det dukker opp en forbedret versjon.

Hvorfor skjer dette i 2012, høyt budsjett, kremen av actionskuespillere - og så dette - elendig bilde og lyd? Man kan lure på om det er med vilje. Uansett skjønner jeg ikke hensikten med å gjøre en utgivelse så dårlig at ingen vil ha den.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at BD kvaliteten ikke er topp, men filmen er jo konge. Det er jo bare en stor joke med masse selvironi hele saken, tar man filmen særiøst og forventer noe bra manus og skuespill kan man like gjerne bare droppe se den :P

I tillegg så må man like action og være vokst opp med disse actionheltene som liten unge, lenge siden jeg har ledd så mye av en film :P

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må skille mellom de filmatiske intensjonene og Blu-ray-utgivelsens tekniske kvaliteter. The Expendables 2 har en vidt spekter av bildekvalitet, men dette er gjengitt eksakt på Blu-ray utgivelsen tro til kildematerialet. Det er derfor utgivelsen har fått god score på bilde fra mange respekterte nettsider.

Jeg har forøvrig både USA-utgivelsen og den norske, og bildet er likt på begge, om noen skulle tro den norske er dårligere enn andre steder i verden.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •