The Expendables 2 Blu-ray - for jævlig. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crs
    Man må skille mellom de filmatiske intensjonene og Blu-ray-utgivelsens tekniske kvaliteter. The Expendables 2 har en vidt spekter av bildekvalitet, men dette er gjengitt eksakt på Blu-ray utgivelsen tro til kildematerialet. Det er derfor utgivelsen har fått god score på bilde fra mange respekterte nettsider.

Hvorfor gi god score når den tekniske kvaliteten er elendig - uansett hvor tro den er imot kinovarianten?

Ønsker ikke DVD eller VHS kvalitet på Blu-ray.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Enig at BD kvaliteten ikke er topp, men filmen er jo konge. Det er jo bare en stor joke med masse selvironi hele saken, tar man filmen særiøst og forventer noe bra manus og skuespill kan man like gjerne bare droppe se den :P

I tillegg så må man like action og være vokst opp med disse actionheltene som liten unge, lenge siden jeg har ledd så mye av en film :P
    Er så enig i denne kommentaren.. Den må ikke tas seriøst! Det er jo en action-komedie 8)

Jeg synes ikke lyden var helt på topp, men hadde da ikke HD spor, men DD.. Og det var litt vel tamt med lite bunn i..

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvorfor gi god score når den tekniske kvaliteten er elendig - uansett hvor tro den er imot kinovarianten?

Ønsker ikke DVD eller VHS kvalitet på Blu-ray.
    Man kan ikke forvente at Blu-ray utgivelsen skal ha bedre bilde enn slik filmen er innspilt og laget. Som jeg sa, Blu-ray utgivelsen er tro til kildematerialet.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Enig at BD kvaliteten ikke er topp, men filmen er jo konge. Det er jo bare en stor joke med masse selvironi hele saken, tar man filmen særiøst og forventer noe bra manus og skuespill kan man like gjerne bare droppe se den :P

I tillegg så må man like action og være vokst opp med disse actionheltene som liten unge, lenge siden jeg har ledd så mye av en film :P
    Korrekt! Synst det er heilt enormt når Norris dukkar opp første gang.. Når Bruce og Arnold skal cruise Smart. Scener som det der er funny as hell! :-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crs
    Man kan ikke forvente at Blu-ray utgivelsen skal ha bedre bilde enn slik filmen er innspilt og laget. Som jeg sa, Blu-ray utgivelsen er tro til kildematerialet.

Jeg skjønner det, men hvorfor er kildematerialet dårlig i en høybudsjettfilm i 2012 - og hvorfor belønne dette? Anmelderne burde slaktet den tekniske kvaliteten.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg skjønner det, men hvorfor er kildematerialet dårlig i en høybudsjettfilm i 2012 - og hvorfor belønne dette? Anmelderne burde slaktet den tekniske kvaliteten.
    Tipper regissøren satset på at en "røff" og kaotisk blanding av bildestiler skulle passe til filmen, men tydeligvis uten særlig hell (og noen av de aldrende action-stjernene ønsket vel gjerne at rynkene ble litt utvisket).

Og igjen, det er ingenting galt med Blu-ray utgivelsen. Den gjengir bildet slik det er ment å være. Det er jo også scener hvor bildet er skarpt og detaljert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Er så enig i denne kommentaren.. Den må ikke tas seriøst! Det er jo en action-komedie 8)

Jeg synes ikke lyden var helt på topp, men hadde da ikke HD spor, men DD.. Og det var litt vel tamt med lite bunn i..
    Er helt enig, men når Chuck Norris var på lerretet ble jeg nesten flau.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70 åringer gjør seg ikke i krystallklar HD, det må dere da skjønne Da hadde jo alle rynker, ansiktsløftninger og brunkrem kommet frem. Den eneste måten å kamuflere dette på var å lage en BD med VHS bildekvalitet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne nettopp sammen med noen kompiser. Bilde- og lydmessig er dette noe av det dårligste jeg har vært borti av bluray utgivelser. Filmen hadde noen gode ironiske øyeblikk som gjorde at jeg trakk på smilebåndet, men bortsett fra det så var dette tafatte greier...

Oppsummert får den en toer på terningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Expendables 2 Blu-ray

Denne anmeldelsen av den amerikanske utgaven får meg til å lure på om jeg har sett en helt annen film. Er det virkelig ingen forskjell på utgivelsene?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være en av de dårligste bluray utgivelsene jeg har sett ja. Jeg så dark knight rises etter expendables2 og lyd og bilde var av en helt annen verden.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Dette må være en av de dårligste bluray utgivelsene jeg har sett ja. Jeg så dark knight rises etter expendables2 og lyd og bilde var av en helt annen verden.
    Og de filmene har fått samme karakter på bildekvalitet både hos blu-ray.com og hidefdigest.com, forstå det de som kan??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter dere i denne. Bildekvaliteten er noe av det værste jeg har sett. Hakket over VHS..
    Var fan av gutta i "gamle dager", men skuespillet i denne sto i stil med bildet for å si det sånn..

Men, men. Grei underholdning..

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skreiv Home Theater Shack om bildet :

"I have to mention this first and foremost. “The Expendables 2” had a lot of post processing done to the film to smooth out all the wrinkles and age marks that they could from our beloved, but ancient, action stars. So as a result they add in some un natural film grain to balance out the smoothness and that resulted in a very uneven picture with some scenes being great and crisp with natural film grain and others looking wildly over grained and kind of waxy on close ups. It was like this in the theater and was perfectly replicated on disc, but it doesn’t look the prettiest for those of you who want a demo disc. The colors are bright and replicated perfectly, the film has a bit of an orange/yellow hue to it, which tends to lend a gritty, sandy look to the film. Facial detail is excellent, as long as we’re not focusing on our aging heroes, long shots are really where this movie shines. Detail is exceptional on vehicles, clothing and wide sweeping action shots where the artificial smoothing wasn’t employed. Blacks are excellent, no black crushing and nice detailed shadows are replicated for our viewing pleasure. A mixed bag due to some directorial decisions, but a very serviceable transfer devoid of artifacts from Lionsgate."

Har filmen, men ikke sett enda.:???:

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk inn med et åpent sinn denne gangen, når jeg så film når 2.....

Men det er noe av det verste jeg har sett på lenge, rett og slett søppel! Skjønner ikke at folk får seg til å si konge film osv...

Greit nok at det er 80 talls helter, og at jeg da er for ung. Men å si at de filmene er bra / underholdene blir like dumt som å si at det er en stjernerekke med skuespillere.

Nei, dette var rett og slett flaut å se på! Det finnes grenser, den ene overgår den andre hva gjelder RÆVVA skuespill.

Terningkast 2! Arnold redda filmen fra terningkast 1 ved å si noe sånn som " my shoe is bigger than this car " !

Ikke ta det ille opp dere som ser opp til disse 80 talls heltene Jeg syns også det var kult når jeg var 12
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir den terningkast 6 på underholdnings faktor, men så har jo jeg vokst opp med disse 80 talls heltene da. Selfølgelig er det ræva skuespill, men det er jo helt uvesentlig. Expendables er tull og tøys som minner om 80, 90 talls action filmer som ble slukt rått på vhs.

Bare det å se van damme, lundgren og stallone i samme film får jo fram minner fra rocky og universal soldier for eksempel.

Jeg skal ikke si at det er en bra film, for det er det jo selfølgelig ikke, men jeg mener bestemt at om man blir skuffet, har man helt feil forventninger. Bare det å nevne skuespill tyder jo på at man er litt på villspor.

Stjerneskuespillere? Vel. stallone ble oscar nominert for beste mannlige hovedrolle i rocky. og arnold var vel verdens best betalte mannlige skuespiller en gang i tiden

Kvaliteten på denne blurayen gjør dog at jeg ikke kommer til å se denne filmen enda en gang, selv om det er aldri så morro.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg ser den ...

Men jeg klarer bare ikke å kose meg når det er sååååå til de grader overdrevet!

Det blir liksom for mye av det gode for meg:P Men du har rett i hva angår mine kriterier

En av de filmene JEG liker om dagen, er " Get The Gringo " med Mel Gibson! Syns det var en drit tøff film !

Total Rekall var også kul !
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen igår, og jeg syns den var "bra". Elendig skuespillere som forventet mye tullprat og gode kommentarer. Så ikke så mye feil på bildet da jeg sitter 5,5 m unna en 55" samsung, men så jo at det ikke var helt topp.
    Ikke så veldig imponert over lyden, mørk og litt tam, men greit nok med bra sub effekt. Var vel akkurat som forventet når disse gutta lager film. Å se Sylfester løpe er komi nok for en kveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde denne vært laget på 90 tallet så hadde dette vært en klassiker, nå blir det bare en parodi med geriatriske skuespillere som prøver å gjennoppleve sin storhetstid. Rambo 4 var en mannefilm, dette var bare en studentfilm med kjente folk uten plott og mening. Hjernedøde filmer er kul de, men de hadde sin storhetstid på 80 og 90 tallet og de prøvde ihvertfall å lage de seriøs i utgangspunktet.

Antar det var mye festing på denne filmen for å si det mildt, Dolpheren så ut som han hadde drukket litervis i hver eneste scene.

Uten at eg har noen fetisj for noen av disse filmene, så var eneren klart bedre på plot, sammenheng og nerve.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Hadde denne vært laget på 90 tallet så hadde dette vært en klassiker, nå blir det bare en parodi med geriatriske skuespillere som prøver å gjennoppleve sin storhetstid. Rambo 4 var en mannefilm, dette var bare en studentfilm med kjente folk uten plott og mening. Hjernedøde filmer er kul de, men de hadde sin storhetstid på 80 og 90 tallet og de prøvde ihvertfall å lage de seriøs i utgangspunktet.

Antar det var mye festing på denne filmen for å si det mildt, Dolpheren så ut som han hadde drukket litervis i hver eneste scene.

Uten at eg har noen fetisj for noen av disse filmene, så var eneren klart bedre på plot, sammenheng og nerve.
    Gratulerer, det er akkurat det denne filmen er, en parodi. Virker som det er mange som ikke skjønner at dette bare er en parodi på deres tidligere glorydays. For de som syns deres filmer var kjempebra på 80-90 tallet blir det en innertier, actionkomedie uten like. For de som syns slike filmer var likegyldige blir det desverre en flopp.

PS! Vil faktisk fraråde folk som ikke likte disse skuespillerne under sine glorydays og se denne filmen fordi de ikke vil forstå meningen med den.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •