Bond på Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bond på Blu-ray

Har enda ikke funnet informasjon om dette, men vil de tre siste boksene med totalt de 9 resterende filmene bli utgitt snart på BD? Har jo de 4 boksene fra før så nå da Bond 50 boksen er ute på BD, så er det vel rett og rimelig at distributøren gir ut de 9 siste slik at vi som kjøpte de 4 foregående boksene endelig får komplettert samlingen

Eller gir de blaffen i oss og lar den Bond 50 boksen være den eneste slik at vi må ut med enda mere penger for å komplettere? Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med de gir beng i de av oss som kjøpte de 13 første filmene, ja.

Men, det er ikke uvanlig at man gir ut en samleboks først, og så etter en stund gir ut filmene enkeltvis. Regner med det vil skje her også. Jeg tviler på at vi får se tre nye 3-packs for de siste 9 filmene, men jeg forventer at de blir tilgjengelig enkeltvis før neste sommer en gang.

Så vidt jeg skjønner er alle tolv diskene fra de fire gamle boksene identisk med de tilsvarende platene i Bond 50, så man får ingenting ekstra ved å kjøpe Bond 50 boksen (bortsett fra de siste 9 filmene, altså, og en annen innpakning)

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 9 siste filmene er/blir utgitt separat på Blu-ray i USA. Foreløpig ekslusive til diverse butikkerkjeder som ikke sender til Norge, men jeg er sikker på at etter en stund vil de bli tilgjengelig for en rimelig penge hos f.eks. amazon.com også. I Norge er de ikke annonsert. Men jeg blir ikke overrasket om alle filmene blir tilgjengelig separat her også på et eller annet tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du scroller litt ned på siden, så er det oppgitt hvilke undertekster som finnes på samtlige av filmene.

Samtlige er oppgitt å ha norsk tekst, bortsett fra Licence to Kill og The Man with the Golden Gun.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger ute til pre-order på play nå, men prisen henger ikke på greip i forhold til hva den komplette boksen koster.

Euro 23.49 per stykk og den komplette boksen med 22 filmer koster Euro 129.49

Da er det bare å håpe at prisen synker etterhvert, men det foruroligende er jo at de filmene som kom ut for mange år siden fremdeles koster Euro 14.15, så de har altså ikke sunket langt nær like mye i pris som andre Blu-ray filmer gjør etter kort tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    De ligger ute til pre-order på play nå, men prisen henger ikke på greip i forhold til hva den komplette boksen koster.

Euro 23.49 per stykk og den komplette boksen med 22 filmer koster Euro 129.49
    €23,49 pr. film? Det var litt voldsomt, ja.

EDIT: De koster £11,66 på Amazon UK. Litt mer fornuftig pris, men dessverre akkurat litt for dyrt til at man kan bestille to av gangen og få gratis frakt.

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Bond-filmene kommer i separate Blu-ray utgivelser her til lands neste år, sannsynligvis i mars. Det er bekreftet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    €23,49 pr. film? Det var litt voldsomt, ja.

EDIT: De koster £11,66 på Amazon UK. Litt mer fornuftig pris, men dessverre akkurat litt for dyrt til at man kan bestille to av gangen og få gratis frakt.
    Ja, jeg ser nå at de er billigere på Amazon, men så var det dessverre frakten da, vi får se hvordan det utvikler seg.

Regner med at du har trukket fra momsen for og få frem en pris på £11,66

Hva er forresten momsen i UK?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser nå at de er billigere på Amazon, men så var det dessverre frakten da, vi får se hvordan det utvikler seg.
    Ja, man kan jo alltids legge til en annen vare for å komme opp i £16,60, så man får gratis frakt. Men, hvis man ikke egentlig har brukt for den varen, så kan man ikke akkurat påstå at man har spart noe.

Det verste er at selv med en pris rundt hundrelappen pr. film, så er det bare marginalt dyrere å kjøpe hele samleboksen enn å kjøpe de 9 som ikke var del av forrige runde. Samleboksen koster ca. 980,- ferdig fortollet hvis du kjøper den på Amazon UK.

Regner med at du har trukket fra momsen for og få frem en pris på £11,66
    Den er trukket fra, ja. Pris inkl. VAT er £13,99

Hva er forresten momsen i UK?
    Den er på 20%

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crs
    Alle Bond-filmene kommer i separate Blu-ray utgivelser her til lands neste år, sannsynligvis i mars. Det er bekreftet.
    Jeg vil ha engelsk utgave med engelsk undertekst :-D

Men jeg kan til nøds kjøpe de i Norge hvis de har engelsk undertekst og original tittel på coveret. Nekter og ha noe i filmhyllene som heter "James Bond i Japan", "James Bond i Hemmelig Tjeneste", "Diamanter Varer Evig", "I Skuddlinjen" osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha engelsk utgave med engelsk undertekst.

Men jeg kan til nøds kjøpe de i Norge hvis de har engelsk undertekst og original tittel på coveret. Nekter og ha noe i filmhyllene som heter "James Bond i Japan", "James Bond i Hemmelig Tjeneste", "Diamanter Varer Evig", "I Skuddlinjen" osv.
    Alle filmene i samleboksen har norsk tekst, og jeg vil anta at det er de samme platene som brukes i de separate utgivelsene. Det er dermed stor grunn til å anta at de samme platene brukes i de norske utgivelsene som kommer neste år. Men det er nok stor fare for at den norske tittelen blir å finne på coveret.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle filmene i samleboksen har norsk tekst, og jeg vil anta at det er de samme platene som brukes i de separate utgivelsene. Det er dermed stor grunn til å anta at de samme platene brukes i de norske utgivelsene som kommer neste år. Men det er nok stor fare for at den norske tittelen blir å finne på coveret.
    Nå er det vel strengt tatt samme distributør som de foregående boksene, å disse filmene har engelsk undertekst, og original engelsk tittel på coveret. Vil nok tro dette er tilfelle på de seperate diskene som kommer i mars også. Krysser bare fingre for tre nye bokser til en hyggelig pris, istedet for å kjøpe 9 seperate filmer til 199 kroner stykke.. Snakk om å flå kundene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Nå er det vel strengt tatt samme distributør som de foregående boksene, å disse filmene har engelsk undertekst, og original engelsk tittel på coveret. Vil nok tro dette er tilfelle på de seperate diskene som kommer i mars også.
    Jepp, du har rett. Var ikke hjemme da jeg svarte, så jeg fikk ikke sjekka Bond-boksene mine. Men, som du sier, så har de gamle utgivelsene originaltittel på coveret, så da har nok de nye det også.

Krysser bare fingre for tre nye bokser til en hyggelig pris, istedet for å kjøpe 9 seperate filmer til 199 kroner stykke.. Snakk om å flå kundene.
    Ja. Personlig begynner jeg å lene mot å kjøpe Bond50 boksen og prøve å selge unna de fire tre-pakkene jeg har fra før. Klarer ikke helt overbevise meg selv om at de nye boksene vil bli billige nok til at det vil gi mening å kjøpe dem.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har handlet herifra?
    James Bond - 22 Film Collection [Blu-ray] [1962] - Biit.no

Har alle på dvd, enkelt utgivelser - men vurderer å oppgradere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Biit.no er en norsk frontend for amazon.co.uk. Det koster det samme å handle der som på Amazon UK, men de oppgir prisene i norske kroner. I praksis er det Amazon UK du handler hos. Biit legger bare til rette for handelen.

Du bør også være oppmerksom på at du må betale 25% moms og postens fortollingsgebyr på 125,-, så totalprisen blir ca. 970,-

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah ok, hadde en sterk mistanke om det - har aldri bestilt derifra før.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon har akkurat satt ned prisen på boksen til £75. Totalprisen med ekspressfrakt blir dermed ca. 860,-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon har akkurat satt ned prisen på boksen til £75. Totalprisen med ekspressfrakt blir dermed ca. 860,-
    Da er det vel i grunn bare å kjøpe boksen da.

Kan umulig tenke meg at det blir rimeligere ved og vente til ut i neste år og kjøpe de resterende 9 filmene stykkevis.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, fikk nettopp boksen og totalprisen ble 845 kroner, det er jo ikke verst for 22 Blu-ray filmer :-D

Da gir de vel snart ut en kompletterings boks med de 9 filmene jeg manglet, til £20-£30 eller noe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •