Elendig kvalitet på Cabin in the Woods?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendig kvalitet på Cabin in the Woods?

Så akkurat denne og synes bildet var ekstremt dårlig, finnes jo ikke sort nivå i filmen. På min VT50 er jeg vandt med at sort er sort, og filmer med sorte barer oppe og nede blir helt borte pga sort nivået.

Men denne filmen var helt guffe grå på barene og i filmen. For å ikke snakke om en elendig lyd.

Filmen er også noe av det dårligste jeg har sett i 2012 men det kan så være. Men andre som opplevde bilde/lyd kvaliteten på denne som på kanten til katastrofe?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme oppfatning som deg med denne filmen, dårlig lyd og bilde. Samtidig som at story, og handling var dårlig etter min mening.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlingen vil jo alltid være subjektiv, selv syntes jeg den var drit kul.

Men de tekniske aspektene skal jo ikke variere med synsing.

Både lyd og bilde var helt i toppklasse på denne disken, spesielt lyden. Nå vet jeg ikke hvilken utgave dere har sett ??? Men Region A Bluray skuffer sjelden.

Her er link til review på blu-ray.com hvor den får 9/10 på bilde og 10/10 på lyd med kommentarer om bla. bevviste valg av DP på bildesiden.

The Cabin in the Woods Blu-ray
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart: grått med grønne blinkende stjerner

Elendig bilde med merkelige felt over/under filmen. Må være gjort en feil hos SME eller de som har laget norsk/svensk utgave. Har hatt vt50'en i 3 uker og trodde den hadde fått en seriøs feil. Skiftet til annen film og hurra! Alt vel med tven. Burde vel reklamert på skiva. Har knapt sett så dårlig produksjon. Storyen var forøvrig brukbar den, men en plage å se på.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Handlingen vil jo alltid være subjektiv, selv syntes jeg den var drit kul.

Men de tekniske aspektene skal jo ikke variere med synsing.

Både lyd og bilde var helt i toppklasse på denne disken, spesielt lyden. Nå vet jeg ikke hvilken utgave dere har sett ??? Men Region A Bluray skuffer sjelden.

Her er link til review på blu-ray.com hvor den får 9/10 på bilde og 10/10 på lyd med kommentarer om bla. bevviste valg av DP på bildesiden.

The Cabin in the Woods Blu-ray
    Min var også knallbra både på bilde å lyd (region A). Filmen var også helt rå i mine øyne :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av årets råeste filmer for min del, lyden var definitivt ikke dårlig, men husker ikke om det var noe spesielt med bilde/sortnivå.
    Er det nordisk versjon du så på? (trådstarter)

Min erfaring er at nordiske utgivelser er dårligere på alle måter, jeg har derfor helt sluttet å kjøpe Blu-ray i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rawnd
    Min erfaring er at nordiske utgivelser er dårligere på alle måter, jeg har derfor helt sluttet å kjøpe Blu-ray i Norge.
    Det varierer nok fra distributør til distributør. Denne er gitt ut av SME, og da er det nok lurt å være på vakt. Filmer fra de store selskapene, som Warner, Sony, Universal, etc. pleier stort sett å bruke samme master (spesielt på nyheter). Så det pleier å være trygt å kjøpe BD her også, selv om det hender fra tid til annen at europeiske utgaver mangler noe ekstramateriale eller en bonus-plate.

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket på den norske utgivelsen fra SME. Jeg har den amerikanske utgivelsen fra før, så jeg sammenlignet også med denne. Utenom et sortnivå noen få hakk over referanse, er det ikke noen problemer med bildekvaliteten på den norske. Og bildekvaliteten er sidestilt med den amerikanske. Begge bruker Lionsgate sin transfer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne filmen bra. Litt annerledes enn standard horror filmer. Bilde var bra, men lyden kan jeg ikke svare på da jeg brukte tv lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •