Er det dumt å kjøpe filmer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 94
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det dumt å kjøpe filmer?

Jeg har begynt å fundere på dette.

Det ergrer meg at DVDene jeg samlet på i 8 år er nærmest verdiløse i dag. Har gitt bort godt over hundre av dem til familien etterhvert som de har blitt erstattet av Blu-rayer som jeg bare "måtte ha".

Men er det særlig lurt å kjøpe filmer, når man i dag kan leie tre filmer for typisk 120-130 kroner - og ha de ei uke? (neste uke koster gjerne 90-100 kroner med film deal) Da får man sett det som er verdt å se til en rimelig penge.

Min erfaring at jeg ser ikke på filmene flere ganger. Unntaket er store og gode produksjoner som "Avatar". Slike filmer synes jeg også er verdt å ha liggende tilgjengelig. Men å fylle opp hylle etter hylle med filmer som sjelden blir sett flere enn én gang, og som siden blir utdatert - er det særlig lurt?

Har iallefall kjøpt atskillig færre filmer de siste 4 årene, og kommer til å bli enda mer selektiv med hvilke filmer jeg kjøper.

Hva med dere, handler dere like mye som før?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert to leirer her - de som samler og oss andre. Jeg ser nesten aldri en film mer enn én gang. Ungene derimot...

Så streaming av film. Ja takk. Leie den fysisk. Gjerne det. Se den. Få opplevelsen. Move on.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hva med dere, handler dere like mye som før?
    Nei. Føler mer og mer at man sløser bort penger når man i stedet kan leie/piratebay med godt utvalg :twisted:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, handler som før Det er noe med den kosen og ha den i hånda, flå av plasten og sette den i hylla men jeg ser filmer flere ganger, som regel så må kompisene se filmene jeg kjøper hos meg, så da blir det sett noen ganger hehe

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Men å fylle opp hylle etter hylle med filmer som sjelden blir sett flere enn én gang, og som siden blir utdatert - er det særlig lurt?
    Nei.

Hilsen en som for ikke så lenge siden kastet samlingen med Amiga-spill og demoer (disketter for over 10.000,-) og VHS-samlingen på 100-vis av filmer. DVD-samlingen har jeg ikke kastet enda, men den står for tur.

Jeg er ganske fornøyd med at jeg bare rakk å kjøpe en Laserdisk-plate

Nå kjøper jeg masse unødvendige BD-plater...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler typiske effekt og storfilmer for å ha i samlingen, men den er ikke spesielt stor.

Ellers blir det leie, og nå i det siste har det for det meste blitt leie via Apple TV.

Tror streaming kommer til å ta over ettersom flere og flere kabellevrandører osv tilbyr dette.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Handler typiske effekt og storfilmer for å ha i samlingen, men den er ikke spesielt stor..
    Jeg er også der.

Men selv storfilmer blir sjelden sett flere enn én gang. Dog er det noe med å samle på ting, ta dem med hjem og vite at det er ditt. Ta av plasten som Per Christian skriver, det er en god følelse
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Nei. Føler mer og mer at man sløser bort penger når man i stedet kan leie/piratebay med godt utvalg :twisted:
    Er ikke det litt utdatert å holde på med piratkopiering?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sikkert to leirer her - de som samler og oss andre. Jeg ser nesten aldri en film mer enn én gang. Ungene derimot...

Så streaming av film. Ja takk. Leie den fysisk. Gjerne det. Se den. Få opplevelsen. Move on.

Enig. Selv med hundrevis av filmer i samlingen, så foretrekker jeg å leie nye filmer. Filmer har blitt mer og mer ferskvare for meg. Kun hvis filmen er veldig god, har jeg lyst å se den flere ganger. Men det vet man jo gjerne ikke på forhånd

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker det å eie filmer, samtidig som jeg er en forholdvis fattig student! Har noen must-haves blat annet The Dark Knight (referanse), Master & Commander, 300, Inception m.fl. Mangler Transformers trilogien, AVATAR og samtlige referanse filmer.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper langt flere BD-konserter enn filmer for de blir sett veldig mange ganger. Noen få storfilmer og forholdsvis mange barnefilmer havner i hylla. Resten leier jeg på ATV.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere kjøpte jeg mye DVD, men ble etter hvert passe lei av antipiratvidoene som det ikke gikk an å hoppe over for å se filmen. Det kom til et punkt hvor jeg sluttet helt å kjøpe DVD, og heller lastet ned gratis, og uten antipirat-propaganda. På den tiden var det ikke noe i veien med økonomien min, så det var ikke noe problem å kjøpe en film eller to i uka, men når man blir "tvunget" til å se noe som man strengt tatt har betalt for å ikke se, da blir det nok for meg.

De siste par årene har det blitt shopping på nytt, nå av Bluray, som jeg føler at er verd å betale for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv student og blir lett påvirket av nye "hobbier" (ingen god kombinasjon). Samlehobbien er forholdsvis fersk, men har rukket å kjøpe ca 130 blu rays. Har også Apple TV som jeg leier filmer fra i ny og ne, men det er mye mer kos og gå bak i hylla og lete frem en film eller to. Eiergleden er nok større enn pengebesparelsen for min del

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste filmer blir lastet ned.
    Sett en del via voddler også, men blir mindre og mindre.

skal jeg kjøpe film fysisk har jeg valget mellom å få filmer til god pris uten tekst, eller med tekst til "blodpris", da blir det ofte heller TPB.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg kjøper langt flere BD-konserter enn filmer for de blir sett veldig mange ganger. Noen få storfilmer og forholdsvis mange barnefilmer havner i hylla. Resten leier jeg på ATV.
    Viktig ting i ditt innlegg jeg glemte. Konsert-BD / DVD er omtrent det eneste jeg kjøper - og en og annen serie innimellom. F. eks. Sesong 4 av SofA som kommer denne uka.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er ikke det litt utdatert å holde på med piratkopiering?
    Så til de grader og Billig er det i hvert fall!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blitt litt mindre i det siste. kjøper storfilmer på BD og filmer med favorittskuespillere som robert downey jr, jason statham.

og store serier som er det lagt ned litt penger i er godt å ha i BD, som lost, prison break, boardwalk empire, mad men. Hawaii five-o ble jeg veldig overrasket over bildekvaliteten på.

kjøper mest BD når det er tilbud, elkjøp prispresser var gode før, men det har dabbet av med filmer de har nå. amazon har også gode priser på fysisk format, tekst aktiveres ikke uansett så.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper filmer og ser av og til noen som går på fjernsyn.

Ved streaming får hd lyd&bildw? Ikke at det er så aktuelt her på landet men laaaavt bredbånd.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv begynt og kjøpe filmer igjen, men jeg har tålmodighet til og vente, så jeg kjøper stort sett bare blueray til hundre lappen.

Siste to filmene jeg kjøpte var Leon og RED begge på rema 1000 til 80kr stykket. Det knekker ikke banken akkuratt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    blitt litt mindre i det siste. kjøper storfilmer på BD og filmer med favorittskuespillere som robert downey jr, jason statham.

og store serier som er det lagt ned litt penger i er godt å ha i BD, som lost, prison break, boardwalk empire, mad men. Hawaii five-o ble jeg veldig overrasket over bildekvaliteten på.

kjøper mest BD når det er tilbud, elkjøp prispresser var gode før, men det har dabbet av med filmer de har nå. amazon har også gode priser på fysisk format, tekst aktiveres ikke uansett så.

Jeg syns filmer rett og slett er for dyrt. 199 for en ny film? klarer ikke å bruke så mye for en en og halv times underholdning. 99 kroner maks, som burde gå ned til 49 kroner. Fikk Inception for 19 kroner på tilbud. Der snakker vi. Det er så fristende å få filmer var vår gode venn Jack Sparrow. Spesielt når du har bruk så mye penger på kinoen og vil utnytte ved å se flere filmer i uka.. blir så dyrt for noe du *egentlig* kan få helt gratis av Captain Jack

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •