Er det dumt å kjøpe filmer? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 94 av 94
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer litt an på. Enkelte serier, slik som Star Trek (både den originale serien og The Next Genereation) og (grøss) Venner for livet ble scannet på nytt fra negativene før de ble gitt ut på Blu-Ray, og har dermed vesentlig mye bedre bilde enn DVD-utgavene.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes jo noen gode norske serier også...

Feks RAN og Svarte Penger hvite løgner..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Projectionist
    Etter at jeg fikk Netflix har jeg nesten helt sluttet og kjøpe film.
    Nå kjøper jeg kun store titler som jeg ønsker og eie fysisk og et par her og der når det er "super tilbud" på diverse BD.
    Og ja, som deg irriterer jeg meg også over alle de hundretalls DVDene jeg har liggende men aldri ser på men ikke greier og få meg til og kaste/gi vekk...
    Kan jo nevne ett eksempel, som gjør at jeg ergrer meg grønn.

Jeg kjøpte alle James Bond filmene på første utgaven DVD. Både lyd og bilde på disse var av variabel kvalitet. Etter altfor mange år kom denne berømmelige metallkofferten med remastret bilde og DTS. Gode utgivelser, men de kom forsent i forhold til Blu-ray som kom et par år senere. Denne kofferten kostet ikke mindre enn kr 2200,- da den kom:twisted: Og nå får man alle filmene samlet på Blu-ray til ca kr 1400-. Og det inkluderer alle Craig-filmene som jeg allerede har kjøpt på Blu-ray.

Jeg beholder kofferten - et sted går smertegrensen for gjenkjøp av gamle filmer. Har jeg lyst på de gamle utgivelse på Blu-ray? - å gjett! Men jeg klarer bare ikke, det har blitt en prinsippsak for meg å beholde den kostbare kofferten
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er kjipt med å bo her i Norge er at det er INGEN bruktbutikker lengre som driver med film, man skulle kunne byttet inn dvd og få rabatt til å oppgradere til blu-ray. Har flere bekjente fra statene som bytter dvder hver uke, får endel rabatt og oppgraderer til blu-ray. **** meg kjipt det ikke er mulighet til sånt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Mange gode filmer som ikke kommer på bluray av en eller annen grunn. Dessuten tror jeg neppe 4k formatet kommer til helt å erstatte bluray. 4k spillere må kunne lese både dvd og bluray og 4k.

Dessuten tror jeg mange dvder er vanskelige å oppskalere til 4k... tror man heller som nå må ha greie 4K spillere som kan ta jobben.
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Bluray er overlegent. Det samme tipper jeg blir gjort når arvtageren til Bluray og 1080p kommer i salg.

De har jo begynt så smått med 4K blu-rays som spilles av på vanlig blu-ray spiller...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er ikke 4K, men en blanding av gimmick og faktiske forbedringer. Det er bare masteren som er i 4K - Blu-Ray-disken er i 1080p. Det eneste de har gjort, er å fjerne ekstramaterialet fra diskene for å ha plass til høyere bitrate, slik som de gamle superbit-DVD-ene til Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh...det som er greia. Takk for infoen i alle fall, blir spennende å se hva som skjer fremover. Snakket med skjefen for SF Norge og han sa han trodde dvder holder 2-3 år til og blu-ray 6-7 år. Plukker frem VHS til tider jeg, så håper ikke de stresser med et nytt format igjen snart. Blir vel Ultra HD filmer eller noe i den duren. De 80 tommers TVen er jo nesten for stor for stua, i alle fall 140 tommers. Men jeg kommer nok til å ende opp med en 80 tommer ultra HD tv uansett.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skaffet akkurat AppleTV (på Elkjop-salg), og ser at jeg nok nå kommer til å trappe ned Blu-ray-innkjøpene til storfilmene der maks lyd/bildekvalitet er viktig for opplevelsen. Ellers vil nok streaming via Netflix og lignende ta over mye nå.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samleren i meg liker å ha filmene i hylla... Men jeg er åpen for å gå over til streaming om kvaliteten blir på BD-nivå. Det er den ikke nå.
    Hva som skjer med 4k kommer til å bli avgjørende for meg. Kommer det til å komme et nytt "Green-ray" plateformat med 4k? Isf kommer jeg ganske sikkert til å skaffe meg avspiller og kjøpe filmer i dette formatet. Kommer det til å komme en fullverdig streamingtjeneste for 4k? Kommer kvaliteten til å være like god som på "Green-ray"? Hvis så, kommer jeg kanskje til å satse på en slik tjeneste også, spesielt om det blir billigere å streame enn å kjøpe filmene. Jeg er åpen for begge løsninger. kvalitet og pris blir avgjørende for meg. Kanskje jeg kjøper noen og streamer noen? Det blir uansett spennende med 4k. Jeg gleder meg

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray i 4K, ved siden av vanlig full-HD blu-ray.

Ser ut som 4K Blu-ray blir trelags plater på 100GB?:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-bl...1309123318.htm

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper BD filmer jevnlig (men ikke DVD). Det er to grunner til dette:

1) Kvaliteten på strømming er fortsatt et godt stykke unna hva man får på bluray. Ja, man har "SuperHD" på Netflix og sånn med Full-HD oppløsning. Men båndbredden er fortsatt bare en brøkdel av hva man får på fysisk media. En kan jo spekulere i at på sikt vil internettforbindelsene bli raske nok til å strømme i samme hastighet som levert på fysiske media. Den dagen har strømming tatt over tror jeg.

2) lovefilm eksisterer ikke lengre. Dette var en glimrende tjeneste hvor man fikk sett det man ville i full kvalitet siden man lånte fysiske media. Leiefilmsjappene i nærmiljøet forsvinner jo en og en, og for å være ærlig syns jeg prisene er litt for stive og det forsterker nok at de forsvinner.

Jeg prøver å praktisere et pristak på ca. 80,-/film når jeg kjøper film. De største scoopene gjør man når man kjøper bokser og filmsamlinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke dumt i det hele tatt.

Bedre bilde, bedre lyd, nydelige cover/artwork/limited editions/steelbooks/bokser som pynter bra opp i heimen. Er heller ikke så altfor dyrt å kjøpe film nå om dagen. Å det er jo ikke særlig billig å fylle mange 4TB harddisker fulle av 50GB blu-ray filer heller. Ser ikke helt gleden i det.

Så jeg kjøper heller filmer enn å kjøpe harddisker!

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmescenario: Amazon, platekompaniet og cdon gjør alt av filmer tilgjengelig for streaming.

NRK TV - Filmbonanza - 07.11.2013 - Om arven etter VHS

-pbh-jpg -esselte-moviebox-jpg -stiv-pris-jpg -beta-jpg -moviebox-jpg -video-jpg -videoverden-jpg

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Finnes jo noen gode norske serier også...

Feks RAN og Svarte Penger hvite løgner..
    RAN er en godbit.

Rådgiverne til serien ble arrestert og siktet i forbindelse med det brutale NOKAS-ranet i Stavanger.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •