Er det dumt å kjøpe filmer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 94
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Wow, blu-ray filmer går billig her. Vet ikke om noen av dere har hørt om Nedre glomma salg på Facebook, men der blir jeg rimelig rasende, folk vil ha 50 kroner for en blu-ray som er åpent og dersom de har en uåpnet går de for 100!

25 kroner for en blu-ray og jeg kjøper i bøtter og span!
    Skal man selge fort må man jo gi en god pris, dessuten er det jo avslag for kjøp av mange samtidig.

Hva er nedre glomma salg? Jeg bor jo på Greåker...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg kjøper alt på Bluray (med noen veldig få unntak). Er man ekte kinoentusiast så nøyer man seg ikke med ekstremkomprimerte filmer fra Apple TV og lignende. Det beste er godt nok. Resten ... vel....

En sak som er nevnt er verdien av filmene i samlingen. Er det viktig? I dag koster en kinobillett nærmere 100 kr. Dersom man dropper kinovisningen og ser på stort lerret hjemme, så ser jeg ingen problemer med å betale 150kr for en film som to voksne eller kanskje en hel familie skal se. Jeg har aldri vurdert det som en investering.
    Det største problemet med filmer man sannsynligvis ikke vil se igjen er ikke at man ikke får så mye for dem. Det er for min del heller at de tar opp plass. Jeg liker uansett å ha samlingen. Selv om jeg ikke ser det for sannsynlig å se en film om igjen i dag, så kan det hende man vi gjøre det senere. Det har skjedd før, og det vil skje igjen... :-) Jeg har solgt uhyre få filmer, og da dreier det seg rett og slett om filmer jeg ikke likte.
    De færreste kjøper vel film i norsk butikk, vi ser jo hvordan det går med feks Platekompagniet ol, de går med underskudd så det suser. Iallefall i butikkene.

Selv kjøper jeg filmer fra nett, blurays. Der går de for ca 70-100kr...

Ellers er det ofte bluraysalg på elkjøp for 49kr. En ny film kan man jo betale over 100kr for, men synes prisene i norsk butikk er altfor dyrt.. inntil 240kr for en bluray er for dyrt synes jeg.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En sak som er nevnt er verdien av filmene i samlingen. Er det viktig?
    Nei, på ingen måte. For min del i alle fall. Etter man har gått på kino eller leid en film, sitter man uansett igjen med ingenting. Annet enn en kino-opplevelse, som jeg rangerer under en hjemmekoskinoopplevelse.

Jeg har lovefilm-abo og kun Blu-Ray i listen. Billigere og bedre kvalitet får man nok ikke per leie. Gratisfilmer i HD ser jeg gjerne via Viaplay, da hovedsak komedier etc. For filmer jeg virkelig vil ha, er det bare å kjøpe. Er jeg usikker på filmen, leier jeg først. Mange filmer jeg gjerne vil se, men vet er svært lav sannsynlighet for at jeg vil se opp igjen. Da blir de lagt i lovefilm-listen eller sett gratis via Viaplay.

Dersom filmen er god, skulle det bare mangle at jeg skulle ønske å se den om igjen. Jeg holder meg slettens ikke for god til å oppleve en god film enda en gang

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Nei, på ingen måte. For min del i alle fall. Etter man har gått på kino eller leid en film, sitter man uansett igjen med ingenting. Annet enn en kino-opplevelse, som jeg rangerer under en hjemmekoskinoopplevelse.

Jeg har lovefilm-abo og kun Blu-Ray i listen. Billigere og bedre kvalitet får man nok ikke per leie. Gratisfilmer i HD ser jeg gjerne via Viaplay, da hovedsak komedier etc. For filmer jeg virkelig vil ha, er det bare å kjøpe. Er jeg usikker på filmen, leier jeg først. Mange filmer jeg gjerne vil se, men vet er svært lav sannsynlighet for at jeg vil se opp igjen. Da blir de lagt i lovefilm-listen eller sett gratis via Viaplay.

Dersom filmen er god, skulle det bare mangle at jeg skulle ønske å se den om igjen. Jeg holder meg slettens ikke for god til å oppleve en god film enda en gang

Film man virkelig liker får jo en egen verdi mye høyere enn markedsverdi, spesielt spesialutgivelser ol, stas å samle på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleden å ha en samling fysisk kan ikke måles i penger :-D Samlet først fysisk så solgte jeg det meste og gikk over til digitalt, men det var dritt kjedelig. Ga meg ikke noe glede i det hele tatt, syntes faktisk film ble kjedelig når en bare kunne laste ned alt. Alltid gøy å lete seg til gode tilbud og kule utgaver med kule artworks!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metalsuicidedeath
    Gleden å ha en samling fysisk kan ikke måles i penger :-D Samlet først fysisk så solgte jeg det meste og gikk over til digitalt, men det var dritt kjedelig. Ga meg ikke noe glede i det hele tatt, syntes faktisk film ble kjedelig når en bare kunne laste ned alt. Alltid gøy å lete seg til gode tilbud og kule utgaver med kule artworks!!
    Kul tråd du har gravd frem!

Jeg har er til en viss grad enig i at det er stor eierglede i å ha en samling. Men når samlingen begynner å bli stor blir den både uoversiktlig og forurenset av en god del titler som egentlig aldri skulle vært kjøpt. Man får også sjeldent glede av å se coverene til filmene fordi det er så mange titler, og hvem gidder å dra ut å se på hver enkelt etterhvert... Her er digitalt mediasenter helt overlegent. Fan art og coverbilder nydelig presentert (hvertfall i Plex Media Center).

Den andre siden som jeg liker spesielt godt med streaming eller digitalt mediasenter er spontaniteten som det gir. Jeg sitter mye oftere å blar digitalt gjennom filmutvalget nå, enn hva jeg gjorde da alle filmene kun var i disc format. Det er ofte lettere å "si ja" til en film som du kan starte med et tastetrykk i forhold til en som du må parkere i BD spilleren og vente på svar... Jeg merker at filmkvelden min er langt mindre forutsigbar nå som netflix og Plex Media Center er tatt i bruk og for meg er det veldig spennende og positivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på her. Før kjøpte jeg også en del BD.
    Filmene blir som oftest sett en gang. Oppgraderte aboet hos Canal digital med C-more film til 129.- i måneden på parabol.
    C-more action og emotion skal lanseres i HD, forhåpentligvis snart

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Kul tråd du har gravd frem!

Jeg har er til en viss grad enig i at det er stor eierglede i å ha en samling. Men når samlingen begynner å bli stor blir den både uoversiktlig og forurenset av en god del titler som egentlig aldri skulle vært kjøpt. Man får også sjeldent glede av å se coverene til filmene fordi det er så mange titler, og hvem gidder å dra ut å se på hver enkelt etterhvert... Her er digitalt mediasenter helt overlegent. Fan art og coverbilder nydelig presentert (hvertfall i Plex Media Center).

Den andre siden som jeg liker spesielt godt med streaming eller digitalt mediasenter er spontaniteten som det gir. Jeg sitter mye oftere å blar digitalt gjennom filmutvalget nå, enn hva jeg gjorde da alle filmene kun var i disc format. Det er ofte lettere å "si ja" til en film som du kan starte med et tastetrykk i forhold til en som du må parkere i BD spilleren og vente på svar... Jeg merker at filmkvelden min er langt mindre forutsigbar nå som netflix og Plex Media Center er tatt i bruk og for meg er det veldig spennende og positivt.
    Enig i mye du sier, denne metoden funker for meg når jeg sjekker ut filmer jeg regner med at jeg kun kommer til å se en gang. Når jeg lagrer film digitalt eller streamer via sider som f.eks Netflix føles det ikke som man eier varen på samme måte, føles ekstremt upersonlig. Det tar jo mindre plass, man slipper å vente på varen, og som oftest mye billigere, men gleden av film blir mer overfladisk og spenningen av å være samler forsvinner. Digitalt mediasenter brukte jeg i en liten periode, men orket ikke det styret når jeg heller kunne klikke rett på fila. Var greit med coverflow og bilde fra filmene, men blir som å se kunst malerier i JPG format på pcen i forhold til å se de på kunstmuseum. Liker også svært godt å kjøpe utgivelser hvor man får med ekstra materiel og som oftest best kvalitet både i lyd og bilde.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man på nykjøp og bruktsalg av filmer så blir vi kundene snytt. Værre prisfall enn bilkjøp. Ny film i butikk 240kr brukt film fra 10-20kr. Snakker da om bluray. Men stas å eie film fysisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg fikk Netflix har jeg nesten helt sluttet og kjøpe film.
    Nå kjøper jeg kun store titler som jeg ønsker og eie fysisk og et par her og der når det er "super tilbud" på diverse BD.
    Og ja, som deg irriterer jeg meg også over alle de hundretalls DVDene jeg har liggende men aldri ser på men ikke greier og få meg til og kaste/gi vekk...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er altfor dårlig tilbud til streaming og nedlastning...

Skal sjekke ut Viaplay, hørt gode rykter om de. Ellers er det mye gammalt av filmer som er tilgjengelig mot betaling.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99% av DVD filmene mine har jeg solgt eller gitt bort til loppemarked da Bluray er overlegent. Det samme tipper jeg blir gjort når arvtageren til Bluray og 1080p kommer i salg.

Så for min del så er det rimelig dumt å kjøpe filmer....plass tar all den plasten også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode filmer som ikke kommer på bluray av en eller annen grunn. Dessuten tror jeg neppe 4k formatet kommer til helt å erstatte bluray. 4k spillere må kunne lese både dvd og bluray og 4k.

Dessuten tror jeg mange dvder er vanskelige å oppskalere til 4k... tror man heller som nå må ha greie 4K spillere som kan ta jobben.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når DVD var på topp kjøpte jeg flere tusen filmer, men det ble et logistikk problem til slutt da jeg gikk tom for hylleplass. Endte med at jeg ga hele smalingen til jr som har dem lagret i kasser uten cover.
    Nå går det sellvfølgelig i bluray, og jeg er mye mer selektiv i hva jeg kjøper. Blir maks 3-5 filmer i måneden. Selv om streemingtilbudet vokser foretrekker jeg å ha de gode filmene stående i hylla. Konemordrama kan fint leies fra Altibox eller lignende
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikkje noko viktig poeng å ha filmane i hylla for min del, men slik det er no, er det berre BD-formatet som gjev god nok kvalitet. Ulovleg nedlasting er ikkje eit alternativ for meg. Eg er dessutan glad i ekstramateriale på diskane, og likar korleis ein BD gjev ein "pakke" med godsaker!
    Eg er for øvrig tålmodig og kan vente til prisen på ein film har gått ned. Eg kjøpar sjeldan filmar som kostar over hundrelappen. Kjøper 80% av filmane på Amazon.co.uk. Før var det hovudsakleg Play.com.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Det er ikkje noko viktig poeng å ha filmane i hylla for min del, men slik det er no, er det berre BD-formatet som gjev god nok kvalitet. Ulovleg nedlasting er ikkje eit alternativ for meg.
    Amen til det!
    Jeg kjøper BD. Men jeg er klar til å hive meg på Netflix eller lignende når kvaliteten og utvalget er like godt som på BD. Jeg er også veldig klar for 4k. Kommer det "Green-Ray" med 4k kommer jeg helt sikkert til å hoppe på det. Men om det kommer en god nettjeneste for 4k med like god kvalitet, er jeg klar for det også.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper mye mindre enn før og er mer selektiv. Kjøper ikke dvd lenger selvsagt, har nok av dei fra før. Har gitt bort mer enn 100 plater for å gjøre litt plass til kommende BD filmer.

Har alltid tenkt slik at jeg kjøper en film og det blir som å kjøpe kinobilett, bare mye bedre dvd/bd er mye bedre å samle på enn på kinobilett :-D Og man kan kaste de senere om man skal rydde.

Når det gjelder streaming så finnes det ikke full erstatning for full hd bilde/lyd per dags dato. Og betale for komprimerte video med middels kvalitet - det vil jeg ikke.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men må også huske at det er mye gammelt som er bra som ikke er på bluray.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er helt sant. Jeg har gjennom årene samlet en del gamle klassikere som jeg ikke vil kaste/gi bort. Og selv om de evt. (hvis) kommer på blu-ray så beholder jeg nok det som jeg har.

Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe gamle filmer på blu-ray, der får BD-spiller gjøre oppskaleringsjobben fra dvd
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er jo også mykje bra som er produsert for tv før HD. Det er det ingen vits i å "oppgradere".

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •