Er det dumt å kjøpe filmer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her hjemme blir det kjøp av di store filmene, og leie over AppleTV på filmer som jeg antagalig ikke vill se mere enn 1gang.
    Men tar meg stadig vekk i at jeg handler litt for mange filmer enda. Så noen står nok litt å støver ned.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg samler, men kun på spesielle ting. Ting som ikke passer inn står i fare for å bli solgt unna med jevne mellomrom. Nå må jeg selge unna for å få plass til mer, for seksjonen er full av blurays og dvds..

Jeg har favorittsjangre som jeg samler så mye som mulig av, og de er følgende. Scifi, Skrekk, Historiske filmer, Film noire, Kung-fu og hevnfilmer, har også en komikk seksjon, men samler egentlig ikke på komedier.

Alle ellers for min del kjedeligere ting selges unna eller leies på Showtime.

Noen som vet hvor mye jeg kan ta for DVD og bluray om jeg vil selge unna fort?

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan se filmene mine mange ganger, så jeg kjøper...men kjøper ikke dritt heller da! det som er av skitfilmer i min hylle er gaver...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Noen som vet hvor mye jeg kan ta for DVD og bluray om jeg vil selge unna fort?
    10,- for DVD 25,- for Blu-ray

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Takk, det høres greit ut..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Jeg kan se filmene mine mange ganger, så jeg kjøper...men kjøper ikke dritt heller da! det som er av skitfilmer i min hylle er gaver...
    Værste som er, er å ha dritt i hyllene som tar opp plass. Er bla en skrekkfilm, norsk av den dårlige sorten som jeg er flau over å eie.. Synes nesten det er for ille å selge den. Kanskje om jeg sender med noe bra også.

Særlig Spaceworld skal man passe seg for å handle filmer hos, veldig mye elendige filmer som er lavbudgett og rævva laget.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vikitg det du nevner der om tjenester som har godt tilbud. Er redd det vil gå en stund til man får streaming og leietjenester på nettet i full kvalitet. Tenker da både HD for både lyd og bilde. Men håper jeg tar feil.

Håper det blir slik etterhvert. Jeg firer ikke på kvaliteten. Før full HD og HD lyd er på plass, så er ikke streaming noe jeg vil benytte meg av.

Men jeg ser jo muligheter - man kan velge film i fred og ro, og man unngår å bruke verdifull plass på et fysisk format som BD. Særlig når man ikke har et dedikert rom for hjemmekinoen. 1m2 leilighet koster fort opp mot 40,000 kroner . Vil helst ikke møblere med blu-ray disker
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Siden jeg er en "olding" 38, så kjøper jeg fortsatt filmer innimellom,fortrinnsvis BD,men også DVD dersom prisen er riktig. Kjøper så klart det meste i utlandet der prisen er MYE lavere enn i norge. Nedlasting er et ELENDIG alternativ,spør du meg,for oss som like GOD KVALITET på det vi ser. Komprimerte filmer med stereolyd er ikke noe særlig når vi vil ha det på surround og stor skjerm. Har lastet ned mye,men funnet ut at det ikke er noe for meg grunnet elendig kvalitet,SPESIELT på lydsiden. Når noen snakker om at det er dyrt å kjøpe filmer for å se de ÉN gang,så er det nok mange som bør tenke seg om både 2 og 3 ganger,for mange blar jo glatt opp 300 kr for å se film på kino.....Med ca 300 tenker jeg på billettpris (ca 80-120 avhengig av film),brus,popcorn mm (ca samme som filmen) og transport/bompenger og parkering. Da kommer man fort opp i en anseelig sum som de færreste tenker over. Å det var for én person! Nå er sikkert ikke kino et alternativ for mange her,men 199 for en fersk BD rett i postkassa er da egentlig ikke ille når vi sammenligner med kino og med prisene på DVD/BD i utlandet så er vi nede i det halve......I tillegg så kommer jo eie-aspektet inn i bildet. Jeg vil gjerne se filmen når jeg vil og hvor jeg vil (hjemme eller hytta) så da må jeg ha noen filmer i hytta. I tillegg så er det jo litt kult for ungene og nevøer/nieser å overta filmer som vi så. Slik tenker jeg i hvertfall selv om ungdommen ikke alltid er helt med der he he. Men siden jeg selv husker godt at jeg lyttet til gamlingens singelplater (for dere under 20 så er det altså vinylplater med én sang på hver side he he), og hadde stor glede av det og ble trigget til å bli musikkinteressert av den grunn. Men hver sin lyst......mange bruker 500 000 på bil (pluss drivstoff og forsikringer),men tenker man over det så kan man f.eks ta ganske mye Taxi for samme sum uten at man trenger eie bilen.....men så var det det med å kjøre når man vil da.....
    Klart, hvis éi lommebok betaler for flere, så faller kinobesøket dyrt. Personlig så er jeg mest oppgitt over over at jeg ikke kommer meg på kino oftere. Det skyldes rett og slett makelighet, samt at man ikke føler samme behovet når man har såpass stort bilde og god lyd i heimen. Dessuten passer film og øl sammen. Men James Bond skal jeg iallefall se på kino

Joda jeg liker å ha filmer tilgjengelig. Men jeg har altfor mye dritt i hyllene - som tar unødig plass. Vil nok fortsatt kjøpe musikk - og noen ytterst få påkostede storproduksjoner på blu-ray, som har veldig bra bilde og lyd - og som man kan se flere ganger. Resten blir jeg å leie.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg leier storfilmene og kjøper dem når de havner på en grei pris. Ser de fleste filmene om igjen, gjerne flere ganger, spesielt hvis jeg har venner eller familie på besøk som vil se film i kinoen. Liker å ha gode filmer tilgjengelig.
    Det er vel der de fleste har havnet. Man har blitt mer kritisk til hva man drar med seg hjem til odel og eie. Skal tro om ikke pusherne også begynner å merke til dette?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til å leie... Joa, økonomisk sett er det billigere å leie. Men, jeg har aldri likt det å måtte dra tilbake til butikken og levere filmen(e). Nå må jeg innrømme at sist jeg leide film, så måtte man levere tilbake filmen neste dag. Mulig jeg ikke ville hatt noen problemer nå som man kan ha filmen i en uke. Men, i dag ville jeg uansett heller brukt VOD enn å dra til en butikk for å leie en film.
    Enig i at det er tungvint å leie film i butikk hvor filmen må leveres tilbake dagen etter.
    Men kjenner du ikke til Lovefilm? Leietjeneste hvor du får tilsendt filmer i postkassen med ferdig franker konvolutt som du kan sende tilbake når du ønsker det. Billigere enn å leie i butikk også. Streaming av en del filmer følger også med abonnementet. Verdt å sjekke ut:
    LOVEFiLM | Leiefilmer og spill på nettet. Lei DVD-flimer. Nyheter, klassikere, spill og TV-serier

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige filmer eller filmer jeg antar er dårlige laster jeg bare ned. Bryr meg kun om bildekvalitet og passe bra lyd.

Ellers er gode filmer som hører hjemme i hylla veldig velkommen til å stå der. Sikler feks etter Battleship og Promotheus som passer godt inn i Scifi avdelingen.

Jeg er såpass sær at jeg er lei å låne bort filmer, med unntak av en kamerat og familien. Det er ofte sånn at folk ikke leverer tilbake, og jeg er samler når det gjelder filmer jeg liker...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Dårlige filmer eller filmer jeg antar er dårlige laster jeg bare ned. Bryr meg kun om bildekvalitet og passe bra lyd.

Ellers er gode filmer som hører hjemme i hylla veldig velkommen til å stå der. Sikler feks etter Battleship og Promotheus som passer godt inn i Scifi avdelingen.

Jeg er såpass sær at jeg er lei å låne bort filmer, med unntak av en kamerat og familien. Det er ofte sånn at folk ikke leverer tilbake, og jeg er samler når det gjelder filmer jeg liker...
    Liker Scifi selv, og kommer selvsagt til å kjøpe Prometheus

Ellers så har jeg samlet på bokser med nye og gamle klassikere på Blu-ray. Ofte trilogier. F.eks.

* Star Wars
    * LOTR
    * Alien
    * Jason Bourne
    * Jurassic Park
    * Harry Potter
    * Terminator filmene
    * Spider Man
    * Band og Brothers
    * Pacific
    * Mission Impossible
    * Back to the future

Dette er påkostede filmer som tåler gjensyn, og som jeg liker å ha tilgjengelige. Slike filmer vil jeg nok fortsette å kjøpe.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leie film i tradisjonell forstand er alt for slitsomt og dyrt. (iallfall tidligere når man måtte betale 50 kr og levere den dagen etterpå) Da var det "rimeligere" og kjøpe filmen. Jeg har nok tilsammen brukt nærmere 400-500k på film siden begynnelsen på 90 tallet, men mestparten er nå solgt (LaserDisc/HDDVD samling) eller stablet på garasjeloftet. (DVD) Blu-Ray samlingen stoppet å vokse i særlig grad i fjor. Nå er det mange måneder siden jeg fant en film verdt å investere i isteden for å leie via streaming. Expandebles, Batman og den superheltfilmen blir vel det eneste jeg vet om resten av året som er verdt å få på blu-ray.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Leie film i tradisjonell forstand er alt for slitsomt og dyrt. (iallfall tidligere når man måtte betale 50 kr og levere den dagen etterpå) Da var det "rimeligere" og kjøpe filmen. Jeg har nok tilsammen brukt nærmere 400-500k på film siden begynnelsen på 90 tallet, men mestparten er nå solgt (LaserDisc/HDDVD samling) eller stablet på garasjeloftet. (DVD) Blu-Ray samlingen stoppet å vokse i særlig grad i fjor. Nå er det mange måneder siden jeg fant en film verdt å investere i isteden for å leie via streaming. Expandebles, Batman og den superheltfilmen blir vel det eneste jeg vet om resten av året som er verdt å få på blu-ray.
    Showtime har 3 for 2 og en uke frist, leier du på nytt får du 3 for 99kr.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow, blu-ray filmer går billig her. Vet ikke om noen av dere har hørt om Nedre glomma salg på Facebook, men der blir jeg rimelig rasende, folk vil ha 50 kroner for en blu-ray som er åpent og dersom de har en uåpnet går de for 100!

25 kroner for en blu-ray og jeg kjøper i bøtter og span!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADMIN kommentar:

Har slettet en del innlegg i denne tråden. Det startet med link til piratkopiert materiale, og så tok jeg også diskusjonen som fulgte.
    Vi holder oss for gode til å oppfordre til tyveri via AVforum. Det finnes allerede diskusjoner som omhandler piratkopiering på et prinsipielt nivå. Vi trenger neppe enda en slik.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedder på at de unge i dag som ikke har vært med på vhs-laserdisc-dvd karusellen først kommer til å få noen fete BD samlinger som varer livet ut.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper alt på Bluray (med noen veldig få unntak). Er man ekte kinoentusiast så nøyer man seg ikke med ekstremkomprimerte filmer fra Apple TV og lignende. Det beste er godt nok. Resten ... vel....

En sak som er nevnt er verdien av filmene i samlingen. Er det viktig? I dag koster en kinobillett nærmere 100 kr. Dersom man dropper kinovisningen og ser på stort lerret hjemme, så ser jeg ingen problemer med å betale 150kr for en film som to voksne eller kanskje en hel familie skal se. Jeg har aldri vurdert det som en investering.
    Det største problemet med filmer man sannsynligvis ikke vil se igjen er ikke at man ikke får så mye for dem. Det er for min del heller at de tar opp plass. Jeg liker uansett å ha samlingen. Selv om jeg ikke ser det for sannsynlig å se en film om igjen i dag, så kan det hende man vi gjøre det senere. Det har skjedd før, og det vil skje igjen... :-) Jeg har solgt uhyre få filmer, og da dreier det seg rett og slett om filmer jeg ikke likte.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Wow, blu-ray filmer går billig her. Vet ikke om noen av dere har hørt om Nedre glomma salg på Facebook, men der blir jeg rimelig rasende, folk vil ha 50 kroner for en blu-ray som er åpent og dersom de har en uåpnet går de for 100!

25 kroner for en blu-ray og jeg kjøper i bøtter og span!
    Avhengig av hvilken film det er så er vitterlig 50 kroner helt greit å betale for en film, såfremt cover og plate er strøken. 25 kroner var en "bli-kvitt-fort"-pris. Rask transaksjon har en verdi det også, mindre plunder med oppfølging av salget og større sjans for å selge hele samlingen på én runde. Å bli sint fordi noe har en verdi du ikke er villig til å betale gir lite mening.

On-topic:
    Jeg gleder meg til HBO Nordic (med flere) streamingtjenester kommer til lansering og blir bra. For min del betyr det at jeg ikke kommer til å kjøpe så mye film, men derimot kose meg med et eller to abonnementer på streaming av serier og filmer. Endelig skjønner bransjen at folk vil ha ting direkte hjem i god kvalitet.

(Da mangler jeg bare at Spotify kommer med lossless-kvalitet, Qobus er litt for sært for mitt system)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Avhengig av hvilken film det er så er vitterlig 50 kroner helt greit å betale for en film, såfremt cover og plate er strøken. 25 kroner var en "bli-kvitt-fort"-pris. Rask transaksjon har en verdi det også, mindre plunder med oppfølging av salget og større sjans for å selge hele samlingen på én runde. Å bli sint fordi noe har en verdi du ikke er villig til å betale gir lite mening.
    Jepp. Det er stor forskjell på å selge en film og på å selge 100. Dessuten gjorde jeg en antagelse om at det var mye "gammelt" som skulle selges unna. Det er noe annet å selge 3 år gamle bruktfilmer enn å selge en film som kom ut for en uke siden.

Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    On-topic:
    Jeg gleder meg til HBO Nordic (med flere) streamingtjenester kommer til lansering og blir bra. For min del betyr det at jeg ikke kommer til å kjøpe så mye film, men derimot kose meg med et eller to abonnementer på streaming av serier og filmer. Endelig skjønner bransjen at folk vil ha ting direkte hjem i god kvalitet.
    Er veldig spent på denne tjenesten selv. Den ser ut til å ha riktig innhold til riktig pris, så jeg synes det ser veldig lovende ut.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •