Marvel's The Avengers - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, tror det er noe på gang i kveld... :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm, tror det er noe på gang i kveld... :-D

Klart for film... Føste Hele film i Ekte 3D, bare sett noe demo klipp tidligere pluss en 2D til 3D oppskalerings test film for VT50`n.

Men nå... kjenner det faktisk kribbler i magen i spenning :-D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart for film... Føste Hele film i Ekte 3D, bare sett noe demo klipp tidligere pluss en 2D til 3D oppskalerings test film for VT50`n.

Men nå... kjenner det faktisk kribbler i magen i spenning :-D
    Og det er ikke "ekte" 3D da denne er konvertert, men den holder meget høy kvalitet og er helt på høyde med gode "ekte" 3D filmer...

Filmen er i alle fall meget bra med referanse lyd og bilde.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Har till och med den nordiska versionen av alla.

Det står förresten på amazon att det eventuellt kommer en superheroes samlebox:

Some info on what's included in the Phase One: Avengers Assembled 10-disc, 6-film super-set (which may or may not come in an officially issued S.H.I.E.L.D. briefcase):

* Marvel's The Avengers (Blu-ray 3D and Blu-ray)
    * Captain America: The First Avenger (Blu-ray 3D and Blu-ray)
    * Thor (Blu-ray 3D and Blu-ray)
    * Iron Man 2 (Blu-ray)
    * The Incredible Hulk (Blu-ray)
    * Iron Man (Blu-ray)
    * Bonus Disc - "The Phase One Archives" (Blu-ray)
    * Collectible packaging with exclusive memorabilia from the Marvel Cinematic Universe

Är väl bara slå till när det blir möjlighet. För en samling!

Scenen som antiloop linkade till tidigare är kanske den artigaste jag sett..var en stund sedan jag satt med öppen mun i an tegneaction.
    Testade lite högre ljudnivå i dag och på -15 på receivern och med radioshacken i handen peakade det ofta på 115 db här. Det skakade så jävligt att PJ började vibrera.
    Den boksen har dessverre blitt kansellert. Fikk mail om det her om dagen. De flyttet bestillingen min til en ny boks som slippes neste år i stedet. Ingen info enda om hva den inneholder annet enn Marvel-filmene. Blir meget sur hvis det bare er en papp samle boks slik som i England.

Som plaster på såret fikk jeg Avengers-filmen gratis, måtte bare betale porto, så det ble 59,- (nest raskeste levering). Bare synd det ikke var 3D versjonen som jeg skulle ha. Men kan vente til året med den.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enda utrolig mange som ikke har fått med seg kongen selv bli intervjuet på slutten.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Thanos blir skurken i 2'eren forresten. Han hadde jo noen sekunder screentime han også. Jeiii
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanos blir med i 2'ern, og også i guardians of the galaxy. Guardians of the galaxy blir da laget slik at den fortsetter inn i avengers 2 ? Tror det var noe sånt, men gleder meg veldig mye til nye marvel filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Thanos blir med i 2'ern, og også i guardians of the galaxy. Guardians of the galaxy blir da laget slik at den fortsetter inn i avengers 2 ? Tror det var noe sånt, men gleder meg veldig mye til nye marvel filmer
    +1!!!!!!.
    Synes den første var helt fantastisk. Action og god humor.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den boksen har dessverre blitt kansellert. Fikk mail om det her om dagen
    Fan!! På god norska.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Og det er ikke "ekte" 3D da denne er konvertert, men den holder meget høy kvalitet og er helt på høyde med gode "ekte" 3D filmer...

Er nok en referanse ja!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett....

Starta litt dårlig etter jeg merket bildet var for mørkt. Viste seg kalibrerings verdiene jeg plottet inn sist ikke var lagret.

Men etter de settingene ble gjort ble det et meeget bra bilde.

Har bare Underworld-4 og måle meg etter og syns filmen holder mål.
    Men tror faktisk Underworld filmen har noen sener som er mere imponerende 3D messig.

Men som bildemessig så holder den til en 6`er.

Lyden.
    Syns den faktisk var litt snill jeg.
    Skrudde opp og skrudde opp til jeg var på -5 dB. Enda var det mere og gå på.
    Som det er nevnt tidligere er det noe mangelvare på sikkelig dypbass
    Skremmende mye mangel faktisk.
    Men det gjør da at en kan gi rimelig mye gass under filmen.

Skal en være kritisk så er det sener som virkelig hadde trengt og fortjent mere trykk i dypassen. Så jeg skrur ned lydkarakteren til en sterk 5`er da jeg hadde forventet litt mere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det virker heldigvis som at de har spikret 2D konverteringen om dagen. Så John Carter for ikke lenge siden, og jeg trodde den var filmet i 3D. Deler av starten er helt fantastisk i 3D. Men den er vist konvertert den også.

Øvelse gjør vel mester. Det er jo bare å lese hidefdigest sin anmeldelse av Titanic i 3D. Så den på kino selv, og det var veldig få steder man så at det var spor av konvertering.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det virker heldigvis som at de har spikret 2D konverteringen om dagen. Så John Carter for ikke lenge siden, og jeg trodde den var filmet i 3D. Deler av starten er helt fantastisk i 3D. Men den er vist konvertert den også.

Øvelse gjør vel mester. Det er jo bare å lese hidefdigest sin anmeldelse av Titanic i 3D. Så den på kino selv, og det var veldig få steder man så at det var spor av konvertering.
    Jeg syns ikke John Carter var så bra i 3D som The Avengers, men dette blir selvfølgelig bedre og bedre. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke filmer de i 3D i utgangspunktet, og at Titanic blir bra 3D konvertert er vel ingen overraskelse da det er James Cameron som har våket over dette...:-D Men Titanic skal jeg uansett se i 2D når jeg skal se den igjen da det var i 2D regissøren mente den skulle ses...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke John Carter var så bra i 3D som The Avengers, men dette blir selvfølgelig bedre og bedre. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke filmer de i 3D i utgangspunktet, og at Titanic blir bra 3D konvertert er vel ingen overraskelse da det er James Cameron som har våket over dette...:-D Men Titanic skal jeg uansett se i 2D når jeg skal se den igjen da det var i 2D regissøren mente den skulle ses...8)
    Det beste er jo selvfølgelig at de filmer i 3D. Problemet frem til Avatar var at de ikke hadde gode nok kameraer. Jeg tror problemet nå ligger i at det nok er lettere for dem å sette effekten i ettertid enn under selve innspillingen. Cameron er jo en mester til dette, da han er utrolig teknisk, og utviklet 3D systemet Avatar, ble filmet med, og senere brukt i Resident Evil osv. Hvor de mye enklere kan justere effekten mens det filmes.

Men ikke alle regissører og fotografer har den innsikten enda tror jeg. Og det er da mye lettere å justere på en skjerm i ettertid enn der og da når de ikke har alt innholdet i bildene (effekter osv).

Når det kommer til Titanic så blir det nok 3D for meg. Det er riktig at den i utgangspunktet er laget i 2D i sin tid. Men her er det regissøren selv som har tatt initiativet til å få den i 3D, ikke grådige film produsenter. Det er regissøren selv som har gjort jobben. Så for meg er 3D utgaven filmens "Director's Cut" utgave. Selv om Cameron aldri utgir Director's Cuts av sine filmer, selv om enkelte er forlenget (av Cameron), og idiotiske utgivere har satt den betegnelsen på enkelte av dem. Det er kun Special Editions, hvor Cameron står inne for begge versjoner av filmene.

For meg gjelder det alltid å se regissørens versjon, og det er vel også der jeg er annerledes enn de fleste andre Star Wars-fans også...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så nettopp Avengers 3D som første 3D film jeg har sett hjemme på tven 55"ST50, spillt av med Panasonic DMP-BDT320 og sett igjennom Samsung briller 3D SSG-P41002.

Men ble fryktelig skuffet, måtte slå av underteksten da vi ble svimle av å se på den, den var dobbel/skygge bak den.

3d effekten laget en fin dybde i bildet, men opplevde flere av senene i filmen som fryktelig uklare, virket som om det var de senene det var 2 personer i bildet og den ene skulle være mye nærmere enn den andre va værst...

Prøvde litt forskjellige innstillinger uten hell, trodde tven min skulle være en av de bedre på 3D så mulig at det er bare jeg som ikke har fått til å stille det inn som det skal.

Fikk nesten litt avsmak for 3D som bare ødelegger bildet, tror heller jeg får holde meg til sylskarpe 2D bilder...

Men har testet Despicable me/Grusomme meg etterpå og den virket veldig mye bedre, var noe som var uskarpt der også, men langt i fra like galt.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den i 3d på epson tw9000 og syns det var veldig bra 3d. Bruker ikke tekst men det var jo tekst i den scenen i starten der Natasha Romanoff er tatt til fange. da så jeg dobbelt på teksten, men utover det syns jeg 3d effekten var meget bra til og være fake.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett....

Starta litt dårlig etter jeg merket bildet var for mørkt. Viste seg kalibrerings verdiene jeg plottet inn sist ikke var lagret.

Men etter de settingene ble gjort ble det et meeget bra bilde.

Har bare Underworld-4 og måle meg etter og syns filmen holder mål.
    Men tror faktisk Underworld filmen har noen sener som er mere imponerende 3D messig.

Men som bildemessig så holder den til en 6`er.

Lyden.
    Syns den faktisk var litt snill jeg.
    Skrudde opp og skrudde opp til jeg var på -5 dB. Enda var det mere og gå på.
    Som det er nevnt tidligere er det noe mangelvare på sikkelig dypbass
    Skremmende mye mangel faktisk.
    Men det gjør da at en kan gi rimelig mye gass under filmen.

Skal en være kritisk så er det sener som virkelig hadde trengt og fortjent mere trykk i dypassen. Så jeg skrur ned lydkarakteren til en sterk 5`er da jeg hadde forventet litt mere.
    På mitt anlegg så var det ikke noe mangel på bass iallefall,i forhold til Battleship så var det mye mer bass på The Avengers på mitt anlegg
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Såg denna på BluRay idag och maken till bildkvalitet har i alla fall aldrig jag sett.
    Omänskligt skarp utgivelse. Nu såg jag filmen med barn i rummet bredvid så det var inte tilfälle att se den med -20 på receivern, men ljudeffekterna gick i alla fall inte av för hackor.

Bildkvalitet helt uppe med Avatar. Ni med god framvisare kan bara glädja er.

Leste vel for første gang hva du skrev her.. Syns du virkelig bildekvaliteten er oppe der med avatar? AVATAR er på et helt annet nivå enn alt annet, så har du IMAX scenene i TDK:R og TDK. Hakket under de to ligger kanskje The Avengers og vanlig 35mm scenene til TDK/R, Transformers 3, osv.

The Hobbit etter hva jeg så på kino trailer ser ut som den havner rett på AVATAR nivå, om ikke muligens høyere!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Jeg så nettopp Avengers 3D som første 3D film jeg har sett hjemme på tven 55"ST50, spillt av med Panasonic DMP-BDT320 og sett igjennom Samsung briller 3D SSG-P41002.

Men ble fryktelig skuffet, måtte slå av underteksten da vi ble svimle av å se på den, den var dobbel/skygge bak den.

3d effekten laget en fin dybde i bildet, men opplevde flere av senene i filmen som fryktelig uklare, virket som om det var de senene det var 2 personer i bildet og den ene skulle være mye nærmere enn den andre va værst...

Prøvde litt forskjellige innstillinger uten hell, trodde tven min skulle være en av de bedre på 3D så mulig at det er bare jeg som ikke har fått til å stille det inn som det skal.

Fikk nesten litt avsmak for 3D som bare ødelegger bildet, tror heller jeg får holde meg til sylskarpe 2D bilder...

Men har testet Despicable me/Grusomme meg etterpå og den virket veldig mye bedre, var noe som var uskarpt der også, men langt i fra like galt.
    Du må ikke bruke samme innstillinger som 2D når man ser 3D. På min Philips brukte jeg over 1 år på å finne riktige innstillinger for 3D. Mitt beste tips er å søke etter 3D innstillinger på nettet, og så legge inn en egen for dette.

Men at undertekster gjør en ør i hode må man bare vende seg til. Det funker ikke på kino, og ikke hjemme. Selv ikke tekst satt inn originalt i filmen fungerer. Det er bedre å slå av.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått sett filmen, var mye kulere enn forventet. Har ikke sett Thor, hulken eller captian america filmene - hvordan er de?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •