Vill prising på Blu-ray platekompaniet.no?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vill prising på Blu-ray platekompaniet.no?

Er det flere som har merket at prisene varierer veldig mye på blu-ray på platekompaniet (fra uke til uke)?

Her er noen priseksempler:

The Schwarzenegger Collection (Blu-ray). Betalte 99.50, koster nå 249.50

Underworld - The Legacy Collection (Blu-ray). Betalte 179, koster nå 299,00 (forhåndsbest)

Iron Man 1 & 2 Collection (Blu-ray). Betalte 179.50, koster nå 349.50

The Transformers Collection (Blu-ray). Betalte 199.50, koster nå 399,00

X-Men Quadrilogy (Blu-ray). Betalte 199.50, koster nå 699,00 (!)

The Dirty Harry Collection (Blu-ray). Betalte 349.50, koster nå 499,00

Star Wars - The Complete Saga (Blu-ray). Betalte 499.00, koster nå 699,00

Det skal sies at jeg har fulgt litt med og kjøpte når det har vært gunstig, men synes likevel dette var i overkant mye forskjell. Har det egentlig noen prismessig hensikt å bestille fra utlandet når prisene er slik som eksemplene over?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene hos min hoffleverandør Amazon.co.uk: Low Prices in Electronics, Books, Sports Equipment & more varierer hele tiden, fra dag til dag, av og til så mye som 50% ned og 100% opp. Det fine er at dersom du har en haug filmer og CDer liggende i handlekurven, får du beskjed om prisendringene på disse når du logger deg inn, og kan gjøre noen "kupp" :-).

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel med at det er Ukestilbud, dagstilbud, timestilbud, kjøp for over XXX få med denne for, etc.. som utgjør forskjellene. "Etter prisene" er nok veiledende priser som er markedsprisen vil jeg tro.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte egentlig å kjøpe Transformer samleboksen når jeg så den til 199,- , men det er litt sent nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte egentlig å kjøpe Transformer samleboksen når jeg så den til 199,- , men det er litt sent nå...
    Dersom du er litt tålmodig, så er jeg sikker på at prisen blir den samme igjen om en liten stund....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye James Bond Collection på Blu-ray koster veil 1700 på platekompaniet. Ved å bestille denne fra utlandet kan du få den for nærmere halv pris. Jeg synes at platekompaniet i mange år har brøytet positiv vei for billige filmer, men nå lurer jeg på om de er blitt for dominerende i Norge (og dermed kan sette opp prisene)?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den nye James Bond Collection på Blu-ray koster veil 1700 på platekompaniet. Ved å bestille denne fra utlandet kan du få den for nærmere halv pris. Jeg synes at platekompaniet i mange år har brøytet positiv vei for billige filmer, men nå lurer jeg på om de er blitt for dominerende i Norge (og dermed kan sette opp prisene)?

Jeg er enig i dine antydninger, i mine øyne er det ingen tvil om at kompaniet er blitt for store og enerådende i Norge. I tillegg driver de en type prismanipulering som jeg har lite til overs for. De har stadige såkalte "salg" av ulike typer på en rekke titler. Men:

1) Det er stort sett de samme titlene som resirkuleres på salgskampanjene gang etter gang.

2) Prisene står stort sett stille, i flere tilfeller har jeg sett at et gitt produkt går _opp_ i pris når det legges ut på kampanjetilbud. Selvsagt for å manipulere kundene til å tro at prisen nå er billig fordi produktet er på salgskampanje.

Etter å ha observert denne (u)kulturen i en lang periode har jeg stort sett sluttet å handle på kompaniet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Det er stort sett de samme titlene som resirkuleres på salgskampanjene gang etter gang.

2) Prisene står stort sett stille, i flere tilfeller har jeg sett at et gitt produkt går _opp_ i pris når det legges ut på kampanjetilbud. Selvsagt for å manipulere kundene til å tro at prisen nå er billig fordi produktet er på salgskampanje.
    Ja, det er akkurat dette jeg har lagt merke til. Det er mulig at jeg må se mer på alternativer i UK eller eventuelt i US fremover.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, det er akkurat dette jeg har lagt merke til. Det er mulig at jeg må se mer på alternativer i UK eller eventuelt i US fremover.
    Jepp, jeg har ikke bestilt noe derfra på månedsvis. Ikke at jeg har noe formell boikott, jeg kan fint handle noe hos kompaniet hvis jeg er hos deres butikker i Oslo for eks og finner noen utgivelser jeg vil ha.

Men det har blitt en bismak etter at jeg aktivt har lagt merke til hvordan de bedriver denne prismanipulasjonen sin.

Play.com bruker jeg for det meste, de har meget gode priser og fri frakt. Eneste minus er noe lang leveringstid (som regel 5 virkedager for min del), men det er intet stort problem.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Play.com bruker jeg for det meste, de har meget gode priser og fri frakt. Eneste minus er noe lang leveringstid (som regel 5 virkedager for min del), men det er intet stort problem.
    Minus nr.2 er jo at de ikke lenger godtar betaling i £ for sendinger til Norge. Blir litt dyrere i €.
    Minus nr. 3 er at de ikke lenger sender filmer enkeltvis hvis du bestiller flere, men bundler alt så det fort tipper over 200-kronersgrensen for fortollingsgebyr. Mange har vel gått over til Amazon.co.uk. eller andre sjapper, jeg bruker Play fortsatt, men de var bedre før. Må passe på å ikke legge inn ny bestilling før den forrige er postet.
    Forøvrig tenker jeg at 200-kronersgrensen er en gammel idiotregel og at den minst bør oppjusteres til 1000 spenn.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Minus nr.2 er jo at de ikke lenger godtar betaling i £ for sendinger til Norge. Blir litt dyrere i €.
    Minus nr. 3 er at de ikke lenger sender filmer enkeltvis hvis du bestiller flere, men bundler alt så det fort tipper over 200-kronersgrensen for fortollingsgebyr. Mange har vel gått over til Amazon.co.uk. eller andre sjapper, jeg bruker Play fortsatt, men de var bedre før. Må passe på å ikke legge inn ny bestilling før den forrige er postet.
    Forøvrig tenker jeg at 200-kronersgrensen er en gammel idiotregel og at den minst bør oppjusteres til 1000 spenn.

Japp, ingen tvil om flere er misfornøyd med disse endringene fra Play.

For min del er disse minusene du lister opp av liten påvirkning, grunnet at jeg ikke bestiller så altfor mye av gangen- pleide faktisk å bestille 1 og 1 film pr ordre før disse endringene kom i sving

Når det er sagt så har jeg nesten ikke bestilt online i det siste, fordi jeg har funnet en gullgruve hos min lokale bensinstasjonkiosk: de lemper ut grisebillige blu-rayfilmer etter de har gått ut av leiesortimentet sitt. 49 spenn pr film for filmer som er under 2 år gamle er relativt greit, og med full garanti selvsagt

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg ikke så glad i brukte filmer, og spesielt ikke eksemplarer som har gått i utleie. De bærer som regel sørgelig preg av det selv om de virker som de skal. Når det ikke koster så mye mer (fra utlandet, vel å merke) å sikre seg filmene i jomfruelig tilstand foretrekker jeg det. Kinoen er _ørlitegrann_ hellig, og da skal det helst stå filmer uten merker i hyllene der.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Personlig er jeg ikke så glad i brukte filmer, og spesielt ikke eksemplarer som har gått i utleie. De bærer som regel sørgelig preg av det selv om de virker som de skal. Når det ikke koster så mye mer (fra utlandet, vel å merke) å sikre seg filmene i jomfruelig tilstand foretrekker jeg det. Kinoen er _ørlitegrann_ hellig, og da skal det helst stå filmer uten merker i hyllene der.

Jeg er egentlig av samme oppfatning og er vanvittig kresen på hvordan jeg behandler alt jeg har skiver, både cd, blu-ray, dvd osv. Dog har alle platene på filmene jeg har kjøpt brukte hos den lokale kiosken vært plettfrie, aner ikke om de bare selger de som har flotte og rene plater, eller om utleiemarkedet går så trått at ingen gidder å leie filmer der

Uansett ser jeg på det som en gullgruve for meg som liker å kjøpe gode filmer på blu-ray8)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De prisene er skremmende høye. Er ikke rart mange går etter pirat bukta da...

Transformers trilogien på blu-ray til 99 kroner f.eks.. det hadde vært noe det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •