Amazon.com med Express billigere enn man tror.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amazon.com med Express billigere enn man tror.

Beklager det blir litt lang post her, men masse å fortelle å mange eksempler for å vise hvordan det funker

Da har jeg benyttet Amazon.com med express frakt (global priority) i noen måneder, og begynner forstå litt hvordan det funker.

Ser ikke helt logikken i hvordan de fastsetter shipping datoer alltid, men med litt prøving frem og tilbake under bestilling så kan man komme ut rimeligere enn med vanlig frakt!

Frakten virker med en gang dyr, men hvis man bestiller flere, eller ihvertfall forhåndsbestiller (og da gjerne med forskjellige datoer) så blir total frak ganske rimelig.

Første film koster $25 i frakt, men +$3 pr. film videre.

Jeg velger alltid 'group items together', men prøver meg litt frem og tilbake til jeg får mest mulig sendt fortløpende. Et eksempel her med 7 filmer med 7 forskjellige release datoer som blir sendt hver for seg!

Shipping estimate: October 2, 2012
    Delivery estimate: October 4, 2012 - October 9, 2012 Price
    1 of: Pet Sematary [Blu-ray] [Blu-ray]
    By: Fred Gwynne, et al
    Condition: New
    Sold by: Amazon Export Sales, Inc.
    $19.99

--------------------------------------------------------------------------------

Shipping estimate: September 11, 2012
    Delivery estimate: September 13, 2012 - September 17, 2012 Price
    1 of: What To Expect When You're Expecting [Blu-ray + Digital Copy] [Blu-ray]
    By: Cameron Diaz, et al
    $19.96

--------------------------------------------------------------------------------

Shipping estimate: October 9, 2012
    Delivery estimate: October 11, 2012 - October 15, 2012 Price
    1 of: Bones Season 7 [Blu-ray] [Blu-ray]
    By: David Boreanaz, et al
    $48.99

Delivery estimate: We'll notify you via e-mail when we have an estimated delivery date. Price
    1 of: E.T. The Extra-Terrestrial Anniversary Edition - E.T. Spaceship w/ BD Combo Pack - Amazon US Exclusive [Blu-ray] [Blu-ray]
    $139.98

Shipping estimate: July 31, 2012
    Delivery estimate: August 2, 2012 - August 6, 2012 Price
    1 of: Total Recall: Mind-Bending Edition [Blu-ray] [Blu-ray]
    By: Arnold Schwarzenegger, et al
    $7.99

Shipping estimate: August 7, 2012
    Delivery estimate: August 9, 2012 - August 13, 2012 Price
    1 of: Dr. Seuss' The Lorax 3D Combo Pack (Three Discs: Blu-ray 3D + Blu-ray + DVD + Digital Copy + UltraViolet) [Blu-ray]
    By: Danny DeVito, et al
    $27.99

Shipping estimate: September 4, 2012
    Delivery estimate: September 6, 2012 - September 10, 2012 Price
    1 of: Sleepwalkers [Blu-ray] [Blu-ray]
    By: Brian Krause, et al
    $16.17

- 1 item(s) Gift options: None

Item(s) Subtotal: $281.07
    Shipping & Handling: $42.92
    -----
    Total Before Tax: $323.99
    Estimated Tax To Be Collected: $0.00
    Import Fees Deposit $81.01
    -----
    Grand Total: $405.00

Det som og er bra me Express er at Amazon tar betalt for og betaler moms, uten å ta gebyr for det så man slipper venting med toll. Når du bestiller så får man et estimat med moms på alle filmene i bestillingen.

Men det som er genialt er at når filmer blir sendt hver for seg sånn, og verdien på film er under 200 nok, så blir det ikke belastet mva!

Eks:

Shipped on June 26, 2012

Items Ordered Price
    1 of: A Thousand Words (+UltraViolet) [Blu-ray], Eddie Murphy, et al
    $22.99

AmazonGlobal Priority Shipping
    Item(s) Subtotal: $22.99
    Shipping & Handling: $3.75
    -----
    Total Before Tax: $26.74
    Sales Tax: $0.00
    -----
    Total for This Shipment: $26.74
    -----

Shipped on July 10, 2012

Items Ordered Price
    1 of: American Reunion (Two-Disc Combo Pack: Blu-ray + DVD + Digital Copy + UltraViolet), Jason Biggs, et al
    $19.99

Shipping Speed:
    AmazonGlobal Priority Shipping
    Item(s) Subtotal: $19.99
    Shipping & Handling: $3.75
    -----
    Total Before Tax: $23.74
    Sales Tax: $0.00
    -----
    Total for This Shipment: $23.74
    -----

Disse er jo bare uttdrag av en større bestilling ,men viser reell fraktkostnad pr film.

Og disse er levert på døra etter 2 dager!!!

Kom gjerne med egne erfaringer hvis Dere har noen.

Og for all del, hvis noen har forstått logikken så del gjerne med andre. For i første eksempelet mitt med de 7 filmene så ble det med kun 6 filmer lagt opp til 2 leveringer istedet for 6 ?!?!? go figure..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du eller andre testet ut dette før? Mulig en større andel tax blir belastet på første/siste sending?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datating
    Har du eller andre testet ut dette før? Mulig en større andel tax blir belastet på første/siste sending?
    Er det ingen grunn til. Amazon vet jo hvilke satser som gjelder for de forskjellige landene. kr grensa og at frakt skal tas med. Er jo ikke Amazon som skal ha disse pengene.

Men skal ikke si sikkert, den ordren de 2 jeg hadde med eksempel av er ikke ferdig ennå, var på nesten $1000 og er delt opp i 16 leveringer

Så hvis noen har erfaring med om dette skjer så er jeg like interessert i å høre om det.

Edit: Nå er Finding Nemo med i den så ordren er ikke 'ferdig' før i desember, men man står jo fritt til å kansellere siste filmen etter at nest siste pakke er sendt..

Edit2: 5 av 16 er sendt til nå: 3x 1 film uten moms, og 2 pakker med korrekt 25% moms av filmene+frakt på de aktuelle sendingene.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du bestiller bare filmer med stort mellomrom slik filmene blir sendt hver for seg, levert på døren uten toll, moms eller hva det måtte være?
    Når på dagen kommer disse på døren da? Frakten blir vel en del mildere om det er mye i samme ordre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Så du bestiller bare filmer med stort mellomrom slik filmene blir sendt hver for seg, levert på døren uten toll, moms eller hva det måtte være?
    Når på dagen kommer disse på døren da? Frakten blir vel en del mildere om det er mye i samme ordre.
    Jo flere i samme ordre jo lavere frakt ja. Ikke lett og heller ikke mål å få en og en, men avogtil går d sånn.
    Man står jo og fritt til å kansellere resterende halvpart og re-bestille og legge til flere..

Vet ikke hvordan amazon vil følge med på slik evt. spekulering...

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De shipper nok litt i forkant så du skal slippe å gå å vente på filmene så allerede har blitt released.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett at amazon gjør litt feil når en pakke har verdi under 200,- men verdi + frakt blir rett over. De belaster da moms av alt. Men dette gjelder i utgangspunktet svært få forsendelser så gjør ikke såå mye..

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle prøve dette nå og bestilte prison break blu-ray fra amazon.co.uk.
    det jeg lurer på er når ups kjører varer, for jeg skrev adressen på jobben, og jeg er ikke der etter kl.16, men de har jo tlf nr så jeg regner med de ringer hvis de ikke får tak i kunden. har høret noen eksempler der kunden må betale dobbel frakt osv hvis man ikke er hjemme. legger de det i postkassen eller trenger de underskrift ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    tenkte jeg skulle prøve dette nå og bestilte prison break blu-ray fra amazon.co.uk.
    det jeg lurer på er når ups kjører varer, for jeg skrev adressen på jobben, og jeg er ikke der etter kl.16, men de har jo tlf nr så jeg regner med de ringer hvis de ikke får tak i kunden. har høret noen eksempler der kunden må betale dobbel frakt osv hvis man ikke er hjemme. legger de det i postkassen eller trenger de underskrift ?
    Nå har jeg aldri prøvd dette med Amazon.co.uk og kan ikke uttale meg om hva/hvordan.

Når det kommer til norge så er det nok samme hvor det kommer fra, og da er det vel litt individuelt hvordan de lokaleups/bring express opererer.

Her i Stavanger funker det helt perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har driti meg ut og bestilt ekspressfrakt dagen før jeg dro på jobbseminar en gang. Da prøvde å levere tre dager på rad før de ga beskjed om at jeg måtte kontakte dem for å avtale ny levering. Gikk inn på websiden og endret leveringssted til jobben, og fikk den levert dagen etter. Kostet meg ikke en krone ekstra.

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd å bestille fra Amazon.co.uk med Priority Express?

Tenkte å bestille Alfred Hitchcock : The Masterpiece Collection .
    Når jeg velger Priority Express så kommer det med en Import Fees Deposit på GBP 23.95. Lurer da på om Amazon tar seg av fortollingen?

Total prisen kommer på ca 1140,- Kan spare en 100,- ved å bestille normalt, men pakken kommer raskere med Priority Express.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte nettopp ekspress fra .co.uk
    de tar seg av fortollinga ja, og for meg funka leveringa greit, ikke mye raskere enn gratis frakt, kanskje 1-2 dager raskere. sporinga på nett var også fucked, så ut som den gikk att å fram på gardermoen osv. og ingen antdning til at den var på tur med posten som kom inn på jobb i arbeidstia og leverte pakken mot signering.
    helt ok, men gjør det bare på grunn av at de tar seg av fortolling for noe særlig fortere før du får pakken går det ikke ( da med varer under 200,- hvis det skal fortolles hos posten blir det en annen ting.)

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte nettopp ekspress fra .co.uk
    de tar seg av fortollinga ja, og for meg funka leveringa greit, ikke mye raskere enn gratis frakt, kanskje 1-2 dager raskere. sporinga på nett var også fucked, så ut som den gikk att å fram på gardermoen osv. og ingen antdning til at den var på tur med posten som kom inn på jobb i arbeidstia og leverte pakken mot signering.
    helt ok, men gjør det bare på grunn av at de tar seg av fortolling for noe særlig fortere før du får pakken går det ikke ( da med varer under 200,- hvis det skal fortolles hos posten blir det en annen ting.)
    Takk for rask svar.
    Bestilte på vanlig måte med gratisk frakt. Er litt å spare, men ikke all verden. Får den av samboeren til bursdagsgave. Men jeg måtte ta meg av bestillingen så skulle hun fikse betalingen :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •