Filmer med bra lyd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filmer med bra lyd!

Har ikke funnet en slik tråd, så da starter jeg likegjærne en. Si fra hvis det finnes en fra før av.

Tron Legacy
    What Happens In Vegas
    Mission Impossible 3
    Click

Dette er noen jeg mener har bra lyd.

FYR LØS!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Har ikke funnet en slik tråd, så da starter jeg likegjærne en. Si fra hvis det finnes en fra før av.

Tron Legacy
    What Happens In Vegas
    Mission Impossible 3
    Click

Dette er noen jeg mener har bra lyd.

FYR LØS!!
    Tror helt sikkert dett har vært tema før,men det er ofte håpløst å finne igjen slikt hvis det ikke har vært aktivitet på en stund. Master and Commander har kjempelyd. Drønnene fra kanonene der er bare helt rått,men også mere normale samtaler har bra lyd synes jeg. Hva som menes med bra lyd på film blir jo en smakssak. Ikke alltid at masse action og fete smell er ensbetydende med bra,men i actionkatekorien så synes jeg the Expendables er fet Sikkert en million andre,men jeg gidder ikke skrive mere nå...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Day after tomorrow, utrolig mye dype drønn og subben får en skikkelig treningsøkt. Super bra lyd, spesielt med DTS

The House of Flying Daggers er både en bra film og med bra lyd
    Eragon har også veldig bra lyd, spesielt ved valg av DTS

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    War of the Worlds må være noe av det råeste. Det er flere scener i denne som virkelig tøyde grensene for hva jeg var klar over at anlegget mitt var i stand til.

Spesielt i jordskjelvscenen tidlig i filmen, merkes det at subben min blåser på bena mine på tre meters avstand. Første gangen trodde jeg det var et vindu som sto på gløtt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The dark night (har store forventninger til (the dark knight rises, men har ikke prøvd den enda)

Saving private Ryan

Indiana Jones og krystallhodeskallens rike

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super 8-
    har meget bra lyd
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Super 8-
    har meget bra lyd
    Tror den vant en kåring om best lydspor på film fra 2011. Finner ikke kilden, men mener jeg leste det et sted.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye mission imposible filmen har meget bra lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, ja! Masse gode tips. Glemte Avatar, jeg. Satt til en kompis med XLS-12 i front og XLS-28 bak med HFA-18 som sub, vi satt mere å så bakover enn vi så på TV'en. Ble litt skremt... :P

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Real Steel-
    har et meget bra lydspor syns jeg
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner vel og bli en 10 slike tråder så rart du ikke fant noen av de

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Real Steal på kino med skolen. Var kjempe bra lydspor på den. Den må jeg teste i hjemmekinoen en gang til høsten, når "hjemmekino sesongen" begynner

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

leader 49. syke effekter der bygninger faller sammen etter det som skjedde 9.11

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av actionfilmer synes jeg både "Faster" og "Drive" har bra lyd. Subb-ene fikk jobbe i alle fall. Men det var ikke før Mission Impossible IV (Ghost Protocol) havnet i BD-spilleren at sikringene på O'Audio sub-forsterkerne tok kvelden..

Mvh

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers 3 har veldig bra lyd, med saftige dypbasscener som setter rommet i bevegelse! Da er det godt å ha en pappa som har stor interesse for hjemmekino, og som har begynt å elske Svs sine suber

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg å ser slutten på Transporter 3. Har sett hele filmen nå, og lyden er grei. Ikke noe wow liksom, men kan ha noe med at jeg bruker PS2 også. Satser på Blu-Ray snart. Noen som er enige? Mye bra som har kommet inn her, har sett det meste.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Tror helt sikkert dett har vært tema før,men det er ofte håpløst å finne igjen slikt hvis det ikke har vært aktivitet på en stund. Master and Commander har kjempelyd. Drønnene fra kanonene der er bare helt rått,men også mere normale samtaler har bra lyd synes jeg. Hva som menes med bra lyd på film blir jo en smakssak. Ikke alltid at masse action og fete smell er ensbetydende med bra,men i actionkatekorien så synes jeg the Expendables er fet Sikkert en million andre,men jeg gidder ikke skrive mere nå...
    Greit nok med en ny tråd, da de gamle er lange og lite oppdaterte med nyere filmer.

De nevnte filmene Tron Legacy og Mission Impossible 3 tror jeg er noe av det aller beste, og jeg har hørt de beste . Skitt, jeg setter dem på delt førsteplass. Det fortjener de.

Synes også Transformers 1, 2 og 3 er fantastiske og det samme med Star Wars 4-6.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

1. De nevnte filmene Tron Legacy og Mission Impossible 3 tror jeg er noe av det aller beste, og jeg har hørt de beste .

2. Skitt, jeg setter dem på delt førsteplass. Det fortjener de.

3. Synes også Transformers 1, 2 og 3 er fantastiske og det samme med Star Wars 4-6.
    1. Nei, de er ikke det...det er nok mye du ikke har hørt(opplevd)

2. Nei, de fortjener ikke det...

3. Det er flere av filmene du nevner som har så lange intervall mellom produksjonene at lydopplevelsen er forbedret med flere hestelengder...

En lydmessig rangering gir følgende liste:
    1. Transformers 3
    2. Transformers 2
    3. Star Wars 5
    4. Transformers 1
    5. Star Wars 4
    6. Star Wars 6

Uansett - nyere produksjoner på Bluray er imponerende - unntagen "gamle" Master & Commander - og spesielt denne, også bildemessig:

The Art of FLIGHT

Fikk en liten smakebit på veien innom HiFiklubben i Grimstad - i dag
    og med et nytt oppsett - B&W CT7 var det duket for en "høydare" som absolutt bør oppleves... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Greit nok med en ny tråd, da de gamle er lange og lite oppdaterte med nyere filmer.

De nevnte filmene Tron Legacy og Mission Impossible 3 tror jeg er noe av det aller beste, og jeg har hørt de beste . Skitt, jeg setter dem på delt førsteplass. Det fortjener de.

Synes også Transformers 1, 2 og 3 er fantastiske og det samme med Star Wars 4-6.

+1! Tron Legacy og Transformers er det eneste jeg er kjent med her, da. Har ikke fått med meg at den nye MI3 filmen har kommet ut enda...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    1. Nei, de er ikke det...det er nok mye du ikke har hørt(opplevd)

2. Nei, de fortjener ikke det...

3. Det er flere av filmene du nevner som har så lange intervall mellom produksjonene at lydopplevelsen er forbedret med flere hestelengder...

En lydmessig rangering gir følgende liste:
    1. Transformers 3
    2. Transformers 2
    3. Star Wars 5
    4. Transformers 1
    5. Star Wars 4
    6. Star Wars 6

Hei Flageborg!

Hvis din rangering med Transformers og Star Wars er din endelige fra 1 til 6, så er vi jo ikke så uenige. Heller ganske så enige i at dette er noe av det ypperste som finnes hva angår god filmlyd Rangeringen blant disse er ikke så viktig for meg ;-)

Alle disse filmene pluss de to andre jeg tok med har spesielt god lyd, lyd som skiller seg ut fra mengden av gode lydmikser. Det finnes selvsagt flere f.eks 2012, Avatar og Terminator Salvation.

For å si litt om mine kriterier, så er det ikke slik at "mer" altså filmer med øredøvende lyd nødvendigvis er positivt. Filmer som Transformers og Star Wars (4-6) har også mye lyd, men kvaliteten og miksen er i superklasse.

Foruten selve lydkvaliteten, så må bruken av surround være poengtert dvs henge sammen med bildet og lyden må være dynamisk. Med dynamisk, så menes bevegelig lyd med sømløs bevegelse fra høyttaler til høyttaler. I Transformers så sitter man bokstavelig talt midt inne i handlingen. Hele rommet er i bevegelse. Spesielt på 2 og 3.

- og ikke minst så må dialog være klar og tydelig. Introen på Transformers 1-3 bærer bud om at lyden på filmen er av ekstraordinær kvalitet.

Med tanke på at SW 4-6 har fått en god del år på baken, så er det ekstra imponerende at de henger med helt i teten på lydkvalitet. Det må nevnes!

Hvis det er slik at jeg muligens har gått glipp av noen filmer, så er jeg svært interessert i å få en kort oversikt over filmer med spesielt god lyd

mvh
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •