Filmer med bra lyd! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 174
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Leste det naa ja.. det forklarer hvorfor det bare er HFK produkter!
    lurer paa om de kun bruker BenQ/Optoma projektor.. Kinoen i Marcus Thranes bruker high end B&W, Lyngdorf, Classe osv.. ogsaa brukte de en Optoma DLP til 15 lapper............................................ ............... Paa tide med JVC/Sony spoer du meg :P

Men selger de B&W CT serien paa HFK??
    Jeg kjøpte mine CT på HFK.
    Kjempefornøyd, men de må ha litt ekstra krefter før de kommer til sin rett

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Dredd

Blu-Ray har et heftig å rått lydspor

En om alle filmer hadde lyd av samme kaliber som Dredd har

Sett nok en gang... Heftig så en nesten må holde seg fast i stolen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dredd har skikkelig rå macho lyd. Hobbiten har et utrolig bra lydbilde hvis du ikke er avhengig av den typiske overdrevne dypbassen som er i mange filmer. Realistisk lyd vil jeg si det er!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Dredd har skikkelig rå macho lyd. Hobbiten har et utrolig bra lydbilde hvis du ikke er avhengig av den typiske overdrevne dypbassen som er i mange filmer. Realistisk lyd vil jeg si det er!
    Hobbiten manglet så og si alt under 30hz, så kan ikke si lydbilde er fullkommet på den hehe

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hobbiten manglet så og si alt under 30hz, så kan ikke si lydbilde er fullkommet på den hehe
    hehe for meg så har 90 % av filmer overdreven dypbass i MINE ører. Har tjenestegjort 3 år i forsvaret der jeg har hørt skudd/ sprengladninger på nært hold og det blir rett og slett for dumt! Den råeste bassen du føler på kroppen sitter faktisk i mellombassen...Men det er min mening

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir god lyd på film den dagen det standardiseres lydformater for film som er i stand til å reprodusere fantomkilder 360 grader rundt lytter. Dagens Dolby Digital og DTS har blitt en middelmådig lavfrekvent effektsuppe uten stand til å holde stabile fantomkilder annet enn for frontrekken av høyttalere, men da selvsagt kun i en latterlig liten sweetspot. Forøvrig ødelegges også dette som regel av overdreven effektbruk i surroundkanalene. Forhåpentligvis vil Dolby og DTS komme med formater som innehar ekte 3D lyd med årene..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe for meg så har 90 % av filmer overdreven dypbass i MINE ører. Har tjenestegjort 3 år i forsvaret der jeg har hørt skudd/ sprengladninger på nært hold og det blir rett og slett for dumt! Den råeste bassen du føler på kroppen sitter faktisk i mellombassen...Men det er min mening
    'det stemmer, men det er det lille ekstra som gjør det morsomt ;D

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. jeg som trodde den kinoen jeg var på manglet en dl på sub wooferne...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har dypbass ned rundt 20 hz, men ikke der du kanskje forventer det mest som ved steinkjempe scenen som alle fokuserer på.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pi

Filmen PI. Fantastisk bilde og lyd! Scenen i starten med stormen som sender ned båten var helt rå!! Følte vannet skylle over meg!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hobbiten

Fått svar fra John Neill som er head of sound: Park Road Post Production på Hobbiten.

" Thank you for your interest. We are having this looked at by the studio "

Noe som tyder på de er noen som muligens har gjort en liten blunder der under lydmix for blu-ray / DVD

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonique
    Det blir god lyd på film den dagen det standardiseres lydformater for film som er i stand til å reprodusere fantomkilder 360 grader rundt lytter. Dagens Dolby Digital og DTS har blitt en middelmådig lavfrekvent effektsuppe uten stand til å holde stabile fantomkilder annet enn for frontrekken av høyttalere, men da selvsagt kun i en latterlig liten sweetspot. Forøvrig ødelegges også dette som regel av overdreven effektbruk i surroundkanalene. Forhåpentligvis vil Dolby og DTS komme med formater som innehar ekte 3D lyd med årene..

Det er kommet format som nå trekker langt mot en helt ny standar for opplevelse av filmlyd på kino. Dolby Atmos

Vil tro DTS leiren jobber på spreng for og kontre dette store spranget fra Dolby :-D

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel si at "The art of flight" har det beste lydsporet, og ikke langt ifra det beste bilde heller. Første gang jeg så denne ble jeg stum. Hadde også demo for en DIY høytaler bygger med massevis av erfaring. Tre ord: He was blown away

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Vil vel si at "The art of flight" har det beste lydsporet, og ikke langt ifra det beste bilde heller. Første gang jeg så denne ble jeg stum. Hadde også demo for en DIY høytaler bygger med massevis av erfaring. Tre ord: He was blown away

Art of Flight er er kort og greit en Demo film (dokumentarfilm) hehe

Også en ISF referansefilm

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet format som nå trekker langt mot en helt ny standar for opplevelse av filmlyd på kino. Dolby Atmos

Vil tro DTS leiren jobber på spreng for og kontre dette store spranget fra Dolby :-D
    Oisann, dette var jeg ikke klar over. Spennende nytt! Ser ut som dette er teknologi som er en avart av Ambisonics og bølgefeltsyntese. På høy tide at filmindustrien utnytter denne teknologien, Ambisonics er tross alt teknologi som ble oppfunnet av særdeles smarte hoder på 70-tallet. At denne teknologien ikke er en brukt standard både for stereo og flerkanals lyd er meget synd.

Uansett, dette må bli bra. Aldri hørt Ambisonics på fullkomment dedikert oppsett (eller bølgefeltsyntese), men teorien rundt dette er solid og resultatet i praksis er trolig noe i nærheten av det man kan oppleve av binaural opptak (HRTF, type det populære barbershop opptaket). Dette betyr at kilder kan plasseres i rommet, og problemet med sweetspot reduseres drastisk. Hvis Dolby Atmos tilbyr dette for film åpner det seg en helt ny verden. Jeg gleder meg!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose

The art of flight er en absolutt referanse innen bildekvalitet. Kan ikke klage på lyden heller. Vsr så heftig å se den hos Andreas.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    The art of flight er en absolutt referanse innen bildekvalitet. Kan ikke klage på lyden heller. Vsr så heftig å se den hos Andreas.
    DRØMMER

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IRONMAN 3 enkelte scener der jeg på kinoen ble overrasket! sinnsvakt fet lyd, når de sprang huset av Tony Stark var lydsporene imponerende bra

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 der, har hatt min xtz 12.18, og kjenner jeg blir lei når jeg ikke får det trøkket isteden for den skamtørre dypbassen KK 12012 gir deg det du trenger, dypt, men også høyt i freq

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Halo " Forward until Dawn "

Det er het vanvittig bass på slutten av denne filmen, som overgår hva annet jeg har hørt fra film.

Det er snakk om Fra 50 minutter og ut filmen da angrepet starter.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •