Hobbiten i 48fps

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hobbiten i 48fps

Må si jeg er veldig spent på å se hvor bra dette blir, jeg forstår ikke kritikken av dem som vil at bilder skal være slørete og uklart..eller "slik som det alltid har vært".

En har hørt det alt for mange ganger før i alle mulige sammenheng. Men 24fps er avleggs og gammeldags mener nå jeg.

Ja til skarpere bilder!

Ikke overrasket over Hobbiten-kritikk - Kultur-og-underholdning - NRK

Hva er deres tanker rundt dette? Liker dere det slik det alltid har vært med slørete uklare bilder eller er dette spennende?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til klare eller uklare bilder vil jeg påstå at optikken er viktigere enn fps.

Bare jeg slipper å se den i 3D, er jeg egentlig fornøyd.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette diskuteres vel allerede her

http://avforum.no/forum/filmomtaler/...obbiten-7.html

Det som ble visst var uferdig materiale

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noe i nærheten av motionflow syns jeg det ser helt jævlig ut. Det kan være så skarpt det bare vil, men når det ser ut som en billig såpeopera så føles det mer ut som et steg tilbake.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler sterkt på at Peter Jackson og 500millioner dollar kommer til å få dette til å se ut som en billig såpeopera

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig du har rett.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant det ser bra og noenlunde ekte ut, så kan jeg ikke forstå at høyere bildefrekvens og skarpere bildet skal være negativt. Har alltid opplevd panoreringer med sløring av bildet som uheldig.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestemmer fps for skarpt et bilde er?? Her lært noe nytt i dag og. Trodde at 48 fps vs 24 fps bare gjorde bilde "glattere" ikke skarpere :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    bestemmer fps for skarpt et bilde er?? Her lært noe nytt i dag og. Trodde at 48 fps vs 24 fps bare gjorde bilde "glattere" ikke skarpere :-?

Vem var det du svarade nu?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ja, FPS har en del å si for skarphet, men kun i panoreringer og raske bevegelser. I 24 fps film gjør man slik at bildet/bevegelsen blir slørete for å skjule at det faktisk er 24 fps, og dette har man ingen behov for å gjøre dersom man går over til 48 fps.

Selv er jeg skeptisk til at 48 fps skal være noe pluss. Vi har i en årrekke hatt mange forskjellige oppdateringsfrekvenser på tv og i film, både 24,25,30,50 og 60 fps. I mine øyne ser 24fps best ut.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Ja, FPS har en del å si for skarphet, men kun i panoreringer og raske bevegelser. I 24 fps film gjør man slik at bildet/bevegelsen blir slørete for å skjule at det faktisk er 24 fps, og dette har man ingen behov for å gjøre dersom man går over til 48 fps.

Selv er jeg skeptisk til at 48 fps skal være noe pluss. Vi har i en årrekke hatt mange forskjellige oppdateringsfrekvenser på tv og i film, både 24,25,30,50 og 60 fps. I mine øyne ser 24fps best ut.
    I see. Jeg liker 24 fps. Eller i hvertfall så hadder jeg motion plus. "billig såpeopera" er noe møkk. Men vi får se hva jeg syns om The Hobbit. RED sin 5KHD kamera kan få meg til å undre. Men da må jeg sørge for at jeg finner en god nok kino. Er forsatt i tvil om at lokal kinoen er 4KHD. De må i hvertfall ha kjøpt projektor i løpet av de siste 2 årene fordi for 3 år siden var jeg ikke imponert i det hele tatt, mens nå syns jeg bildet er mer eller mindre på Infocus SP8602 nivå. Får vel ta turen til collossuem

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker at vi, gjennom utallige kinobesøk, er "programmerte" til å synes 24 fps ser ut som film og å synes 50/60 fps er TV. Derfor får man automatisk denne negative "tv-følelsen" av raske oppdateringsfrekvenser.

Om forholdet hadde vært motsatt hadde det ikke forundret meg om de fleste hadde syntes 50/60 fps var kino og 24 fps var såpeopera-møkk...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så filmen igår med HFR 48p og syntes det var storslått!
    Dette var første filmen jeg har sett i 3D hvor jeg nøt filmen mer enn jeg irriterte meg, Avatar inkludert. Filmen som sådan var også helt fortreffelig, det er ingen grenser for hva som kan lages på film lenger. Scenen i goblingrotten er noe av det råeste og mest komplekse settet jeg kan huske å sett noen gang. Bare gled dere!

Det jeg ikke forstår er hvorfor filmen ikke tilbys i 2D HFR, noen som vet det? Ville tro det hadde vel så god effekt i 2D. Jeg er ikke spesielt fan av 3D, syntes det tidvis virker distraherende fremfor å gi noe ekstra.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg mistenker at vi, gjennom utallige kinobesøk, er "programmerte" til å synes 24 fps ser ut som film og å synes 50/60 fps er TV. Derfor får man automatisk denne negative "tv-følelsen" av raske oppdateringsfrekvenser.

Om forholdet hadde vært motsatt hadde det ikke forundret meg om de fleste hadde syntes 50/60 fps var kino og 24 fps var såpeopera-møkk...
    Jeg er stor fan av Sony Motionenhancer satt på low og ser alt av film med den på, men HFR ser ut som Motionenhancer satt på high og det ser helt for jævlig ut.

Du har vel HW30 og den har vel Motionenhancer, sett på f.eks Avatar med Motion på low for så og sett den på high og se hva du syns. Noen digger det, andre hater det, jeg hører til de andre...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen bildeekspert, men følte at noen ganger virket det til at det var i rask film, og som en konsekvens synes jeg bevegelsene ble ganske rare noen steder.

Men de fleste jeg har snakket med er ikke enige da, så det kan være meg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Jeg er ingen bildeekspert, men følte at noen ganger virket det til at det var i rask film, og som en konsekvens synes jeg bevegelsene ble ganske rare noen steder.

Men de fleste jeg har snakket med er ikke enige da, så det kan være meg.
    Det kan se ut som om det går i litt fort film noen ganger, og det var veldig forstyrrende syns jeg.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonas2k
    Jeg håper virkelig du har rett.
    jeg hadde rett :P

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    jeg hadde rett :P

At det ikke ser ut som en såpeopera er riktig, men om det ser bra ut kan diskuteres.:wink:
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det kan se ut som om det går i litt fort film noen ganger, og det var veldig forstyrrende syns jeg.
    Ja er enig idet. så filmen på kristiansand kino i sal 1 igår kveld. der har de forøvrig oppgradert til en 4K christie projector om jeg ikke husker feil.
    48 frames fungerte bra det, men noen steder så det ut som det gikk i fort film, merket det spesiellt når det var stillbilde til tider så kunne det se ut som personer i bildet beveget seg veldig fort, ellers var panoreringer nydelig å se på. Jeg kunne uansett ikke gått tilbake til 24fps selv om det så litt kunstig ut.
    3d fungerte forøvrig veldig bra på denne filmen synest jeg om man skal sammenlikne med mye av det andre svadaet som er blitt vist på kino i 3d.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    At det ikke ser ut som en såpeopera er riktig, men om det ser bra ut kan diskuteres.:wink:
    Hehe, folk er altfor kritiske og konservative...Er vel en vanesak tenker jeg.

Om 10 år kommer man til å titte tilbake på den gangen man hadde 24fps og vanlig full hd og få helt lattis :P

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •