Hobbiten i 48fps - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, folk er altfor kritiske og konservative...Er vel en vanesak tenker jeg.

Om 10 år kommer man til å titte tilbake på den gangen man hadde 24fps og vanlig full hd og få helt lattis :P
    Så du syns der er feil å være kritisk??

Det er veldig mange som har kritisert 48fps i media, og det er veldig mange som ikke liker det og veldig mange som ikke liker det. Jeg er usikker på om dette komme til å bli standarden i fremtiden hvis de ikke klarer å få det til å se bedre ut enn det det gjorde på Hobbiten.

Jeg ser på meg selv som en innovatør når det kommer til lyd og bilde og da spesielt bilde og liker nye teknologier, og er egentlig motstander av 24fps da jeg syns dette introduserer alt for mye hakking og uskarphet.

Og som jeg sier så er jeg fan av Sony Motionenhancer på lav og foretrekker den settingen for å eliminere noe av hakkingen og uskarpheten. Men sånn 48fps så ut på denne filmen i 3D så likte jeg det for det meste ikke, men så er også dette den første filmen som er laget med denne frameraten og det kan selvfølgelig bli bedre og det håper jeg for det var ting med 48fps som jeg likte veldig godt også.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Så du syns der er feil å være kritisk??

Det er veldig mange som har kritisert 48fps i media, og det er veldig mange som ikke liker det og veldig mange som ikke liker det. Jeg er usikker på om dette komme til å bli standarden i fremtiden hvis de ikke klarer å få det til å se bedre ut enn det det gjorde på Hobbiten.

Jeg ser på meg selv som en innovatør når det kommer til lyd og bilde og da spesielt bilde og liker nye teknologier, og er egentlig motstander av 24fps da jeg syns dette introduserer alt for mye hakking og uskarphet.

Og som jeg sier så er jeg fan av Sony Motionenhancer på lav og foretrekker den settingen for å eliminere noe av hakkingen og uskarpheten. Men sånn 48fps så ut på denne filmen i 3D så likte jeg det for det meste ikke, men så er også dette den første filmen som er laget med denne frameraten og det kan selvfølgelig bli bedre og det håper jeg for det var ting med 48fps som jeg likte veldig godt også.
    Absolutt ikke feil det, kritikk er bra, men virker da som at alle har tatt konklusjonen med at 48fps er djevelen selv og forkaster hele teknologien...

Alt jeg sier er bare gi det litt tid så blir det nok ordnings

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke 48 FPS var noe ille jeg. Følte meg kanskje litt kvalm men spiste akkurat en dobbel big mac meny rett før... Det var nok placebo siden jeg hørte så mye tull fra at 48 fps føltes for ekte ut osv...

Gleder meg til denne kommer på BD, tror nok den er på lik nivå, om ikke bedre enn AVATAR is bilde og lydkvalitet!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Syns ikke 48 FPS var noe ille jeg. Følte meg kanskje litt kvalm men spiste akkurat en dobbel big mac meny rett før... Det var nok placebo siden jeg hørte så mye tull fra at 48 fps føltes for ekte ut osv...

Gleder meg til denne kommer på BD, tror nok den er på lik nivå, om ikke bedre enn AVATAR is bilde og lydkvalitet!
    Hei så den selv på fredrikstadkino i 3d og selve 3d opplevelsen var samme skuffelse som avatar, synd at de ikke klarer og gi samme opplevelsen på kino som hjemme men 48 fps fungerte meget bra etter min mening. Filmen ga meg ikke på langt nær samme opplevelsen som ringenes herre så hadde vel litt for store forhåpninger...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei så den selv på fredrikstadkino i 3d og selve 3d opplevelsen var samme skuffelse som avatar, synd at de ikke klarer og gi samme opplevelsen på kino som hjemme men 48 fps fungerte meget bra etter min mening. Filmen ga meg ikke på langt nær samme opplevelsen som ringenes herre så hadde vel litt for store forhåpninger...
    Filmen skal heller ikke gi deg samme opplevelse som ringenes herre.

Ringenes herre handler om store kriger, hærer og verdens undergang, rett og slett en episk fortelling for voksne mennesker. Hobbiten er en barnehistorie om en liten gjeng med dverger som er ute og tussler i skogen. Eneste feilen Peter jackson har gjort er å lage hobbiten til slutt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Filmen skal heller ikke gi deg samme opplevelse som ringenes herre.

Ringenes herre handler om store kriger, hærer og verdens undergang, rett og slett en episk fortelling for voksne mennesker. Hobbiten er en barnehistorie om en liten gjeng med dverger som er ute og tussler i skogen. Eneste feilen Peter jackson har gjort er å lage hobbiten til slutt.

Det er også noe jeg la merke til. Er kanskje ikke alle som er enig med meg men...

Fellowship of the ring = ganske kjedelig, figurene er "svake", lite action
    Two Towers = spennende, mye action, folka er mer mektig, store kriger
    Return of the king = "bigger, better & more badass", karakterene er på toppnivå osv...

Jeg syns trilogien virket som et rollespill.. Du starter som en pingle og alt er annet vanskelig eller kjedelig (FOTS) så begynner du å bli sterk, og handlingene blir mer morsomt (TT) og til slutt er du gud og leker deg gjennom (ROTK)

The Hobbit virket som et steg tilbake... hobbiter er jo små og svake, likevel klarte Bilbo Baggins å drepe de meste... Gandalf var MYE svakere enn når han var Gandalf the White i ROTK for eksempel.

Hadde Aragorn, Legolas og Gandalf TW vært på reisen hadde det vært alt for lett..

Nå har ikke jeg lest Hobbit boken, men tror dere at 2 og 3 vil være mer action fylt? mere betydningsfulle personer/handlinger dukker opp?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir mer action men aldri i samme skala som ringenes herre...Men det blir mer eventyr enn ringenes herre, flere kule og spennende steder som de skal innom som du aldri har sett før

Er en grunn til at det heter hobbiten, fordi de har med seg en bitteliten hobbit, hvorfor har de med seg en liten hobbit? Jo fordi de skal SNIKE seg rundt usett, i motsetning til ringenes herre hvor de drar med seg hele Rohirim for å kverke orker liksom :P

Blir jo helt fjernt sammenligne filmene slik :P

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som om det går i litt fort film noen ganger, og det var veldig forstyrrende syns jeg.
    Nøyaktig samme følelse fikk jeg! Spesielt ved sceneskifte føltes det som de første sekundene gikk i fort film og det så ikke bra ut.

Helt merkelig. Er det noen som har leste en forklaring på dette fenomenet?

Skulle jeg gjette er det at vi er programmert til 24 fps på kino og at hjernen automatisk tolker høyere fps som Fast Forward og det tar et sekund eller to å forstå at det ikke er det. Jeg er 90% overbevist om at dette dreier seg om å lære opp hjernen på nytt. Jackson og gutta har antageligvis sett så mye på 48fps at de rett og slett ikke lenger ser problemet.

Jeg husker ikke helt 100%, men er rimelig sikker på at jeg så mindre og mindre til disse "fort film"-tendensene.

Ellers var de mer rolige scenene og panoreringene helt nydelige i 48 fps!

Jeg er stor fan av Sony Motionenhancer satt på low og ser alt av film med den på, men HFR ser ut som Motionenhancer satt på high og det ser helt for jævlig ut.

Du har vel HW30 og den har vel Motionenhancer, sett på f.eks Avatar med Motion på low for så og sett den på high og se hva du syns. Noen digger det, andre hater det, jeg hører til de andre...
    Jeg er enig. Tror jeg hadde Motionenhancer satt på high ved et uhell og det så ikke bra ut... Har den nå fast på low.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde delte opplevelser med Hobbiten i 3D og 48p. Bilde var utrolig skarpt og oppløst. En klar forbedring av kino. Første gang jeg fikk følelsen av å se HD på kino. Et stort lerret krever åpenbart mye større oppløsning for å gi samme skarphet som en TV på 50" e.l.

Men det ble noe kunstig og rar opplevelse. Om det skyldes at det ble for avslørende og gav opplevelsen av å være på settet framfor å leve seg inn i filmen eller om det skyldes andre svakheter som kom tydeligere frem, vet jeg ikke. Men noe var det som jeg reagerte på. 3D biten synes jeg ikke fungerte så godt. Kunne like godt sett den i 2D hadde det ikke vært for 48p.

Andre lignende opplevelser og eventuelle forklaringer?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •