Et stykke norsk kjøpefilm-historie er over :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et stykke norsk kjøpefilm-historie er over :(

Da fikk jeg igår den triste meldingen om at Playcom Oslo/DVDSpesialisten/Laserworld avvikler driften pga økte leiepriser og sviktende omsetning.

Hva pokker skal jeg gjøre nå da ??

Blir sikkert mulig å gjøre noen gode kjøp i nær fremtid..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    En manns død osv.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd, selv om de var dyre på import benyttet jeg av deres tilbud noen ganger når de fikk inn noe tidlig som jeg bare måtte ha...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Importere alt selv? Kommer jo fremdeles rett i postkassa.

Sviktende omsetning kan vel skyldes så mangt, men jeg er ikke overrasket. Er vel mest synd på de ansatte som mister jobben sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg igår den triste meldingen om at Playcom Oslo/DVDSpesialisten/Laserworld avvikler driften pga økte leiepriser og sviktende omsetning.

Husker godt jeg var på Laserworld og kjøpte Demolition man på sone 1 DVD......to ganger på samme dag. Første gangen la jeg den nemlig på taket når jeg skulle låse opp bildøra..... :-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette hele Playcom? Altså Playcom Østfoldhallene f,eks?
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Husker godt jeg var på Laserworld og kjøpte Demolition man på sone 1 DVD......to ganger på samme dag. Første gangen la jeg den nemlig på taket når jeg skulle låse opp bildøra..... :-D
    Har selv et utall minneverdige opplevelser ala dette.

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gjelder dette hele Playcom? Altså Playcom Østfoldhallene f,eks?
    Sannsynligvis ikke.

Playcom oslo har vært spesiell/unik fordi den er eid av folka som starta/drev Laserworld.
    De gikk inn i kjeden og tok imot fordelene av det, men har beholdt import delen + kunnskapen og entusiasmen som har skilt dem fra resten av rukla.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

For sånne som meg som har vokst opp med og jobbet i butikk, så var det innimellom gøy å komme innom Playcom og finne nye , amerikanske utgaver av filmer man hadde lyst på. I dag kom Cowboys & Aliens ut i Norge, den kjøpte jeg sammen med Super 8 rundt 12 desember på Playcom.
    Så da blir det Planet Axel fra nå av (igjen)...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    For sånne som meg som har vokst opp med og jobbet i butikk, så var det innimellom gøy å komme innom Playcom og finne nye , amerikanske utgaver av filmer man hadde lyst på. I dag kom Cowboys & Aliens ut i Norge, den kjøpte jeg sammen med Super 8 rundt 12 desember på Playcom.
    Så da blir det Planet Axel fra nå av (igjen)...:-)
    Min kjøpshistorie i bilder

Første handel med dem var en sonefri Pioneer DVL-909. Poststempelet på eska var litt utydelig, men 17 april 1998 kan nok stemme.

Første DVD var Air force One, som jeg fikk sammen med spilleren mener jeg. Første LD var Babylon 5: The Beginning (handlet mest LD hos Akers Mic i Sandnes, men denne fikk de ikke tak i husker jeg.). Første Bluray var Deja Vu, og siste ladning de 5 til høyre.

Fant desverre ikke en Laserworld pose, men har sikkert en liggende et sted..

/shallow_ tørker en tåre i øyekroken..

-playcomoslotimeline-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjipt. Handlet aldri der selv (dvs. jeg har nok kjøpt en DVD eller fem på Laserworld for mange år siden), men det er alltid synd når gode fagbutikker går dukken.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var trist. Handlet mange ganger hos dem. Kjøpte mesteparten av mine HD DVD-filmer hos dem. Kommer til å dukke opp gode tilbud der nå så må passe på å besøke dem de nærmeste dagene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laserworld var et navn jeg nesten hadde glemt nå.. Men der har jeg lagt igjen noen kroner i "gamle dager" før internett var dagligdags (eller i den tiden man hadde modem med 7kbs overføring, eller 0.007 mbit linje etter dagens målemetode)

Her bestilte jeg Laserdisker i postoppkrav før dvd'en fantes, og all annonsering av nye filmer ble gjort gjennom TV2's text-tv.

Kjøpte også min første DVD-spiller her, den aller første sonefrie (mod) med innebygget ac-3 dekoder og 6-kanals rca output, en Panasonic A-300 til 8995kr De var de første til å skaffe 2.generasjons dvd-spillere.. Dette var vel i rett før jul i 1997..

Dette med tilbud og "nærbutikker" har mye å si for driften. Da jeg bodde i en storby (bergen) som det var flere gode plate/filmbutikker så ble alle kjøp gjort der, da det er noe med å plukke med seg en film fra hyllene og gå rett hjem og nyte den istedenfor å bestille på nett og vente alt i fra dager til uker før den kommer. Nå er det kun expert og elkjøp som selger filmer i hjemkommunen, og da blir det kun bestilling fra play.com o.l.

Det er kjipt når gode fagbutikker må stenge dørene, men økte leiekostnader må nødvendigvis resultere i økte priser for å holde kalkylen, og når det ikke går så går ikke regnestykket opp til slutt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •