Star Wars BD lyd dropout :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Star Wars BD lyd dropout :(

Sitter å koser meg med Episode IV, a new hope for så å merke at overgangen fra kapittel 15 til 16 (The Death Star) så kuttes lyden bittelittegrann på tidspunkt 36:55 og et sekund senere. Den første på 36:55 er mere markant enn den som kommer et par sekunder etter. Jeg vet ikke om det er på flere plasser i denne filmen, da jeg måtte skrive dette før jeg fortsetter filmen. Men jeg innbiller meg at lyden også "hakket" litt på de første(siste) tre filmene, altså episode I-III, men ikke så iørefallende som på A New Hope.

Har noen andre der ute merket det samme på A New Hope på dette kapittelskifte og tidskode? Det _kan_ være lagbytte på filmen akkurat der slik at det er derfor at lyden plutselig faller ut, men nå skal sant sies at da er det iallefall første gang jeg ser/hører et lagbytte på en BD av de vel nesten 400 jeg har.

Jeg har spilt av filmen på begge mine BD spillere (se signatur) Panasonicen er oppdatert med ny firmware fra 21.11.2011, mens Sony'en ikke har noen ny oppdatering. Den siste der var vel tidligere i år tror jeg.

Men som sagt, noen andre her som har opplevd dette, eller er jeg så uheldig å ha fått en produksjonsfeil?

Edit: Nå har jeg testet dette punktet med samtlige lydspor på platen, og det er kun DTS-HD MA sporet som glitcher til ved dette punktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke at alle produktene (atså TV, spiller og receiver) har avslått AV.link(nexTViewLink, SmartLink, Q-Link, EasyLink,CEC,HDMI-control etc.). Om ett eller flere av produktene har denne kommunikasjonsprotokollen på, så hender det noen ganger at de "krangler" litt, og at man opplever slike feil som du har.
    Hvis det fortsatt er feil etter at du har slått av alt, så kan du også prøve å koble spiller direkte til TV, og se om det er receiveren som er synderen.
    Det siste du kan gjøre, er å teste filmen/filmene hos en kamerat som har et helt annet oppsett. Slik at du kan avkrefte/bekrefte at det er en feilproduksjon på selve filmen/filmene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg slått av HDMI Controller på Sonyspiller, VieraLink på Panasonicen, pluss TV'n, men fremdeles samme problem. I receiveren kan jeg ikke finne sånn i farten etter å ha bladd igjennom instillingene noen linktilknytning det går an å slå av.

Det skal også nevnes at jeg koblet spilleren rett i TV'n og da var det ikke noe dropout i lyden på gitte punkt, så da er nok BD produksjonen som den skal. Så "synderen" er nok receiveren mest sansynlig da. Så da er det store spørsmålet, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Hvor på Denon receiveren finner jeg styringen på kontrollerne?

Håper noen kan hjelpe meg å finne en løsning på problemet. Uansett takk til Sasquatch for tips så langt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har problemer med akkurat det du beskriver.

Søk på Google så får du opp resulatater som f.eks. denne:

Audio drop-outs/glitches on Star Wars Complete Saga Blu-ray set?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nyttig info, Strike Ace. Får satse på at det kommer en oppdatering til min AVR 3808 ganske snart da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å søke kjapt på div. forum, så er det flere som har fått fikset dette med en oppdatering som kom i slutten av april i fjor. I denne oppdateringen skulle DSP-modulen bli oppdatert til "DSP module 36.61", og den skulle ta for seg lignende lydproblemer.

For å sjekke versjonen du har, må du slå receiver helt av med hovedstrømsbryteren. Deretter:

"Behind front panel hold the 'return' and 'status' buttons down at the same time and turn on the receiver using small power button. Then release the 'return' and 'status' buttons and turn the receiver on using large power button. Then use 'status' button to cycle display firmware module versions."

Du har litt mer info her:
    Denon 3808/4308/5308 Firmware Tracking Thread - AVS Forum

Og hvis du går nederst på denne siden og hopper til de siste sidene i forumet, så er det flere poster som omhandler Star Wars.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket versjon og den har 36.59, så min er tydelig for gammel. MEN: når jeg prøver å oppdatere via nettet, får jeg bare beskjed om at jeg har den nyeste firmware.. Finner heller ikke noe om det går an å laste ned fila for å eventuelt oppdatere via USB.... Kanskje Hi-Fi klubben vet noe mere?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Da fikk jeg igjen receiveren fra Hi-fi klubben, og de har tvangsoppdatert programvaren, og lagt inn nyeste oppdatering fra internett.
    Så nå fungerer Star Wars filmen som den skal. Pris på oppdateringen: 0,- Gikk som reklamasjon, tusen takk Hi-fi klubben

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Wars hører hjemme på vhs fra 1984

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har A new hope i spilleren nå.

Bildet er ganske bra oppgradert til gammel film og være.

Men lyden er det en del og utsette på :-/
    Kunne vært gjort en bedre jobb. Det er så det skjærer i ørene når det skjer noe på skjermen :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •