Er det egentlig mulig å se forskjell på en god rip og Blu-ray originalen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det egentlig mulig å se forskjell på en god rip og Blu-ray originalen?

Jeg har en god del filmer på Blu-ray og vil gjerne ha tilgang til et utvalg av dem både hjemme og på hytta. Men siden jeg skal ha en brukbar flatskjerm der (blir vel en VT30 eller en Philips med Moth-Eye) vil jeg helst ikke miste noe særlig kvalitet. Og så klart har jeg jo satt opp en medieserver også på hytta...det ville jo vært rart hvis jeg ikke gjorde det. Hvis man ripper til en størrelse på rundt 10 gig (så det blir omtrent 100 filmer per terrabyte), vil det være merkbar forskjell på bildekvaliteten i originalen og rippen?

For å presisere det snakker jeg om sikkerhetskopi av mine egne filmer, ikke piratnedlasting!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rippa en del selv, men jeg valgte å la kvaliteten stå og heller fjerne alt ekstra, ender som regel opp på mellom 20-30gb da. Kan være verdt å ta seg råd til. Nå er jo hdd prisene rimelig høye fra hva de var riktignok. Har sett noen filmer på rundt 10gb, er definitivt bra nok til hyttebruk det! Noe kvalitet forsvinner jo, men er ikke veldig merkbart med mindre du har 2 skjermer ved siden av hverandre eller ikke synes filmen er bra.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, takk! Jeg må si at det er heller ikke de nyeste filmene jeg gidder å ha sånn, det blir heller action- og grøsserklassikere fra 80- og 90-tallet. Kanskje det også har noe å si?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •