2D utgave også på 3D Blu-ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2D utgave også på 3D Blu-ray?

Tittel sier vel det meste...

Ikke skaffet meg 3D tv enda og dette er en ting jeg har lurt på en stund nå.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    jepp.
    Du mener at på selve 3D-plata så ligger det også 2D-versjon?
    Er det da kun de med sans for best mulig kvalitet i begge dimensjoner som har 3D og 2D på hver sin plate i disse komboene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. 3D versjonen av en film tar ca 50% mer plass. Er ikke filmen veldig lang, går det fint å ha 2D og 3D versjonen på samme plate, men over en viss lengde velger man en to disk løsning for å holde best mulig kvalitet.
    alle 3D filmen kan spilles av i 2D også. Det ordner TV-en eller spilleren. Som regel kommer det opp i menyen om man vi se filmen i 2d eller 3D.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. 3D versjonen av en film tar ca 50% mer plass. Er ikke filmen veldig lang, går det fint å ha 2D og 3D versjonen på samme plate, men over en viss lengde velger man en to disk løsning for å holde best mulig kvalitet.
    alle 3D filmen kan spilles av i 2D også. Det ordner TV-en eller spilleren. Som regel kommer det opp i menyen om man vi se filmen i 2d eller 3D.
    Takker for oppklaring!
    Da lærte jeg noe nytt i dag også

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betegner du som "ikke veldig lang" filmmessig? 90 minutter er vel omtrent en standard i filmverdenen, altså 180 minutter fordelt på 50Gb med 2D og 3D på samme plate, i tillegg til eks antall lydspor, noe ekstramateriell så sier det seg selv at det vil gå utover kvaliteten, da på 2D siden. Personlig synes jeg at det skulle vært standarisert med 2D på en side og 3D på den andre siden, eventuelt to disker i samme pakke. Da jeg mener 3D er en nisje som vil gå fort over, så trenger det ikke å gå utover kvaliteten på 2D materiell.

Gjelder det også for oss som kun har 2D spillere/skjermer også? Jeg kjøpte filmen SAW 3D: The Final Chapter, og som du sier i menyen kommer det opp et valg om 3D eller 2D. For syns skyld valgte jeg 3D men filmen lot seg som hør og bør ikke avspille da før jeg valgte 2D i menyen. (dette er jo Scanbox, så mulig de ikke har fått det til som det skal.

Hva med filmer som KUN er i 3D (hvis det eksisterer, mener at 3D standaren tilsier at platene SKAL ha 2D materiell, med tanke på kompabilitet) da vil ikke jeg med mitt 2D utstyr få sett denne filmen da? Iallefall hvis det skulle være en ren 3D film fra Scanbox.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen frame sequential filmer (24Hz X2) er i så måte bare 3D. Dette fordi hver kanal i seg selv er 2D, men blir 3D når de presenteres annenhvert bilde fra den enkelte bildestrømmen. Ser man bare den ene kanalen får man en 2D versjon av filmen. Spiller eller skjerm ordner dette automatisk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine