Star Wars Blu-ray CRAP - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 102
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er den amerikanske boxen for de som er interessert. Beklager litt store bilder, men det er da Starwars for pokker

Og et bilde inni den amerikanske booklet'en som ikke ser ut til å være i den norke..
    (korriger meg gjerne hvis dette er feil, har levert fra meg den norske utgaven)

Star Wars Blu-ray CRAP-img_3038-jpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har sett Episode I, II og III nå og jeg må si meg rimelig fornøyd med bildekvaliteten. Den er helt ok god på Episode I, noe bedre på Episode II for så å bli helt glimrende på Episode III. Lyden holder referenseklasse på alle tre.

Ingen av Episode I, II og III er veldig gode filmer i mine øyne, men nå har jeg kun gode filmer igjen i Episode IV, V og VI. Kommer tilbake med lyd og bildekvalitet på disse når jeg har sett dem. Jeg kommer til å nyte filmene og bryr meg ikke så mye om GL sine endringer selv om jeg ikke syns de tilfører noe positivt til filmene...
    Nei Episode I, II og III kan jo ikke måle seg kvalitets messig når det er prat om selve filmene, men jeg syntes Episode I, II og III er mer en greie nok filmer å se alikevell, og har jo uansett blitt en del av "historien" om man vill eller ikke...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,731
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Nei Episode I, II og III kan jo ikke måle seg kvalitets messig når det er prat om selve filmene, men jeg syntes Episode I, II og III er mer en greie nok filmer å se alikevell, og har jo uansett blitt en del av "historien" om man vill eller ikke...
    Filmene er ikke dårlige det er ikke det jeg mener da jeg har kost meg de litt over 6 timene de varer til sammen. Men jeg kommer til å kose meg litt mer de litt over 6 timene IV, V og VI varer...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Filmene er ikke dårlige det er ikke det jeg mener da jeg har kost meg de litt over 6 timene de varer til sammen. Men jeg kommer til å kose meg litt mer de litt over 6 timene IV, V og VI varer...:-D
    Helt enig med deg der

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nwinger
    Noen som kan fortelle litt om bildekvaliteten på disse filmene? Både I-III og IV-VI?
    I-III er en nytelse på lyd og bilde. Som dere sikkert husker så var DVD utgaven av I'ern ikke særlig bra. Mye kanter. Nå er den pur referanse, sylskarp. II og III også. Lyden, vel hva skal man si? Jeg har aldri hørt på maken til lydorgie. Og for en dypass (sjekk pod-race!) Det som er så bra er dynamikken. Lyden beveger seg sømløst mellom kanalene. Jeg lanserer I-III som ny lydreferanse med klar margin.

IV-VI er også gledelig gode på lyd og bilde. Litt kornete til tider kanskje, men du verden så bra de er aldren tatt i betrakning. Lyden slår mange av dagens utgivelser.

Har ikke sett igjennom noen filmer i sin helhet, bare tatt for meg noen smakebiter her og der, og dette ser virkelig lovende ut. Gleder meg vilt til å gå gjennom filmene.

Ellers morer puristenes diskusjon stort:-D
    Det snakkes om å beholde VHS kassetter gtamfor blu-ray på grunn av et "no" som ikke var der tidligere
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Ser frem til å gå igjennom disse filmene, antakeligvis like mye som deg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det snakkes om å beholde VHS kassetter gtamfor blu-ray på grunn av et "no" som ikke var der tidligere
    Nei, det gjør det ikke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,731
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I-III er en nytelse på lyd og bilde. Som dere sikkert husker så var DVD utgaven av I'ern ikke særlig bra. Mye kanter. Nå er den pur referanse, sylskarp. II og III også. Lyden, vel hva skal man si? Jeg har aldri hørt på maken til lydorgie. Og for en dypass (sjekk pod-race!) Det som er så bra er dynamikken. Lyden beveger seg sømløst mellom kanalene. Jeg lanserer I-III som ny lydreferanse med klar margin.

IV-VI er også gledelig gode på lyd og bilde. Litt kornete til tider kanskje, men du verden så bra de er aldren tatt i betrakning. Lyden slår mange av dagens utgivelser.

Har ikke sett igjennom noen filmer i sin helhet, bare tatt for meg noen smakebiter her og der, og dette ser virkelig lovende ut. Gleder meg vilt til å gå gjennom filmene.

I forhold til Episode III er Episode I rimelig soft med mye DNR(Digital Noise Reduction) Episode II er noe bedre. Episode III holder referansekvalitet på bildet de to andre ikke fullt så bra, lyden holder samme referansekvalitet på alle de 3 episodene. Og jeg har sett igjennom de 3 første episodene i sin helhet.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok tråden omhandler ikke dette men, er det flere enn meg som har avspillingsproblemer med utgivelsen. har oppdatert firmware men det virker likevel ikke.

hvis man kjøper så byr det på problemer, **** ikke rart at folk piratkopierer.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er flere som har det slik med avspillings problemer, så regner jeg med at vi får høre det..

Jeg har ikke merket noe til dette på de 3 BD spillerene jeg har testet på. Bestillte min Star Wars fra Elkjøp, er det den samme utgivelsen som du har Paperman?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,731
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet alle diskene og har ingen problemer med min Oppo BDP93 med siste firmware.:-D

Jeg har den norske versjonen.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hvis det er flere som har det slik med avspillings problemer, så regner jeg med at vi får høre det..

Jeg har ikke merket noe til dette på de 3 BD spillerene jeg har testet på. Bestillte min Star Wars fra Elkjøp, er det den samme utgivelsen som du har Paperman?
    kjøpte min fra videonova. har selv en samsung bdp 3600 der jeg får beskjed om at denne discen ikke kan spilles. gjelder forsåvidt alle discene i utgivelsen.

satte meg ned i går kveld etter at kone og barn hadde lagt seg, med en iskald cola, tre pølser i brød med løksalat og en pose potetgull og dipp. jeg tenkte **** så fint med litt alenetid... det som skjer etter at jeg satte inn skiva i spilleren passer ikke på trykk.

hva kan jeg si... dette er meget, meget frustrerende

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    kjøpte min fra videonova. har selv en samsung bdp 3600 der jeg får beskjed om at denne discen ikke kan spilles. gjelder forsåvidt alle discene i utgivelsen.

satte meg ned i går kveld etter at kone og barn hadde lagt seg, med en iskald cola, tre pølser i brød med løksalat og en pose potetgull og dipp. jeg tenkte **** så fint med litt alenetid... det som skjer etter at jeg satte inn skiva i spilleren passer ikke på trykk.

Er nok spilleren din. Så skjønner frustrasjonen din.

Men sant og si burde dine kveldsmatvaner bekymre deg mer enn dette
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok spilleren din. Så skjønner frustrasjonen din.

Men sant og si burde dine kveldsmatvaner bekymre deg mer enn dette
    haha ja, men med kone og to barn, to hunder, fulle studier og full jobb er det langt mellom alenetiden. da må jeg slappe av med litt kos.

ja spilleren spiller av andre og eldre utgivelser så jeg får vel vente da..

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noe problemer med avspilling på PS3, eller Sony BDP-S550. Må nok vere spilleren din ja..

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN

Ja det tenker jeg var frustrerende, har opplevd noe av det samme ved en anledning tidligere når jeg hadde avtalt med noen venner å se en film i hjemmekinoen. Har derfor en viss "Redundancy" på BD spillere og 2 forskjellige Hjemmekino oppsett.

Har du prøvd å firmware oppgradere denne spilleren? Har testet Star wars BD kjøpt fra elkjøp på PS3, LG BD550 og en Pioneer BDP-51FD, og alle disse virket ok med oppdatert firmaware.

Har nå også tatt en star wars maraton her og sett alle BD filmene i rekkefølge , og det med no + ekstra Noooo!!, i Return of the Jedi synes jeg egentlig var helt ok.
    Det passet på en måte bedre sett i sammenheng med det Noooo!! som Anakin Skywalker/Darth Vader presenterte etter å ha fått besjed om at det var han selv som var årsaken til at Padmé døde i Revenge of the Sith.

Var ellers stort sett godt fornøyd med lyd og bildekvalitet på alle disse BD filmene, det eneste var noe av dialogen på IV, og SD/HD vekslingen i noen av senene i VI som vel ikke var helt på høyden.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd å lage iso filer av de? Når jeg spiller av isofilene på dune spilleren min får jeg massssse pixelfeil (feil farger etc) mens når jeg setter den i drevet på dune spilleren fungerer det fint. Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SW-filmene har en ny type BD+ kopibeskyttelse. Rippeprogrammet har sannsynligvis ikke klart å fjerne det skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare vise sympati og støtte til de som mener mye av det Lucas har gjort med ep IV-VI er trist og nedsarving av gode filmer. Skulle veldig gjerne hatt bilde og lydkvaliteten og enkelte av endringene på de gamle filmene, men definitivt ikke de endringene som endrer handling og karakterer FULLSTENDIG. Det er helt meningsløst å gjøre slike forandringer på gamle elskede filmer. Og å putte inn CGI i hytt og gevær bare fordi man kan.. Grusomt. Jo mindre CGI jo bedre. Ihvertfall jo mindre man legger merke til det jo bedre. Dette er noe alle må klare å være enig i

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    SW-filmene har en ny type BD+ kopibeskyttelse. Rippeprogrammet har sannsynligvis ikke klart å fjerne det skikkelig.

nyeste oppdatering av anydvd fikset problemet. Ihvertfall på episode 3, så regner med at det gjelder de andre filmene også. Får sette igang rippeprossessen på nytt....

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •