Star Wars Blu-ray CRAP - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    George Lucas er den eneste som har baller til å foreta justeringer der det er nødvendig for å sveise sammen 2 trilogier som er laget med 16 års mellomrom.

Det feige ville være å gi etter for alle grineper'ene som har sutret siden dag 1 'vi vil ha de orginale filmene...' 'George Lucas raped my childhood'.

Når det lages oppfølgere etter flere år så er det mange som gjør så godt de kan for å få alt til å stemme, men enkelte ting vil alltid være 'umulig'
    Han har muligheten og motet til å gjøre endringer på de første filmene istedet for bare å prøve å gjøre ting så logisk som mulig med de nye. Det er for eksempel ingen ting som ødelegger en film serie mer enn bytte av skuespillere i mellom filmene, og her benytter GL seg av muligheten til å fjerne denne feilen.

Her kunne Christopher Nolan tatt lærdom å triksa inn Katie Holmes i Dark Knight for eksempel (klarer ikke trynet på Maggie)

Hvis du bare hadde 'litt lyst' å kjøpe den i utgangspunktet så er det helt greit at du lar være
    Ærlig talt, har du sett det forferdelige CGI fadesen i de første filmene eller??
    Ser jo helt forjævlig ut oppå den gamle filmen. Lysende miniutgave av en tydeligvis kollosalt slanket selvlysende Jabba the hut og flyvende elefanter.. Fyttikatta for en voldtekt av en gammel film.

Det er ikke mulig å drite mer på draget, skjønner ikke at det er lov til å ødelegge en film så mye.

Skulle vært en lov mot sånt.
    George Lucas har nok aldri hørt frasen "LESS IS MORE".

Har de endret noen av disse feilene i den nye blurayversjonen? Det lurer jeg på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    For de som ikke er så opptatt av hvem som roper yes eller no: mannebladet Alfa har nå tilbud, ett års abonnement på Alfa OG nevnte Star Wars blu-ray pakke for 698kr.

Er ikke det et godt tilbud så vet ikke jeg
    Hmm. Filmer jeg ikke vil ha og et blad jeg ikke leser, til kun 700,-?

Knalltilbud

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i alt Danke skriver.

En dag kommer det bluray av originalene. Bare vent ;D
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mesterverket på vei i posten fra Elkjøp...woho!

Eller Noooooooo som noen ville si her...hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    For de som ikke er så opptatt av hvem som roper yes eller no: mannebladet Alfa har nå tilbud, ett års abonnement på Alfa OG nevnte Star Wars blu-ray pakke for 698kr.

Er ikke det et godt tilbud så vet ikke jeg

hørest ut som et dårlig tilbud for meg8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Knalltilbud
    Bare sitt der med Kvinner & Klær og Sex And The City 3 du. Eller Star Wars på VHS eller hva du nå måtte foretrekke.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke forstå at noen blir så utrolig opprørt over at det finnes noen som velger å ikke kjøpe denne versjonen av filmene.

Knalltilbud
    Det jeg har litt problemer med å forstå, er hva som er sammenhengen med å være med å diskutere problemer rundt en Star Wars BD utgivelse man ikke vil kjøpe eller virker spesielt interessert i, og det å ha spesifikke meninger om netopp denne utgivelsen.:roll:

Skjønner at man kan ha meninger, men hvorfor vil du diskutere noe som interesserer deg midt på ryggen, med noen som ville "oftet moderen sin" for disse filmopplevelsene. Og samtidig synes det er rart hvis de reagerer på dine neggative BD kjøp uttalelser.....

Det er bare to "verdensomspennende kult trilogier" i en BD pakke man diskuterer....

Har heldigvis et ganske avslappet forhold til dette selv, men jeg synes man burde se og kanskje kjøpe disse utgivelsene og forske litt selv, før man har noe fornuftig å si og å diskuterer innholdet i dem.

Gleder meg ellers til BD versjonen av Blues Brothers kommer. Der skal både kino og directors cut vesjonen vere med. Kanskje Lucas kunne lære noe der....:-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Der skal både kino og directors cut vesjonen vere med. Kanskje Lucas kunne lære noe der....:-D
    I de aller fleste tilfellene så er det et filmstudio som sitter med makten, og de vil tjene så mye penger som mulig. Et filmstudio hadde ikke nølt et sekund med å gi ut kinoversjonene av starwars, og hadde lucas nektet å lage hd utgaver av dem så hadde de betalt noen andre for å gjøre det.

Men her er saken den at George Lucas EIER Starwars Det er hans baby og han bestemmer alt. Og han var aldri fornøyd med de orginale utgivelsene, og da skjønner jeg godt at han ikke vil bruke tid og penger på et produkt han ikke kan stå inne for.
    Og så lenge jeg synes at samtlige endringer har vært til det bedre, så sier jeg kjør på
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har litt problemer med å forstå, er hva som er sammenhengen med å være med å diskutere problemer rundt en Star Wars BD utgivelse man ikke vil kjøpe eller virker spesielt interessert i, og det å ha spesifikke meninger om netopp denne utgivelsen.:roll:
    Er det nå jeg skal minne deg om at denne tråden heter "Star Wars Blu-ray CRAP"? Den handler i utgangspunktet om hvor mye det suger at den originale uendrede trilogien ikke finnes i en skikkelig versjon. (DVD-utgaven som ble gitt ut med 1993-masteren kan ikke regnes som "skikkelig". Men, selv om den holder sånn ca. VHS-kvalitet, så er det i det minste greit at jeg slipper å blåse støv av VHS-spilleren.)

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nå jeg skal minne deg om at denne tråden heter "Star Wars Blu-ray CRAP"? Den handler i utgangspunktet om hvor mye det suger at den originale uendrede trilogien ikke finnes i en skikkelig versjon. (DVD-utgaven som ble gitt ut med 1993-masteren kan ikke regnes som "skikkelig". Men, selv om den holder sånn ca. VHS-kvalitet, så er det i det minste greit at jeg slipper å blåse støv av VHS-spilleren.)
    Hmmmm, det var faktisk et ganske godt poeng trondmm, tråden er vel opprettet i en slags desperasjon og en måte å lufte ut frustrasjonen rundt justeringene på de 3 første filmene.

Du sier "Den handler i utgangspunktet om hvor mye det suger at den originale uendrede trilogien ikke finnes i en skikkelig versjon."

Da spørr jeg igjen, har du faktisk sett i gjennom den nye BD utgivelsen, eller er det en prinsippiell uvilje mot å se noe annet enn den uendrede "grunn teksten".

Vet du 100% sikkert at det kommer en uendret original utgivelse på BD som ikke "suger"?

Poenget mitt er at gode og store filmer ofte gjør seg ganske godt på BD.
    Betyr det virkelig ikke noe at bildet har fått en 5-6x bedre oppløsning, lydsporet er mindre komprimert og bedre tilpasset og kan sees og utnyttes bedre på dagens AV utstyr?

Kan det tenkes at man kan gå glipp av en god Star Wars film opplevelse hvis man ikke tar med denne endrede BD utgivelsen i film samlingen sin?

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller mer bekymret over at Star Wars 1 og 2 er med.
    Star Wars 1 og 2 er de værste i serien. George Lucas skulle ha vraka begge to, og tatt en remake av dem.
    møkkafilmer, snakk om nedtur.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte denne spørreundersøkelsen, på HighDefDigest. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da spørr jeg igjen, har du faktisk sett i gjennom den nye BD utgivelsen, eller er det en prinsippiell uvilje mot å se noe annet enn den uendrede "grunn teksten".
    Har jeg sett BD-versjonene? Nei. Men, jeg så spesialutgavene da de gikk på kino, og jeg har kjøpt dem på DVD to ganger.

Da jeg så dem på kino, synes jeg ikke endringene var så problematiske, men da trodde jeg spesialutgavene kom i tillegg til originalene. Ikke at de ville erstatte dem fullstendig. Det er nok bare en håndfull av endringene jeg virkelig misliker. De fleste klarer jeg fint å tolerere. Men, som nevnt i en annen tråd, så er det ingen endringer jeg synes gjør filmene bedre. Alle endringene er i beste fall unødvendige. Kombinert med at originalene holdes tilbake fordi spesialutgavene liksom skal være den "ene, sanne versjonen", blir jeg ganske negativt innstilt til spesialutgavene.

Hadde spesialutgavene og originalversjonene levd side om side, ville jeg sett på spesialutgavene som en morsom kuriositet, og jeg ville kanskje til og med sett originalen og spesialutgaven om hverandre.

For hver utgivelse som har kommet, har filmene blitt endret enda litt mer, men ingen endringer har (så vidt jeg vet) blitt reversert. Sannsynligheten for at jeg plutselig vil like Blu-ray utgaven er dermed forsvinnende liten.

Vet du 100% sikkert at det kommer en uendret original utgivelse på BD som ikke "suger"?
    Det var da et merkelig spørsmål. Jeg har ingen grunn til å tro at det er noen som helst mulighet for at de uendrede utgavene kommer på BD i det hele tatt. Foreløpig er det beste håpet at Lucas dør, og at arvingene ser sitt snitt til å tjene ekstra penger på å restaurere og gi ut originalen.

Poenget mitt er at gode og store filmer ofte gjør seg ganske godt på BD.
    Betyr det virkelig ikke noe at bildet har fått en 5-6x bedre oppløsning, lydsporet er mindre komprimert og bedre tilpasset og kan sees og utnyttes bedre på dagens AV utstyr?
    Selvfølgelig betyr lyd- og billedkvaliteten mye. Men, innholdet er til syvende og sist viktigst. Jeg ser heller E.T. på DVD enn Dis på Blu-ray. (og, ja, jeg har originalversjonen av E.T. også )

Kan det tenkes at man kan gå glipp av en god Star Wars film opplevelse hvis man ikke tar med denne endrede BD utgivelsen i film samlingen sin?
    Jeg får ingen god Star Wars opplevelse av å se spesialutgavene, så jeg kan ikke helt se at denne BD-utgivelsen skal endre på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dem har gjort en stor tabbe med endringene. Men jeg synes fortsatt at bildet er enormt mye bedre i IV-VI. Jeg fyrte opp DVD special edition og sammenlignet med Blu-ray'en, og det er enormt hva dem har klart med så gamle filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jag bara hört DTS spåret på BD utgåvan, men är det fler än jag som tycker de har dragit på ordentligt med lfe? Basen som får ryggmärgen att skaka är ju igång hela tiden, men utan att det blir dåligt. Nu har jag otroligt dålig sub, men för er som har ett par svs eller liknande kan ju bara glädja er.

Edit: Fel tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Joda. Det tror jeg. Det kom en DVD-utgivelse av alle 3.. 2 disc special edition tror jeg det var, hvor de hadde med den 100% orginale på disk 2. Disse står som "middeltidlig ute av produksjon" dog. I hvertfall på platekompaniet. Synd.
    Disse får du lett tak i på amazon, ebay etc... f.eks her:

Star Wars Episode IV: A New Hope Limited Edition, Includes Theatrical Version DVD: Amazon.co.uk: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Peter Cushing, David Prowse, Kenny Baker, Alec Guinness, George Lucas: Film & TV

Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back Limited Edition, Includes Theatrical Version DVD: Amazon.co.uk: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Alec Guiness, Peter Cushing: Film & TV

http://www.amazon.co.uk/Star-Wars-Ep...f=pd_cp_d_h__1

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hva George Lucas har gjort med disse filmene eller ikke gleder jeg meg veldig til å se alle 6 filmene uansett med full HD bilde\lyd kvalitet på topp...

Har hørt rykter om att lyd&bilde i 4,5,6 skal vere veldig bra med tanke på att det er noen år siden disse ble spilt inn

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Samme hva George Lucas har gjort med disse filmene eller ikke gleder jeg meg veldig til å se alle 6 filmene uansett i full HD bilde\lyd kvalitet på topp...

Har hørt rykter om att lyd&bilde i 4,5,6 skal vere veldig bra med tanke på att det er noen år siden disse ble spilt inn
    Jeg har sett Episode I, II og III nå og jeg må si meg rimelig fornøyd med bildekvaliteten. Den er helt ok god på Episode I, noe bedre på Episode II for så å bli helt glimrende på Episode III. Lyden holder referenseklasse på alle tre.

Ingen av Episode I, II og III er veldig gode filmer i mine øyne, men nå har jeg kun gode filmer igjen i Episode IV, V og VI. Kommer tilbake med lyd og bildekvalitet på disse når jeg har sett dem. Jeg kommer til å nyte filmene og bryr meg ikke så mye om GL sine endringer selv om jeg ikke syns de tilfører noe positivt til filmene...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle litt om bildekvaliteten på disse filmene? Både I-III og IV-VI?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •