Star Wars Blu-ray CRAP - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crs
    Fikk noe CRAP i dag.

Men seriøst, jeg er enig med Shallow. Gjør meg ikke noe særlig om Lucas har gjort noen endringer her og der. Jeg er gammel nok til å ha vokst opp med de 3 første Star Wars filmene, men jeg går ikke av skaftet fordi om jeg ikke får se 100% det samme som da jeg var guttunge. Det i seg selv at lyd & bilde er bedre enn alt jeg noensinne har sett før (inkludert som liten), gjør jo at filmopplevelsen uansett blir annerledes.

Så i helgen blir det Star Wars maraton, helt klart.
    Hadde håpet Playcom skulle fått den denne uken også, men blir forhåpentligvis mandag. Grattis.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, har de fiksa på den rett og slett fæle animasjonen de gjorde på relanseringen i.. uhm.. 97?? Så jo ut som at Jabba the hut var kladda inn på IV?? Har de gjort en modifisering så er det vel der de har gjort den?

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten flere bilder av boksen, så kan jo de som velger å styre unna den, se hva de slipper å anskaffe seg...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crs
    Her er forresten flere bilder av boksen, så kan jo de som velger å styre unna den, se hva de slipper å anskaffe seg...
    Ja, det er ingen tvil om at det er en fin innpakning.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppsummere surmulingen i denne tråden. Jesus Christ!! It's a fucking film, isn't it??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del er dette filmer de bare kunne gitt f i til å begynne med ! men det er nå meg da .. får sikkert hat mail i kassa nå hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    For å oppsummere surmulingen i denne tråden. Jesus Christ!! It's a fucking film, isn't it??
    Helt enig. Jeg kan ikke forstå at noen blir så utrolig opprørt over at det finnes noen som velger å ikke kjøpe denne versjonen av filmene.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surmuling? Alle har noe de liker intenst. For meg er det en del filmer. Green Mile er en. Howl's Moving Castle (Hauru no ugoku shiro) eller Rocky 1og2. Osv. Kunne holdt på lenge. Har ei grei dvd/bd hylle.

Det setter seg, og blir der. Det blir sterkt. Kanskje fordi filmen fyller "tomrom" ellers i livet. OK nå ble det veldig dypt her...men se for deg ditt favoritt musikk-stykke. Du har høyttalere til 100.000kr. Elektronikk til det dobbelte. Et rom skapt for lyd. Du setter på cden du kjøpte på platekompaniet pga fint cover (Special Edition/Platinum Collection/osv), eventuelt en boks med masse ekstra i, men noe er galt. Loudnesswar kanskje? Hva skjer da? Du VET hvordan det skal låte, men det blir helt feil. Sint blir man. Skuffet. Man tørker rett og slett støv av den gamle innspillingen og nyter den istedet.

Slik blir den fatale starwars-klimaks-feilen for meg. Enkelt og greit.

Tror det er mange som ser film kun for å fremme lyd og bilde her inne. Ikke motsatt. Ser film fordi jeg er entusiast jeg.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett. Jeg er ferdig med dette nå. Konklusjonen er vel bare at jeg lar være å kjøpe bd-utgivelsen til det kommer en av de aller første.. Noe det bør!! Hehe.

Dum tråd til syvende å sist. Får bare en hel masse "guru'er" og "eksperter" imot meg. Folk jeg har beundret pga stor kunnskap for felles interesse i mange år. Og det er ikke et mål. Not at all! Jeg bare måtte få det ut

Er her for å prate om en lidenskap. Få ideer om utstyr og alt det AV innebærer. Sånn. There you have it. *Sette ifra seg ølen*

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N E R D S!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Uansett. Jeg er ferdig med dette nå. Konklusjonen er vel bare at jeg lar være å kjøpe bd-utgivelsen til det kommer en av de aller første.. Noe det bør!! Hehe.

Dum tråd til syvende å sist. Får bare en hel masse "guru'er" og "eksperter" imot meg. Folk jeg har beundret pga stor kunnskap for felles interesse i mange år. Og det er ikke et mål. Not at all! Jeg bare måtte få det ut

Er her for å prate om en lidenskap. Få ideer om utstyr og alt det AV innebærer. Sånn. There you have it. *Sette ifra seg ølen*
    Det kommer ALDRI mer en utgave av de orginale versjonene, ALDRI. (med mindre George Lukas skulle ta kvelden da, og fox finner på noe fanteri på egenhånd da)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Det kommer ALDRI mer en utgave av de orginale versjonene, ALDRI. (med mindre George Lukas skulle ta kvelden da, og fox finner på noe fanteri på egenhånd da)
    Til og med George Lucas vil tilslutt dø, tro det eller ei

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    N E R D S!
    Takk. Dette visste vi jo strengt tatt fra før, men det er alltid hyggelig å få respekt.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det setter seg, og blir der. Det blir sterkt. Kanskje fordi filmen fyller "tomrom" ellers i livet. OK nå ble det veldig dypt her...men se for deg ditt favoritt musikk-stykke. Du har høyttalere til 100.000kr. Elektronikk til det dobbelte. Et rom skapt for lyd. Du setter på cden du kjøpte på platekompaniet pga fint cover (Special Edition/Platinum Collection/osv), eventuelt en boks med masse ekstra i, men noe er galt. Loudnesswar kanskje? Hva skjer da? Du VET hvordan det skal låte, men det blir helt feil. Sint blir man. Skuffet. Man tørker rett og slett støv av den gamle innspillingen og nyter den istedet.
    Her legger du jo heller premissene for GL forsvar enn motargument synes jeg.

Du har gamle lydinnspillinger som du husker som bra, og etter å ha kjøpt høyttalere til 100k så gleder du deg til å sette de på, men det låter spinkelt. Du hadde ventet deg fyldigere lyd, mer bass mer detaljer men de er ikke der.

Så kommer det en remaster. Den er ikke økt i volum bare, slik som loudnesswar tilsier, men er restaurert fra grunnen opp.

Detaljer du ikke før kunne høre kommer nå til sin rette, men det var ting i orginal innspillingen som aldri kunne bli bra nok. Det har blitt spillt inn ett nytt bass-spor med fetere lyd, og komponisten har lagt til etpar chorder som han har funnet ut at ville passe perfekt i ettertid. 'hvis jeg bare fikk gjøre det en gang til, det var slik det var meningen at den skulle låte ja..' For å få litt mer fylde legges det også til litt mer strings etc. for å dra lydbildet bort fra bakveggen og ut i rommet.

De kunne selvsagt også restaurert det gamle bass-sporet, men det ville ikke tålt dagens oppløste lydsystemer. Og å bruke mye tid og krefter på noe som aldri ville blitt bra, og som komponisten aldri var helt fornøyd med er helt ulogisk.

Så vil det alltid være noen som vil ha i både pose og sekk, uansett hvor umulig det enn ville være: 'jeg vil ha en innspilling identisk med den gamle, men med lydbildet til den nye....'
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Joda. Det tror jeg. Det kom en DVD-utgivelse av alle 3.. 2 disc special edition tror jeg det var, hvor de hadde med den 100% orginale på disk 2. Disse står som "middeltidlig ute av produksjon" dog. I hvertfall på platekompaniet. Synd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Det tror jeg. Det kom en DVD-utgivelse av alle 3.. 2 disc special edition tror jeg det var, hvor de hadde med den 100% orginale på disk 2. Disse står som "middeltidlig ute av produksjon" dog. I hvertfall på platekompaniet. Synd.
    Vel, nå brukte disse DVD-utgivelsene masteren som ble laget for laserdisc i 1993, så kvaliteten er bare marginalt bedre enn om man hadde rippet fra laserdisc selv.

En skikkelig utgivelse, restaurert på en skikkelig måte og behandlet med samme respekt som f.eks. Tatt av vinden og Trollmannen fra Oz, kommer vi nok aldri til å se i Lucas' levetid. Vårt eneste håp er nok at arvingene hans trenger litt ekstra penger og ser markedsverdien i en slik utgivelse.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del gleder meg til filmene kommer. Digger forøvrig de "nye" filmene også.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet nettop på originalen og den scenen du har linket til i starten av tråden her for å sammenligne, syns ikke det var så spesielt ille endring og kommer til å kjøpe BD utgivelsen likevel. Er mer bekymra for hvor falskt det låt som andre har skrevet her :P Men igjen, denne scenen har ikke gått så mye inn på meg som for deg kanskje, jeg syns det hadde vært værre om de endret "luke, im your father" scenen, den er jo legendarisk.

Syns også scenen som er rett før den de har endret her er ganske fin, hvor han snakker om at han har en tvilling søster og at han skal ta henne med til "the dark side" når luke håper fram da og skriker "NOOOO" og klikker helt på vader, er helt fantastisk, spesielt musikken som spiller i bakgrunnen da Nydelige saker Er helt musikkfilm kåt :P

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet noe av LYD&BILDE kvalitetetn på denne utgaven? Det er den jeg er mest spent på!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke er så opptatt av hvem som roper yes eller no: mannebladet Alfa har nå tilbud, ett års abonnement på Alfa OG nevnte Star Wars blu-ray pakke for 698kr.

Er ikke det et godt tilbud så vet ikke jeg
    --
    Thorbjørn

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •