Star Wars Blu-ray CRAP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og det er en big deal. Isteden for å sitte som et lite barn med store runde øyne, og tårene klar for avfyring sitter vi nå med..."What?...."..

Den som ikke er enig, er ikke enig. Enkelt og greit. Dette er hva jeg mener.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg beklager at jeg plager deg, for du er åpenbart emosjonelt investert i disse filmene, men jeg MÅ spørre:

Hva gjør hjertet ditt når du ikke ser VHS'n?

Huff da. Vært glad i noe eller noen, noen gang Noob? Hjertebank over noe STORT, sensasjonelt, episk, rørende osv..har vi vel alle opplevd.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If it ain't broke, don't fix it.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lucasfilm Confirms Audio Change for Return of the Jedi Blu-ray

sikkert disse forandringene som får folk til å sippe, jeg er nå glad star wars kommer ut i hd selv om det ikke er samme utgivelsene som jeg såg på vhs og laserdisc (hadde begge laserdisc boksene av star wars).....
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde egentlig de var ferdig med lamme forandringer når jeg så Hayden i steden for Sebastian Shaw på slutten av ROTJ.

Den gang ei.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der forsvann den lille lysten jeg hadde til å kjøpe Blu-ray pakken med Episode IV-VI.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    George Lucas er den eneste som har baller til å foreta justeringer der det er nødvendig for å sveise sammen 2 trilogier som er laget med 16 års mellomrom.

Det feige ville være å gi etter for alle grineper'ene som har sutret siden dag 1 'vi vil ha de orginale filmene...' 'George Lucas raped my childhood'.

Når det lages oppfølgere etter flere år så er det mange som gjør så godt de kan for å få alt til å stemme, men enkelte ting vil alltid være 'umulig'
    Han har muligheten og motet til å gjøre endringer på de første filmene istedet for bare å prøve å gjøre ting så logisk som mulig med de nye. Det er for eksempel ingen ting som ødelegger en film serie mer enn bytte av skuespillere i mellom filmene, og her benytter GL seg av muligheten til å fjerne denne feilen.

Her kunne Christopher Nolan tatt lærdom å triksa inn Katie Holmes i Dark Knight for eksempel (klarer ikke trynet på Maggie)

Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Der forsvann den lille lysten jeg hadde til å kjøpe Blu-ray pakken med Episode IV-VI.
    Hvis du bare hadde 'litt lyst' å kjøpe den i utgangspunktet så er det helt greit at du lar være
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig Lucas sa det ganske bra selv:

People who alter or destroy works of art and our cultural heritage for profit or as an exercise of power are barbarians, and if the laws of the United States continue to condone this behavior, history will surely classify us as a barbaric society.

[...]

These current defacements are just the beginning. Today, engineers with their computers can add color to black-and-white movies, change the soundtrack, speed up the pace, and add or subtract material to the philosophical tastes of the copyright holder. Tommorrow, more advanced technology will be able to replace actors with "fresher faces," or alter dialogue and change the movement of the actor's lips to match. It will soon be possible to create a new "original" negative with whatever changes or alterations the copyright holder of the moment desires.

[...]

In the future it will become even easier for old negatives to become lost and be "replaced" by new altered negatives. This would be a great loss to our society. Our cultural history must not be allowed to be rewritten.
    osv.

Save Star Wars

Og, som jeg har sagt ørti ganger før: Jeg hadde ikke brydd meg en tøddel om endringene hvis det hadde vært mulig å kjøpe originalene (i en skikkelig kvalitet.) Jeg har de ikke-anamorfe utgavene, og kommer ikke til å bytte de ut med det første. Jeg vil ikke utelukke at jeg vil kjøpe samleboksen, men det eneste jeg egentlig er interessert i der er bonusdiskene. Prisen bør nok komme et godt stykke under 200,- før jeg vil vurdere den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dette ødelegger klimakset man har brukt seks filmer på å bygge opp mot.

De andre endringene er mindre inngripende, det blir bare irriterende. Det teite er at jeg garantert kommer til å kjøpe denne boksen allikevel, og dermed er med på å støtte galskapen.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt og gleder meg til BD versjonen av disse filmene. Skal litt mer avvik fra original til før det blir problematisk for mitt vedkommende i alle fall :grin:

Det å lage så mye oppstyr for et ekstra "Nooo!" og nermest skjelle ut han som står bak disse filmene, det synes jeg er ganske smålig. Er egentlig litt fristet til å benytte utsagnet "get a life" når det er noen som verden faller sammen rundt når de opplever dette.

Hva gjør du den dagen StarWars VHS tapen din får bånd salat?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han har den på VHS, burde han for lengst overført den til PC/digitalmedia. For hver måned som går, svekkes kavliteten av VHS-en. Selv om den ikke benyttes

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hvis han har den på VHS, burde han for lengst overført den til PC/digitalmedia. For hver måned som går, svekkes kavliteten av VHS-en. Selv om den ikke benyttes
    Det er nok sant og visst, for man har vel ikke "råd" til få svekket bilde "kvaliteten" ytterlrigeren når utgangspunktet er så dårlig.;-) .

Et poeng som de som forkaster kjøp av BD versjonen kanskje ikke tenker så mye på, er at man kanskje kan gå glipp av noe av film opplevelsen fra SD bilde fra VHS/DVD til BD.

Et BD bilde i forhold til VHS har mer enn 5x så mye bilde oppløsning tilgjengelig. Lyd opplevelsen burde vel også bli et lite løft (hvis man kan se bort i fra enkelte mer eller mindre heldige tilegg)

Har man egentlig sett StarWars filmene før de kom på BD?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Et poeng som de som forkaster kjøp av BD versjonen kanskje ikke tenker så mye på, er at man kanskje kan gå glipp av noe av film opplevelsen fra SD bilde fra VHS/DVD til BD.
    Det vil jeg ikke si. Det man klager over er jo at man ikke får originalene i den beste kvaliteten som er mulig. Men, jeg kjøper jo ikke en film jeg ikke har lyst på bare fordi den har bedre lyd og bilde enn den jeg egentlig vil se.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det vil jeg ikke si. Det man klager over er jo at man ikke får originalene i den beste kvaliteten som er mulig. Men, jeg kjøper jo ikke en film jeg ikke har lyst på bare fordi den har bedre lyd og bilde enn den jeg egentlig vil se.
    Amazon.com: Star Wars Trilogy Widescreen Collector's Edition Laser Disc Set: Movies & TV

her er vel den beste utgaven orginalversjonene er utgitt i...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Amazon.com: Star Wars Trilogy Widescreen Collector's Edition Laser Disc Set: Movies & TV

her er vel den beste utgaven orginalversjonene er utgitt i...
    Fullstendig klar over det.

http://avforum.no/forum/dvd-filmer/1...ml#post1720132

Men det er forskjell på "beste tilgjengelige versjon" og "best mulig kvalitet".

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Kjøpe og/eller se?

Joda det burde vært slik at det var mulig å få tak i IV-V-VI versjonene på BD også, eventuellt velge i en meny på plata om de nye senene/editeringene skulle vært med eller ikke.

Synes kanskje Lucas kan virke litt mye ute etter å skulle tjene penger på den måten han gir ut disse utgivelsene på forskjellige formater osv, men jeg har valgt å se på det som at han er perfeksjonist, og derfor prøver å forbedre litt mer enn det han kanskje burde noen ganger, og kanskje også har ventet litt lenge med DVD og BD utgivelsene osv. Synes f.eks DVD utgivelsene kom "lovlig" seint i forhold til når HD formatene BD og HD-DVD kom.

Ellers kan jo tenkes man i tilfelle Star Wars BD utgivelsen går glipp av noe hvis man ikke prøver å se/kjøpe disse også, og bare styrer unna fordi noen andre ikke liker eventuelle forskjeller fra orginalene, er vel ikke noen god løsning?

Må inrømme at jeg kan legge merke til forskjellige ting i de samme filmene som jeg har sett mer enn en gang, så det å bare ha en bestemt mening og unngå å se en film, det synes jeg blir litt for dumt, spessielt hvis man samtidig uttaler seg om hvor dårlig den er...

Det er heldigvis slik at det er opp til en hver å velge slike ting selv, og det er fullt lov å kjøpe og eller se BD, DVD VHS osv og ha egene meninger rundt dette....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På IMDB går det små rykter om at originalene kommer på bd etterhvert. Jeg velger å tro på det. Krysser fingrene =) De uendrede versjonene ble jo sluppet på DVD til slutt og. Riktignok på "special feature" disken. Hehe.

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk noe CRAP i dag.

Men seriøst, jeg er enig med Shallow. Gjør meg ikke noe særlig om Lucas har gjort noen endringer her og der. Jeg er gammel nok til å ha vokst opp med de 3 første Star Wars filmene, men jeg går ikke av skaftet fordi om jeg ikke får se 100% det samme som da jeg var guttunge. Det i seg selv at lyd & bilde er bedre enn alt jeg noensinne har sett før (inkludert som liten), gjør jo at filmopplevelsen uansett blir annerledes.

Så i helgen blir det Star Wars maraton, helt klart.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crs