Filmer fra 70 og 80-tallet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dobbel

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater Grease... Bare hater det...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Skulle vært forbudt å selge noe av det som er på markedet. Tenkte jeg skulle sikre meg Die Hard-filmene i en boks fra Play til en hyggelig pris, men angret når jeg så den første. Rett og slett elendig bilde, og lyden var vond å høre på. Bedret seg fra film til film riktignok, men først på nr 4. var bilde og lyd såpass at det kunne kalles akseptabelt. Dette er jo filmer som er såpass nye at det burde være mulig å få et bedre resultat, så jeg følte meg litt lurt. Tydelig at man bør undersøke på forhånd.
    Nå har jeg riktignok kun den første Die Hard på blu-ray, men synes bildekvaliteten slett ikke er så verst. De kunne nok gjort en bedre jobb, men bildet er naturlig og har tilnærmet sin originale fargepalett og kontrast (i motsetning til en god del andre katalogtitler der de gjør bildet turkis og booster kontrasten noe voldsomt for å få filmen til å ligne på estetikken i filmer som lages i dag), men er litt grumsete til tider. Dessverre er åttitallet tiåret da bildekvaliteten ble endret på mange kinofilmer for å få det til å se "naturlig ut", ikke ulikt tanken bak alle filmene som ble laget med DV-kameraer på slutten av nittitallet og starten av 2000-tallet. Dermed ser mange av actionfilmene litt grovere og råere ut, og ikke all estetikken har holdt seg særlig godt.

Jeg har riktignok ikke den norske utgaven av Die Hard, så kanskje det er forskjell i bildekvaliteten mellom våre utgaver?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •