Disney-klassikere på bluray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Disney-klassikere på bluray

Er det noen her som har kontroll på eller har en oversikt over hvilke Disney-klassikere som har kommet ut på bluray her i landet?

Og ev om det er noen av filmene som allerede har blitt vanskelig å få fatt i...?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Snehvit og de syv dvergene
    2. Pinocchio
    3. Fantasia
    4. Dumbo
    5. Bambi
    13. Alice i eventyrland
    16. Tornerose
    30. Skjønnheten og Udyret
    38. Fantasia 2000
    45. Lille kylling*
    46. Villdyr*
    47. Familien Robinson*
    48. Bolt
    49. Prinsessen og frosken
    50. To på rømmen

Dette er de filmene som til nå har kommet ut på BD. Filmene merket med * er gitt ut før de andre klassikerne, dvs på releasedagen da det er nye filmer. DIsse har ikke de klassiske coverne, men har den sølv-halvmånen som det står "Maximum Hi-Def Experience" Jeg håper det kommer re-release av dem slik at coverne slipper å ha den stygge halvmånen som var så populær da Blu-ray entret markedet.

Kommende filmer ifølge cdon:
    32. Løvenes konge (14.09.11)

Står litt mere her også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dinosaur er også gitt ut på Blu-ray. Denne filmen regnes riktig nok ikke blant "klassikerne" i Europa, men den gjør det i USA. Og for å gjøre forvirringen komplett, regnes ikke "Villdyr" som en klassiker i USA, da den faktisk ikke er laget av Disney.

Når det er sagt, så kan man også skille litt på releasetypene. Disneys kremutgivelser på DVD, ble kalt "Platinum Edition". De to siste som ble gitt ut i denne serien ble gitt ut både på DVD og på Blu-ray. Dette gjelder

Tornerose
    Pinocchio

Nå har Disney begynt å gi ut filmene i en serie de kaller "Diamond Edition", og dette er i utgangspunktet de samme som ble gitt ut på Platinum Edition DVDer. Hittil har de gitt ut følgende i denne serien:

Snehvit og de syv dverger
    Skjønnheten og Udyret
    Bambi

Løvenes Konge kommer i Diamond Edition til høsten. Den gis forresten også ut i 3D, og Skjønnheten og Udyret skal også gis ut i 3D samtidig.

I tillegg var det annonsert av Fantasia og Fantasia 2000 skulle bli gitt ut som Diamond Edition i fjor høst, men da de ble gitt ut, viste de seg å være helt vanlige utgivelser.

Disney har også annonsert at Askepott, Lady og Landstrykeren, Den Lille Havfruen, Peter Pan, Jungelboken, 101 Dalmatinere, Tornerose, og Pinocchio skal gis ut som Diamond Edition, men de har ikke annonsert noen tidsplan. Til nå har de gitt ut to i året (vår og høst), så man kan nok forvente det samme fremover. Merk for øvrig at Aladdin ikke er med på denne listen, til tross for at den ble gitt ut som Platinum Edition DVD.

Andre backcatalog utgivelser, som ikke er Platinum eller Diamond Editions er:

Dumbo
    Alice i Eventyrland
    Dinosaur
    Lille Kylling

Og til slutt er det de som ble gitt ut samtidig på DVD og Blu-ray:

Villdyr
    Familien Robinson
    Bolt
    Prinsessen og frosken
    To på rømmen

I forhold til hvilke filmer du bør prøve å kjøpe først, så vil jeg definitivt anbefale Platinum og Diamond utgavene. Det er disse som plasseres i "velvet" og som dermed blir vanskelig å få tak i etter hvert.

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har :
    Toy Story 1-3
    Små Kryp
    Biler
    De Utrolige
    Monsterbedriften
    Rottatouille
    Wall-E
    Se opp

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de filma er fra disney, men om de er klassike med nr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for svar.
    Det betyr at jeg kan puste lettet ut, siden jeg har fått raska til meg alle unntatt Familien Robinson frem til nå.
    Var småredd det hadde kommet ut en hel haug som jeg nå ikke fant igjen grunnet at de hadde gått ut av produksjon eller noe sånt

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp igjenn denne tråden da mitt spørsmål handler om akkuratt det samme som trådstarter har her, Har beggynt og samle på diamond edition med disney dvs. klassiske disney filmer med gull nr på siden har disse så langt:
    1.løvenes konge
    2.Snevit og de 7 dverger
    4. skjønneheten og udyret
    5. På bestiling bambi

Lurte på om det er nokon eg har mista eller oversett eventuelt nokon som veit om liste med rldate av gullnummerene? norsk release

Takk takk på førehand

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post 2 og 3 er fremdeles relevant. Ingenting har blitt annonsert siden sist, så vidt jeg vet.

Nøyaktig releasdato for norske utgaver er jeg heller ikke helt sikker på, men circatid er ganske enkelt:

høst 2008: Tornerose Platinum Edition
    vår 2009: Pinocchio Platinum Edition
    høst 2009: Snehvit Diamond Edition
    vår 2010: Skjønnheten og Udyret Diamond Edition
    høst 2010: Fantasia/Fantasia 2000
    vår 2011: Bambi Diamond Edition
    høst 2011: Løvenes Konge Diamond Edition

I tillegg kommer altså Både Løvenes Konge og Skjønnheten og Udyret i 3D til jul. Denne utgaven inneholder også Diamond Edition 2D-versjonen.

Alice i Eventyrland og Dumbo kom vel ut i hhv. 2009 og 2010, tror jeg. Filmene fra Lille Kylling og utover ble gitt ut omtrent samtidig som DVD-utgaven - altså et drøyt halvår etter kinopremiere.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Post 2 og 3 er fremdeles relevant. Ingenting har blitt annonsert siden sist, så vidt jeg vet.

Nøyaktig releasdato for norske utgaver er jeg heller ikke helt sikker på, men circatid er ganske enkelt:

høst 2008: Tornerose Platinum Edition
    vår 2009: Pinocchio Platinum Edition
    høst 2009: Snehvit Diamond Edition
    vår 2010: Skjønnheten og Udyret Diamond Edition
    høst 2010: Fantasia/Fantasia 2000
    vår 2011: Bambi Diamond Edition
    høst 2011: Løvenes Konge Diamond Edition

I tillegg kommer altså Både Løvenes Konge og Skjønnheten og Udyret i 3D til jul. Denne utgaven inneholder også Diamond Edition 2D-versjonen.

Alice i Eventyrland og Dumbo kom vel ut i hhv. 2009 og 2010, tror jeg. Filmene fra Lille Kylling og utover ble gitt ut omtrent samtidig som DVD-utgaven - altså et drøyt halvår etter kinopremiere.

Oki får søke meg litt fram og tilbake da er diamond editon som er innteressen her hadde vært artigt og klart og skaffe alle nummerene

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Oki får søke meg litt fram og tilbake da er diamond editon som er innteressen her hadde vært artigt og klart og skaffe alle nummerene
    Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Du har jo alle fire Diamond Editions som er gitt ut til nå (regner med du har fått Bambi nå). Da burde det vel ikke være så mye igjen å søke etter?

Resten av Diamond Edition kommer ut en film av gangen i mars og oktober i årene fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det annonsert at "Lady and the Tramp" kommer som Diamond Edition i mars. I tillegg kommer "Brother Bear" på Blu-ray i januar, og den nye Ole Brumm filmen, som hadde kinopremiere i september, kommer i februar.

I tillegg kommer "Tangled" i 3D nå i desember.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •