Star Wars triologien. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lucas uttalte allerede i 1977 at filmen var en foreløpig versjon.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper han er fornøyd nå, da! Jeg har to eller tre forskjellige laserdiskversjoner, VHS og nå DVD. Jeg kommer forøvrig nettopp fra kinoen etter å ha sett A New Hope, og jeg er nærmest målløs. Å få så mye ut av en nesten 30 år gammel film er ikke noe annet enn imponerende! Lyden var et par hakk etter bildet, men alt i alt var det en stor opplevelse.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett alle tre filmene og synes det var helt fantastisk, utrolig flott bilde. Tror faktisk at dette er det beste bildet jeg har kjørt på projektoren fra dvd. Til og med min Z2 fikk et skummelt dypt sortnivå

Lydmessig var det veldig bra - litt lav dialog noen ganger.

Jeg har sett disse filmene på vhs noen ganger (triologien som kom ut for noen år siden) men dvd triologien er lysår bedre enn denne gamle - den gangen super-remastered special limited widescreen edition!!

Holder nå på med ekstramatrealet - suverent, til og med det i 16x9.

F***n å digg det er å ha projektor!!!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Imperiet slår tilbake gjennomsett, og la oss gå direkte på helligbrødet: Jeg likte de nye stemmene på keiseren og Fett! Bildet var nydelig, sylskarpt og detaljert. Gleder meg til Jediridderen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett alle nå. Er faktisk usikker på om jeg har sett episode 6 tidligere. Husket iallfall ingenting av den. De 2 andre kunne jeg mimre litt av (sikkert sett på 80 tallet en gang)

Filmene er helt greie, men jeg får litt sånn barnefilm følelse av å se den. Spesielt med den overdosen av kosebamser det er i den siste.

Syns episode 1 og 2 er langt bedre enn disse 3.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på å kjøpe meg denne boksen. Har kun sett den første filmen (A New Hope) på tv på midten av 80-tallet.

Det jeg lurer på er om jeg bør se disse tre først og så se 1 og 2 etterpå, eller bør jeg rett og slett vente til episode 3 kommer og se de i rekkefølgen 1-6? Er de tre nye lagd på grunnlag at man har sett de 3 gamle, selv om de kommer før i historien?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett de nye filmene sist, da disse egentlig er flaue affærer som bygger ut og supplerer/ gir bakhistorien til det du ser i de "ekte" star wars filmene. Litt av spenningen, og vriene i historien blir avslørt her. Om du ser de nye først blir det litt som å lese "appendixes" i LOTR-bøkene, før du leser selve historien.

Men nå må det legges til at jeg synes de nye filmene er noe forbanna søl, som består utelukkende av pompøse plattheter og effektjukking.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er ganske idiotisk er at slik handlingen er lagt opp må man se 4-6 først, for å unngå å ødelegge overraskelsene i særlig Episode V.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Det er sant, det har jeg ikke tenkt på før. Noen burde gi George Lucas et grunnleggende kurs i dramaturgi.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, han planla vel ikke de tre nye filmene da han lagde de tre gamle, og da blir det vel gjerne sånn...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det verste er at han faktisk gjorde det. Det grunnleggende plottet for alle seks er over tredve år gammelt. :P

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmene er helt greie, men jeg får litt sånn barnefilm følelse av å se den. Spesielt med den overdosen av kosebamser det er i den siste.

Syns episode 1 og 2 er langt bedre enn disse 3.
    Dette syntes du sikkert fordi du ikke har et forhold til Star Wars slik mange andre her på forumet har. For meg var star wars som religion for meg i mange av mine barndomsår. Jeg hadde star wars figurer og romskip. Jeg lekte luke skywalker ute i gaten med snowjogs og en altfor stor hvit genser

For meg er episode 4-6 best pga den nostalgiske deilige stemningen dem vekker i meg. Dette var de første filmene jeg virkelig elsket og forgudet.

Episode 1 og 2 er langt fra like bra, nettopp pga av at dem mangler denne spesielle stemningen som vi gamle star wars fans får ved episode 4-6. Hadde jeg vært "ung" i dag ville jeg garantert likt 1 og 2 MYE bedre enn 4-6.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem der, for jeg så de originale på kino etter hvert som de kom, men likevel syns jeg de nye versjonene av de gamle, med bedere effekter er bedre. Så det gjør meg egentlig til en sviker, tror jeg... Dessuten irriterer jeg meg lite over ewokene og ingenting over Jar Jar Binks. Jeg syns han passer bra inn i de to nye filmene, som jeg også liker. Spesielt toeren, på grunn av at vi endelig får se Yoda i ordentlig aksjon.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem der, for jeg så de originale på kino etter hvert som de kom, men likevel syns jeg de nye versjonene av de gamle, med bedere effekter er bedre. Så det gjør meg egentlig til en sviker, tror jeg... Dessuten irriterer jeg meg lite over ewokene og ingenting over Jar Jar Binks. Jeg syns han passer bra inn i de to nye filmene, som jeg også liker. Spesielt toeren, på grunn av at vi endelig får se Yoda i ordentlig aksjon.
    Sviker? å neida langt ifra. Den nye versjonen av de gamle er mye bedre enn dem gamle hehe. Jeg irriterer meg svært lite over episode 1 og 2, men dem gir meg ikke den deilige nostalgiske følelsen liksom. Men som alenestående sci-fi action filmer er jo både 1 og 2 konge da!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også så de gamle når de kom på kino. Faktisk så jeg del IV (altså den "første") på Hjertnes kino i Sandefjord som den gang var Norges mest avanserte kino.

Tror de kjører med 16m bredt lerret - noe som er blant det største i Norge i dag også?

Uansett så hadde de rett før denne filmen installert multikanals lydsystem, tror det var en ekstra bakhøytaler. Husker godt når motoren i søppelsjakten satte igang og lyden kom bak ifra salen -helt enormt!!!

Selv om de gamle filmene er noen av mine favoritter elsker jeg de to nye også.

Hvorfor være så sær? Jeg så han derre langhåra programlederen på svenske "Filmkrønikan" be folk om å spare pengene sine og ikke kjøpe "Star Wars Triology" på grunn av at Lucas hadde pusset opp en del av special effects'ene. Hallo???? Glad jeg ikke er så vanskelig .

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor være så sær? Jeg så han derre langhåra programlederen på svenske "Filmkrønikan" be folk om å spare pengene sine og ikke kjøpe "Star Wars Triology" på grunn av at Lucas hadde pusset opp en del av special effects'ene. Hallo???? Glad jeg ikke er så vanskelig .
    Slike folk klarer verden seg uten. Han burde vært satt i bur den mannen. Sammen med hun lesbiske filmanmelderen på tv2 (tror jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte selv å kjøpe SW-DVD'ene, inntil jeg fant ut at sluttscenen på Return of the Jedi er blitt ødelagt på det mest groveste...

http://www.nightly.net/ubb/ultimateb...c/3/24953.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IanL
    Jeg vurderte selv å kjøpe SW-DVD'ene, inntil jeg fant ut at sluttscenen på Return of the Jedi er blitt ødelagt på det mest groveste...

http://www.nightly.net/ubb/ultimateb...c/3/24953.html
    hehe, etter å ha lest den tråden får ordet "anal" en ny mening...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Spesielt festlig med Tank som nekter å godta at bildet er ekte.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •