ip adresser til nettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ip adresser til nettet

hei!

har tre pc er i hjemmet, noen ganger hopper nettet ut av en eller flere men lurer på om dette med en ip adresse til hvær pc har jeg hørt ville gjøre det bedre har egentlig ikke noe peiling på dette så jeg trenger hjelp. "prøv å forklare det på norsk"

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på routeren din. Hvordan du gjør dette varierer fra router til router.

Google hva routeren din heter. Så finner du ut hvordan du går inn på den. Derifra kan du se hvilken ip de forskjellige pcene har, og kan gjøre endringer.

What Is My IP Address? Lookup IP, Hide IP, Change IP, Trace IP and more... finner ipen din.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Gå inn på routeren din. Hvordan du gjør dette varierer fra router til router.

Google hva routeren din heter. Så finner du ut hvordan du går inn på den. Derifra kan du se hvilken ip de forskjellige pcene har, og kan gjøre endringer.

What Is My IP Address? Lookup IP, Hide IP, Change IP, Trace IP and more... finner ipen din.
    har funnet ip adressen til ruteren men netleseren min vil ikke vise siden hvis du/dere har lyst til å finne ut noe mere så er det en inteno x5668b ruter

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sette opp/endre de trådløse instillingene i din Inteno X5668 ruter, kan du følge instruksene under:

Steg 1: Skriv inn adressen http://10.0.0.1 i nettleseren på PCen, og trykk Enter. Du får da spørsmål om brukernavn og passord.

Skriv inn brukernavn "user". Passordet er også "user".

Du får da opp hovedmenyen for ruteren.

Steg 2: Gå inn på menyen Wireless.

"Enable Wireless" skal ha hake. Dersom du ikke ønsker å ha trådløst nett må du fjerne denne haken.
    I feltet SSID skriver du nettverksnavnet du vil benytte.

Trykk knappen "Save/Apply"

NB: Etter denne endringen må du koble deg til på nytt, med det nye nettverksnavnet.

Steg 3: Velg menyvalget Security i venstre kant av bildet. Her kan du velge ulike nivå av sikkerhet. Velg det beste sikkerhetsnivået som er støttet av nettverkskortet du har i PCen din.

Dersom du vil endre til WEP-kryptering må du først endre verdien for "Network Authentication". Klikk på pilen til høyre og velg "Open". For "WEP Encryption" velger du "Open". For "Encryption Strength" velger du den høyeste verdien som PC'en din støtter. Dersom "Current Network Key" er lik "2" må denne endres til "1". Du kan så skrive inn en fritt valgt nøkkel i felt nr 1.
    NB: Det er viktig at nøkkelen har korrekt antall tall eller bokstaver.

Trykk så knappen "Save/Apply"

NB! Husk at du må sette opp nettverkskortet i PCen din med samme nettverksnavn (SSID, krypteringsmetode (WEP/WPA-PSK) og krypteringsnøkkel som det du har satt opp i aksesspunktet (ruteren). Det er derfor nyttig å notere ned disse verdiene slik at du har dem tilgjengelig for senere bruk.

Når WLAN lampen lyser/blinker grønt er WLAN aktivert.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    For å sette opp/endre de trådløse instillingene i din Inteno X5668 ruter, kan du følge instruksene under:

Steg 1: Skriv inn adressen http://10.0.0.1 i nettleseren på PCen, og trykk Enter. Du får da spørsmål om brukernavn og passord.

Skriv inn brukernavn "user". Passordet er også "user".

Du får da opp hovedmenyen for ruteren.

Steg 2: Gå inn på menyen Wireless.

"Enable Wireless" skal ha hake. Dersom du ikke ønsker å ha trådløst nett må du fjerne denne haken.
    I feltet SSID skriver du nettverksnavnet du vil benytte.

Trykk knappen "Save/Apply"

NB: Etter denne endringen må du koble deg til på nytt, med det nye nettverksnavnet.

Steg 3: Velg menyvalget Security i venstre kant av bildet. Her kan du velge ulike nivå av sikkerhet. Velg det beste sikkerhetsnivået som er støttet av nettverkskortet du har i PCen din.

Dersom du vil endre til WEP-kryptering må du først endre verdien for "Network Authentication". Klikk på pilen til høyre og velg "Open". For "WEP Encryption" velger du "Open". For "Encryption Strength" velger du den høyeste verdien som PC'en din støtter. Dersom "Current Network Key" er lik "2" må denne endres til "1". Du kan så skrive inn en fritt valgt nøkkel i felt nr 1.
    NB: Det er viktig at nøkkelen har korrekt antall tall eller bokstaver.

Trykk så knappen "Save/Apply"

NB! Husk at du må sette opp nettverkskortet i PCen din med samme nettverksnavn (SSID, krypteringsmetode (WEP/WPA-PSK) og krypteringsnøkkel som det du har satt opp i aksesspunktet (ruteren). Det er derfor nyttig å notere ned disse verdiene slik at du har dem tilgjengelig for senere bruk.

Når WLAN lampen lyser/blinker grønt er WLAN aktivert.
    var deb forklaringen jeg fant å, men den ip adressen fungerer ikke

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd på alle pcene? Er det nextgentel eller noen andre som gir nettet?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trukk "Start".
    Skriv "cmd" i søk etter programmer og filer.
    Skriv "ipconfig" i det svart vinduet som kommer opp.
    Se etter linjen som heter "Standard gateway". Det er IP adressen til routeren.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve samme guiden som posted over men bed og koble til routeren via kabel, det har fungert mange ganger her i huset....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •