Helt nye filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt nye filmer

Hei!

Håper ikke dette temaet er "upassende" her, men er det noen som vet om noen bra steder på nettet for å kjøpe DVD-screenere o.l. av nye filmer så man slipper å vente 8-9 måneder fra man ser en film på kino til man endelig kan nyte den hjemme?

Det å vite at de &%€# som 1) fant opp regionkoding og 2) nekter meg å nyte filmen hjemme når den er ny ikke får noe av penga mine hever nytelsen av en god film ytterligere et par hakk for meg ihvertfall! :-)

-Audun

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei audunth! Setter pris på at du poster, men det hadde vært fint om du overholdt reglene på forumet, og dermed unnlot å benytte banneord åpenlyst! :?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, skal unngå banneorda heretter :-)

-Audun

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på nettet dersom du har en oppegående tilkobling, så kan du laste de ned gratis - bruker du en HTPC kan faktisk fremvisningen være rimelig rå. Faktisk kan du hente ned klipp med høyere kvalitet enn DVD - med dertil større filstørrelse.

For eksempel kan du på denne siden kjøpe eller laste ned klipp fra filmer i quicktime format.
    http://www.jurassicpunk.com/trailerdisc.shtml

Ellers forstår jeg ikke problemet ditt med regionene. De er jo bare en vits. Over 90 % av alle DVD spillerene tilgjengelig kan lett moddes og flertallet gratis ved å taste inn en kode. Til og med en RIMI spiller vil ta det meste.
    Dersom du er ute etter en bedre spiller som tar region 1 og 2 etc. samt har prog. scan av pal og ntsc kan en for eksempel anbefale Harman-Kardon DVD 25 (oppgraderes enkelt til region fri og pal prog. med en cd).

Igjen dersom du bruker en HTPC er det raskt gjort å finne en patch til DVD-spilleren som sammen med et lite program lar deg lese hvilken som helst film.

mvh
    naist

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig har ikke noe "problem" med regionene (har regionfri spiller), men hele idéen bak er jo totalt forkastelig! Det finnes jo ikke ETT eneste argument til fordel for regionkoding, uansett hvordan man snur og vender på det.

Og det er rimelig mange her i Norge som har betalt både 500 og mer for å få spilleren sin modifisert! Selv hadde jeg bare flaks som unngikk de 500 kronene fordi Akers Mic hadde gjort en feil i annonseringen sin!

Poenget er at regionkoding er et grovt forsøk på å begrense forbrukernes mulighet til å velge. Og folk som er ansvarlig for sånt skulle vært flådd levende.
    Og tenk om de hadde fått det til å funke! Skrekk og gru! Det er jo bare flaks at elektronikkprodusentene lager spillerne så de enkelt kan modifiseres! Og at det fins hackere og andre som lager modifiseringer og chipper til de spillerne som ikke kan oppgraderes!

Når det gjelder HK DVD25 har jeg lest at den ikke får ekte progressiv PAL, den bare konverterer PAL til progressiv NTSC, stemmer det? Er veldig fornøyd med min Toshiba SD-220E som ikke har progressiv scan, men jeg vurderte for litt siden å kjøpe en DVD25 da jeg så en brukt. Har også lest at progressiv scan har mer å hente ved bruk av CRT-projektorer enn LCD som jeg har.

-Audun

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •