The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy Extended Edition (Blu-ray) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så, hvor ille er 'the green issue' EGENTLIG? Verste jeg vet er farger som er på trynet, det er nesten verre enn EE og DNR.

Har godt kalibrert projektor.
    Tror kanskje jeg må leie disse filmene først....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og venter på at Elkjip skal bekrefte sending og sporingsnr på boxen som slippes der i dag.

EDIT: Status er nå Sendt

Og self. inget sporignsnr på brevfrakt.

Spent på om boxen er vært de 499 kr en betalte ja...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    review ute på highdefdigest. Blu-ray Review: The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy - Extended Editions | High-Def Digest

De feiler visst på felowship of the ring igjen. Denne gangen var det visstnok noe rart med fargene Hvis man er glad i grønt kommer man til å like det. View image: extended dvd vs extended blu ray pure white
    View image: extended dvd vs extended blu ray Bortsett fra dette er den perfekt. vet jo ikke hvor ille det ser ut uten å se filmen selv da men det ser jo unektelig ikke bra ut
    Bildet får ikke toppkarakterer i noen anmeldelser, så vidt jeg kan se.
    Skal vi tro det kommer minst to superduper-utgaver av denne boksen senere. Først en utgave der de tar bort grønnstikket og siden en 3D versjon. De føler nok ikke at denne er melket maksimalt riktig ennå.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Skal vi tro det kommer minst to superduper-utgaver av denne boksen senere. Først en utgave der de tar bort grønnstikket og siden en 3D versjon.
    Her diskuteres blant annet bildekvaliteten:

http://avforum.no/forum/dvd-filmer/7...utgivelse.html

Jeg har kjøpt Extended fra Elkjøp (til 499...) og grunnlaget for kjøpsbeslutningen er dette innlegget, som jeg legger til grunn for min antakelse om at det blir ikke noen bedre versjon av filmen(e):

http://avforum.no/forum/1691941-post284.html

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    De føler nok ikke at denne er melket maksimalt riktig ennå.
    Det har du nok dessverre rett i :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sååååå, det jeg fikk ut av den filmsnutten var vel egentlig "When in doupt, add green"... "We added a green tone to it"

Samme fyren som jobbet med farger på Matrix, det sier vel litt om hvor ballen triller....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg fikk ut av videoen, var følgende:

1) Sammenklipping av opptak gjort over tid skaper utfordringer i forhold til lys- og fargeforskjeller. Dette problemet forsvinner dersom vi (farge)behandler den ferdigklipte filmen digitalt. Dette argumentet kjøper jeg, utfra et teknisk ståsted.

2) LOTR skal ikke nødvendigvis har "riktige" farger, fordi det er en annet "univers" - fargetilsetningen er bevisst. Dette argumentet kjøper jeg også, ut fra et kunsterisk ståsted, selv om jeg VET at det er ingen univers noe sted som har grønnlig snø

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og når det i tillegg er samme grønnskjæret over menyer og alt sammen blir det litt tullete å argumentere med digital grading for å matche digitalopptak med filmopptak....

Nå hører det med til historien at jeg ikke har sett den siste pressingen, så jeg skal ikke uttale meg for bastant. Men det er rart at noen ikke ser problem i det hele tatt mens andre ser Matrix... Kan det være noe fargerom-encoding/decoding som spiller noen decodere et puss, kanskje? Et flagg som er satt litt rart som noen spillere får til og andre ikke? Kanskje det finnes en hemmelig Matrix-modus i noen spillere?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slått meg til ro med at filmen ser ut slik produsenten ønsker, og skal nyte innholdet i den i stedet for å analysere det tekniske. Når det er sagt, er jeg glad den utvidede utgaven er fri for DNR som kinoversjonen slet med. DET er noe som ødelegger opplevelsen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min superduper versjon av LOTR er nå på vei i posten :d

Noen som har fått testet den enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har slått meg til ro med at filmen ser ut slik produsenten ønsker, og skal nyte innholdet i den i stedet for å analysere det tekniske. Når det er sagt, er jeg glad den utvidede utgaven er fri for DNR som kinoversjonen slet med. DET er noe som ødelegger opplevelsen.
    Det jeg synes er så rart er at de ikke fikk til dette grønnskjæret da den gikk på kino, eller da de ga den ut på DVD første gang. Filmen ble jo digitalt fargekorrigert fra første stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Så, hvor ille er 'the green issue' EGENTLIG?
    Det er litt vanskelig å si før man har satt seg ned og sett på filmen, egentlig. Etter min mening, ser det fryktelig ille ut når man sammenligner f.eks. grønn snø-scenen med originalversjonen.

Men, det som er så morsomt med farger, er at øynene våre lett lar seg lure av hvilke farger en farge opptrer sammen med. Så når man ser filmen i et mørkt rom, har man ingen "riktige" farger å sammenligne med, og dermed vil man ikke legge merke til grønnskjæret på samme måte som når man sammenligner tp bilder i et godt opplyst rom.

Jeg er fortsatt ganske misfornøyd med at de har valgt å "fikse" på fargene i ettertid, men jeg håper og tror at det vil bli noe mindre påtrengende enn vi først har fått inntrykk av.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    omg

Kjøpte denne utgaven nå grunnet jeg trodde dette var det beste og siste som skulle komme ut.

Men etter å ha lest postene her virker det som om de har loka til fargene, så bildene for å sammenligne og er ikke fornøyd

Vil gi min endelige beslutning når jeg har fått in i posten.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    omg

Kjøpte denne utgaven nå grunnet jeg trodde dette var det beste og siste som skulle komme ut.

Men etter å ha lest postene her virker det som om de har loka til fargene, så bildene for å sammenligne og er ikke fornøyd

Vil gi min endelige beslutning når jeg har fått in i posten.
    Vel, Peter Jackson sier jo at filmen nå ser ut slik intensjonen har vært, så det kan vel ikke være så galt.

Forøvrig er man ved gjentatte anledninger her i tråden anmodet om å diskutere bildekvaliteten i denne tråden:

http://avforum.no/forum/dvd-filmer/7...utgivelse.html

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    min superduper versjon av LOTR er nå på vei i posten :d

Noen som har fått testet den enda?
    Var nettopp på Platekompaniet og hentet boksen. Elkjøp haddde den ikke.

Mitt umiddelbare inntrykk er at bildet er bra. Skarpt og vesentlig mer farger enn på DVD-utgaven. Litt grønntoner er det, men man får respektere at det er slik regissøren vil ha det. Sånn, ferdig.

En annen ting er at bildet virker mørkere enn på DVD. Man er nødt til å se denne i mørklagt rom for best mulig utbytte.
    Lyden, vel - himmel og hav så bra det høres ut. Gleder meg vilt til å gå løs på boksen i kveld
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de siste dagene pløyd gjennom alle tre filmene. Bildet på "fellowship.." har i mine øyne ikke mer grønnskjær enn extended versjonen på dvd.
    LOTR i kinoversjonene på bd har jeg ikke sett.

Når PJ mener det er slik trilogien skal se ut, så skjønner jeg ikke kritikken.

Kinoversjonene synes jeg er mye dårligere enn extended, så dennne utgivelsen er både den beste kunstnerisk og bildemessig (siden PJ har godkjent justeringer), så da er vel dette den beste versjonen å få tak i de nærmeste årene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Har de siste dagene pløyd gjennom alle tre filmene. Bildet på "fellowship.." har i mine øyne ikke mer grønnskjær enn extended versjonen på dvd.
    Extended DVD og kinoversjon DVD og BD har ikke dette grønnskjæret.

Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Når PJ mener det er slik trilogien skal se ut, så skjønner jeg ikke kritikken.
    Jeg har fått med meg at han har sagt dette. Men jeg har ikke sett noen kommentarer om hvorfor han mente fargen måtte endres. Det å bare si "det skal være sånn", når det åpenbart ikke har vært sånn tidligere, synes jeg er litt tynt. Hvis det var en bevisst endring, så må det vel også gå an å fortelle litt om hva det var som gjorde at han bestemte seg for å endre fargene.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har fått med meg at han har sagt dette. Men jeg har ikke sett noen kommentarer om hvorfor han mente fargen måtte endres. Det å bare si "det skal være sånn", når det åpenbart ikke har vært sånn tidligere, synes jeg er litt tynt. Hvis det var en bevisst endring, så må det vel også gå an å fortelle litt om hva det var som gjorde at han bestemte seg for å endre fargene.
    Står litt her:

"Peter had Andrew Lesnie look into it – you see… of the 3 films, FELLOWSHIP OF THE RING EE was the only film of the trilogy that did not go through the extensive and expensive Digital Color Grading process. They did that for this. Peter had seen the new mastering of FELLOWSHIP – in fact anyone that had seen it on HD broadcasts recently was looking at the gorgeous master sans any tinting. In Peter’s opinion the film has simply never looked better – including theatrically, because this new digital color grading was something that Peter wanted from the very beginning."

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der kom postmannen og leverte min box på døren også :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at den har ligget i hylla i over en uka så blir det LOTR-maraton i helga.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringens brorskap e sett i kveld.... det er bare og glede seg... Spessielt på lyd siden.. for den er fantastisk :-D

Bildet er litt sånn opp og ned i kvalitet, men den er ikke så galen som mange vil ha det til syns jeg.
    Om min tv er enda kalibrert for et mye mørkere rom en det jeg så den i nå.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •