Demodvd nok engang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer andreasg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demodvd nok engang

Har fulgt med fra 'sidelinjen' på avforum.no en god stund, men har ikke fått ut fingeren og registrert meg før nå nylig. Nå og da har det dukket opp tråder rundt emnet Demodvd'er, enten det er anbefalinger av eksisterende, en som har planer om å lage dette, men dropper prosjektet eller lovord om hvor gode Kringlyd sine plater er, men som ingen har 8)

Etter at jeg bygde hus og fikk et mer dedikert rom til hjemmekinoen, dukket ønsket om en "skryteplate" opp igjen. Det finnes mye rart å få bestilt, men jeg selv synes ikke dette ser så spennende ut. Alternativet som da står igjen er å lage en plate selv, og her begynner problemene. De fleste treff man får ved å søke på emnet er gjerne 6-7 år gamle og verktøyene som er brukt er ofte utdaterte og ikke kompatible med nyere operativsystemer.

Jeg kjøpte for en stund tilbake Nero som jeg nå oppgraderte til v10 Multimedia suite som inneholder Nero Vision. Dette programmet er i utgangspunktet perfekt for oppgaven, men kommer til kort likevel:

Programmet lar deg importere Vob-filer fra dvd'er man har, velge akkurat den scenen man ønsker og generer en passe fancy meny oppå det hele. Overaskelsen kommer når når man putter dvd'en i spilleren og oppdager at man ikke har fått med seg surround sporet (dolby/dts). Dette fordi programmet aldri gir deg noe valg om hvilket lydspor man ønsker å bruke, så om klippet høres riktig ut når platen er ferdig er helt tilfeldig.

Er det noen andre som enten ønsker å lage, har laget evt. bare har peiling på metoder, hvilke verktøy etc jeg kan benytte meg av for å få til dette? Må vel være greit å samle tips og triks rundt dette et sted?

Vennlig hilsen

Andreasg

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da mange som har Kringlyd sine plater, har selv 2 derfra. Er bare å kontakte Flageborg om du vil ha!

Angående det å lage selv så er jeg helt grønn på det området!

Edit: Velkommen til forumet!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Ja, er vel noe gamle de trådene hvor folk klager på at de ikke får tak i dem.

Er i utgangspunktet ønskelig å lage platene selv for å lære litt på vegen og

mvh

Andreasg

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreasg

Er i utgangspunktet ønskelig å lage platene selv for å lære litt på vegen....
    Legger ved lenke til programmet som vi(kringlyd) benytter for å lage demoskiver.

DVD-lab Authoring software

Sporene rippes først med DVDshrink

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Legger ved lenke til programmet som vi(kringlyd) benytter for å lage demoskiver.

DVD-lab Authoring software

Sporene rippes først med DVDshrink

Dette er jo helt supert

Takk så mye!

Mvh

Andreasg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine