Springsteen live fra Hyde Park(Blu-ray)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Springsteen live fra Hyde Park(Blu-ray)

Må bare skryte hemningsløst av denne utgivelsen, har knapt sett noe annet de siste par ukene etter at denne kom i hus. Både bildekvalitet og lyd er utrolig bra. Springsteen og bandet er i toppform, den ene storlåten etter den andre blir rullet ut:-D Varm anbefaling til de som ikke har skaffet seg denne enda eller er i tvil om den er verd et kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare skrive meg veldig enig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Måtte bare skrive meg veldig enig.

Gøy å høre at flere opplever denne utgivelsen som over gjennomsnittet bra 8) Absolutt alt stemmer på denne konserten og det er utrolig sjeldent å se. Jeg er dvd/blu-ray konsert entusiast på min hals, og har sett nesten alt som er av slike utgivelser innen min musikksmak.

Å se samspillet her mellom bandet og publikum ettersom konserten skrider frem, og mørket gradvis legger seg mer og mer er intet mindre enn utrolig. Mer velbrukte 199 kr kan jeg ikke huske å ha brukt på veldig veldig lenge :-D

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske enig men ikke helt, bildet er fantastisk men lyden er ikke helt der den burde være på en såpass ny konsert BD hvis du sammenligner med de virkelig gode utgivelsene.
    Men dette er jo bagateller, det er jo en utrolig bra konsert, jeg kjøpte den i fjor sommer og den første måneden hørte jeg vel ikke på noe annet. Håpet er også at Live in New York skal bli gitt ut på BD en gang som også er en fantastisk konsert, har den på dvd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Er ganske enig men ikke helt, bildet er fantastisk men lyden er ikke helt der den burde være på en såpass ny konsert BD hvis du sammenligner med de virkelig gode utgivelsene.
    Men dette er jo bagateller, det er jo en utrolig bra konsert, jeg kjøpte den i fjor sommer og den første måneden hørte jeg vel ikke på noe annet. Håpet er også at Live in New York skal bli gitt ut på BD en gang som også er en fantastisk konsert, har den på dvd.

Absolutt, har live fra New York selv som har vært favoritten svært lenge, med blant annet enn legendarisk versjon av "Atlantic City".Så en blu-ray utgivelse av denne hadde vært suverent. Du mener at lyden ikke er helt topp notch altså? hm, hvilke utgivelser har bedre lyd av konsert blu-ray isåfall? Hos meg høres lyden tilnærmet perfekt ut til å være blu-ray, utrolig oppløst og distrinkt lyd som sitter klistret "helt fremme" i høytalerne:-D Har aldri hørt E street band så vellydende før, men så er dette også deres eneste blu-ray utgivelse foreløpig så det er kanskje ikke så rart.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett denne og jeg synes lyden rett og slett var meget skuffende. Skingrende og udefinert. Lyttetretthet oppstår før jeg har fått skrudd opp lyden hehe. Sjekk heller ut Andrea Bocelli - Vivere live at the theatre del silencio. Knallbra lyd, beste konsert jeg noen sinne har hørt utgitt og når jeg ser på denne resulterer det ofte i hyperventilering, tårer som renner og pulser av energi gjennom kroppen. Skikkelig eargazm

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg har også sett denne og jeg synes lyden rett og slett var meget skuffende. Skingrende og udefinert. Lyttetretthet oppstår før jeg har fått skrudd opp lyden hehe. Sjekk heller ut Andrea Bocelli - Vivere live at the theatre del silencio. Knallbra lyd, beste konsert jeg noen sinne har hørt utgitt og når jeg ser på denne resulterer det ofte i hyperventilering, tårer som renner og pulser av energi gjennom kroppen. Skikkelig eargazm

Seriøst ?Vi må ha totalt forskjellige preferanser hva kommer til lyd. Jeg syns lyden er definert og distrinkt på Springsteenutgivelsen som tvert imot inviterer til høyt volum og rockefot. Aldri før har gitaren til pirat little Steven hørtes så grom ut, og aldri før har alle detaljene til E street band kommet så fint frem. Andre Bocelli er absolutt ikke min gate musikalsk,- kan du ikke anbefale noen andre blu-ray konserter som du mener har super lydgjengivelse?8)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Seriøst ?Vi må ha totalt forskjellige preferanser hva kommer til lyd. Jeg syns lyden er definert og distrinkt på Springsteenutgivelsen som tvert imot inviterer til høyt volum og rockefot. Aldri før har gitaren til pirat little Steven hørtes så grom ut, og aldri før har alle detaljene til E street band kommet så fint frem. Andre Bocelli er absolutt ikke min gate musikalsk,- kan du ikke anbefale noen andre blu-ray konserter som du mener har super lydgjengivelse?8)
    The Police - Certifiable

Andrea Bocelli er ikke så veldig engasjerende for alle hehe. :P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrea Bocelli, Heathler Headley - Vivo per lei

Dårlig lyd her på youtube, men bør gi et intrykk over disse fantastiske prestasjonene

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    The Police - Certifiable

Andrea Bocelli er ikke så veldig engasjerende for alle hehe. :P

Ok, men da skal Police konserten bestilles innen få dager og sjekkes ut 8) Forslag til nettbutikker som har ok pris på denne utgivelsen også så hadde det vært fint?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv disse

Dette er bare noen av de jeg mener har veldig bra lyd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok folkens, ser at kompaniet har både Jeff Beck og Police utgivelsen til 199 kr pr stk så da skal disse bestilles til uken regner jeg med og sjekkes ut. Jeg er mildt sagt spent på lydkvaliteten på disse når dere mener live fra Hydepark med sjefen har svak lyd

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg mener ikke at den ikke er til og høre på men den er ikke helt der den burde være, koser meg mye med denne jeg men lyden matcher ikke bildet for og si det sånn. Bestill fra Play.com, der får du bla Jeff Beck til 117 kroner rett i postkassa og The Police til ca 165 tror jeg det var.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg mener ikke at den ikke er til og høre på men den er ikke helt der den burde være, koser meg mye med denne jeg men lyden matcher ikke bildet for og si det sånn. Bestill fra Play.com, der får du bla Jeff Beck til 117 kroner rett i postkassa og The Police til ca 165 tror jeg det var.

Takk for tipset om Play.com! Jeff Beck til nesten halvpris sammenlignet med kompaniet, pretty impressive. Skal dog si meg enig i at bildet på Springsteenkons er enormt bra, noe av det bedre jeg har sett på blu-ray konsertfilmer.:-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kompaniet er dyre. Skjønner at du er som meg en Springsteen fan og anbefaler deg virkelig at du skaffer deg Rock and Roll Hall of fame konserten, en utrolig bra versjon av The ghost of Tom Joad som sjefen spiller sammen med Tom Morello, bare den sangen er verd pengene alene men det er mye bra på den konserten.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kompaniet er dyre. Skjønner at du er som meg en Springsteen fan og anbefaler deg virkelig at du skaffer deg Rock and Roll Hall of fame konserten, en utrolig bra versjon av The ghost of Tom Joad som sjefen spiller sammen med Tom Morello, bare den sangen er verd pengene alene men det er mye bra på den konserten.

Korrekt at jeg er Springsteen fan:-D Vært stor tilhenger i mange mange år. Sett mye liveopptak av han og E street band tidligere, men føler virkelig at de hever seg til et nytt nivå på Hyde park konserten. Kommunikasjonen, spillegleden og entusiasmen til alle i bandet er virkelig helt unik og det kommer så godt frem i denne konserten. Flere av sporene fra Hyde park savner for meg sidestykke hva gjelder liveopptredener, i en egen divisjon rett og slett. Tilstedeværelsen til bandet er bare imponerende, noe man ser hos svært svært få band. Eksempler på hva jeg snakker om er "Out in the street", "Dancing in the dark" og dobbelen i ønskesettet midtveis i konserten med "Bobby Jean" og "Trapped" like etter.

Skal anskaffe meg Hall of fame konserten siden du anbefaler den sterkt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För de som kanske inte har provat, men det är otroligt stor skillnad i ljud mellan PCM spåret och DD spåret från Hyde Park. Första gågnen jag såg den hade jag DD spåret och höll på att kräkas av ljudet, men så bytte jag till PCM och då vart det andra bullar här i alla fall.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    För de som kanske inte har provat, men det är otroligt stor skillnad i ljud mellan PCM spåret och DD spåret från Hyde Park. Första gågnen jag såg den hade jag DD spåret och höll på att kräkas av ljudet, men så bytte jag till PCM och då vart det andra bullar här i alla fall.
    1+ , Synest også lyd og bilde var meget bra på denne.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme her, jeg kjører også PCM stereosporet på denne da jeg kun bruker 2 høyttalere. Da har vi kanskje løsningen på mysteriet her:-D

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier seg selv ....er det stereo spor på BD disc er det vanligvis beste valget for de som skal lytte i stereo .
    (i springsteen tilfelle da stereo LPCM er 16 bit 48 kHz bitrate 1536)

Dolby digital til stereo ville gitt downmix å da downmix fra ett lossy lydcodec.
    (lossy lyd + dowmix er dårlig utgangspunkt for bra lyd)

Downmix gjelder alle bd/dvd spillere som spiller surround der man bare ønsker stereo

Er skjelden stereo på Blu Ray / DVD er bra kvalitet
    Er også sljelden at surround man gjør om til stereo blir bra også.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •