The: IMAX Ultimate 3-D Collection - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det var kjiipe greier , og dårlig at det ikkje sto noko om det på siden der du har bestilt, under spes. info feks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, litt kjipt... men har ikke helt gitt opp riktig ennå. Skal prøve litt for å se om man kan lure systemet. Går sikkert ikke, men verdt forsøket.

TV har jeg ikke, men kan jo bruke den gamle Amiga monitoren min

...selv om det da antageligvis er bedre 2D på 105" enn 3D på 14"

:wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Huff... litt skuffet nå. I bruksanvisningen til filmen stod det at brillene kun fungerte på vanlig CRT TV'er og monitorer.
    Synd jeg ikke har sett denne tråden før, ellers hadde jeg stilt spørsmål om dette. For at shutter-briller skal fungere, må brillene være synkronisert med bildene som vises. Det vil si at refresh-rate på de viste bildene må følge brillene. Jeg mistenker at selv 100Hz-TVer får problemer, siden de genererer en kunstig oppfriskningsrate i forhold til inn-signalet.

En annen ting er at standard refresh på TV vel er 50Hz, hvilket igjen betyr at hvert øye i shutter-brillen er på 25 ganger i sekundet. Dette bare MÅ bli synlig flimring. :?

Flott om du kan poste flere erfaringer med denne teknologien. Burde jo være mulig å få til noe hvis man kjører kompositt-signal ( :shock: ) og får satt refresh på prosjektor/TV til å følge denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gitt opp ennå, og har sett flere forskjellige tråder der enkelte hevder å ha fått dette til med DLP-projektorer.

Det jeg har funnet ut så langt er at jeg ikke kan kjøre signalet gjennom de-interlacer, da denne 'regner' ut hva som skal ligge imellom linjene, og derfor tar hensyn til begge de 'interlacede' linjene.

Resultatet blir bare at begge linjene vises samtidig, og man får et 'dobbelt' bilde.

Hadde jeg klart å sette refresh-raten til 60hz, synket brillene til dette og skippet de-interlaceren, slik at projectoren hadde vist et 'ekte interlaced' signal tror jeg det kunne funket. Men da må jeg finne en måte å kjøre signalet fra en vanlig DVD-spiller via VGA inn på projektoren (tror denne kopler signalet utenom de-interlaceren i projen).

Skal høre litt mere med AndersL på projectiondesign når han kommer hjem fra ferie. Hadde jo vært morsomt å få det til.

Men uansett blir nok bildet lidende ettersom man bare vil få et bilde bestående av annenhver linje med svarte striper imellom slik man får på en TV...

Det blir aldri som det var på IMAX kinoen for å si det sånn.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •