Hei

Jeg holder på med et lite prosjekt og trenger litt hjelp.
Jeg skal forklare prosjektet mitt. Sikkert noen som har holdt på med dette før.

Jeg har endel VHS filmer og jeg ønsker å legge over på DVD.
Jeg spilt dem av på en VHS spiller og tatt de opp på en ekstern DVD brenner-.
Fyller opp DVD platen så langt det er plass og setter inn en ny en og fortsetter på den.
En VHS ender ofte opp i 2 DVD'er
Greit nok.

Det jeg vil gjøre er å ta DVD platen og hente ut et bestemt klipp (TV program eller lignende) og lagre det igjen som et enkelt klipp i VOB format. Jeg har en Popcorn C-200 og er klar over at den kan lese mange formater men si at jeg har bestemt meg for å bruke VOB og vil ha lagret det i dette formatet på mediaspilleren.

Jeg har brukt et video redigeringsprogram (Corel Video Studio X3) og hentet ut klippet og laget meny og styr og stell og lagret det på medisapilleren i VOB format (blir jo mange VOB, IFO og PUB filer av et enkelt klipp men det spiller godt på min mediaspiller).
Problemet er at rendingen i programmet tar endel tid men det verste er at det blir endel drop-outs som jeg ikke klarer å få vekk. De er ikke på orginal DVD'en

Jeg tenkte da at det kanskje fantes enklere programmer som kunne brukes for å splitte opp en DVD i mindre kutt og det finnes det. Men desverre syns jeg ingen av de er spesielt gode. Enten lager de ikke VOB filer som mediaspilleren min kan lese eller så er de tunge å bruke (må taste inn start tid og stop tid osv...).

Har noen av dere erfaringer og kan anbefalle et program som gjør jobben ??

Nå er ikke disse opptakene av verdens beste kvalitet fordi de er gamle og TV opptak med signaler tatt ned med antenne osv...så jeg kunne sikker konvertert det til MWA eller annet komprimert format uten å se forskjell men ønsker å prøve å få dette til med VOB.
Har godt med plass på mine NAS så trenger egentlig ikke å komprimere.

Noen tips ???

Petter