Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 99 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 7276
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vanilla Sky i kveld for første gang. ble en todelt opplevelse, første halvdel gir jeg en 2'er, mens andre halvdel får full pott (6'er)

dette er faktisk en av få filmer jeg ville hat ned til 1 t 30 min... ble rett å stett alt for langdry i begynnelsen...(sef. min mening...)

så totalen blir en okay 4'rer

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det Ice Age 2: Meltdown.

Absolutt referanseklasse over både bilde og lyd; kanskje spesiellt bilde - har du et bra anlegg og vil vise det frem, er det bare å sette på denne. Masse detaljer i skinn og pels og natur, og fine farger uten å bli oversaturert.

Selve filmen er mye moro for penga, og likte du 1eren, liker du denne. Scrat ble jo nærmest en kultfigur i den forrige, og har derfor fått litt mer 'screentime' denne gangen (til glede for... vel - meg bl.a.).
    (men egentlig kan det vel ikke være samme Scrat som i forrige film, p.g.a. slutten på den filmen)

Lett å se at 3D-animasjonen har kommet noen skritt videre siden sist; mest i detaljene riktignok, men det er jo i detaljene helheten finnes (oj, den var dyp...).

Så joda - anbefales.

[endret] Men det ovenstående er basert på versjonen med original, engelsk tale. De norske stemmene er for så vidt helt greie, men ikke noe mer sammenlignet med originalene. De originale har mye bedre timing, det originale scriptet har flere og bedre ordspill og morsomheter som forsvinner i den norske, osv. I tillegg er det til tider faktisk enklere å forstå det de amerikanske stemmene sier enn de norske, og det er jo litt merkelig. Men men - skjønner man ikke engelsk er jo den norske versjonen en grei erstatning. [/endret]

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av James bond: Moonraker

en av de dårligste bond filmene desverre.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    PERMINATOR: Hvilket blad skriver du for? Ligger omtalene dine på nettet? Kunne ha vært interresant å lest de.
    Skriver for et blad som heter SKUM (Studentenes Kultur og Underholdnings Magasin), som kommer ut hele seks ganger i året
    Men er jo sånn gratismagsain som ligger ute en del plasser, så når det først kommer så er det vel en del som plukker det opp.
    Og selv om vi er begrensa til ca 200 ord i anmeldelesne, så er det veldig moro skrive.

Ligger ikke på nettet noe sted, men du får plukke opp neste utgave hvis du bor i en av "stor"-byene. Kommer vel i slutten av november...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk rotet meg til å se Blade II i går, etter at jeg kjøpte en pakke med alle tre filmene for en tid tilbake.
    Filmen er vel ok, men ikke noe å rope veldig hurra for... Pluss for ganske bra lydspor både DD5.1EX og DTS6.1EX.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "the descent" i forigårs.

Aldri hørt om filmen, men siden den kostet 59kr fikk den en sjanse.
    Gode "skremme-scener", dama skvetter nesten aldri av film, men under denne filmen ble det litt hopping på henne også.
    Passe blanding av gyser og splætter, om dere skjønner...

Anbefales om du liker å bli skremt. terningkast 5 fra oss begge.

Edit: The DescenT, het den

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva Sier Man Til En Kvinne?

alle bør se denne:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av james bond: for your eyes only

Hvor Monnraker var av de absolutt dårligste, så er dette en av de absolutt beste.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg:
    Titanic S.E
    Jeg har alltid likt denne filmen, må også legge til at bilde på denne var helt sykt! Nermeste man kommer HD, bedre en lotr i mine øyne! Terningkast 6

Mallrats
    Hva kan jeg si, elsker Kevin Smith. Dette er en av de morsomste filmene hannes, anbelalles! Terningkast 5+

Girl next door
    Det er et eller annent med denne filmen som jeg bare elsker har sikkert sett den 20 ganger og den er like gøy vær gang! Terningkast 6

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saw II.

Jada, jeg har ikke sett denne før nå - har ikke sett treeren enda heller.

Mye blod og gørr etc., og ikke noe for sarte sjeler. Personlig blir jeg av en eller annen grunn ikke så veldig påvirket av slike filmer - men når det er sagt så så jeg jo ikke mitt eget ansiktsuttrykk i løpet av filmen... det kan jo hende jeg vred meg litt her og der uten å tenke over det.

Filmen er stort sett en voldsorgie, men det er da noe for hjernecellene også om man vil. Ikke at jeg er enig med Jigsaw i hans utlegninger, men han har vel et par poenger, selv om han jo tar det helt ut i feil retning.

Ellers så er det en twist mot slutten av denne også. Ikke fullt så stilfull og så overraskende og genial som twisten i Saw 1 var, men ikke så værst.

Vet ikke om jeg kan anbefale en slik film, men om du så Saw og var fornøyd etterpå, får du mer av det samme her.

Lyden er bra (mye bass for penga ihvertfall) og bildet er vel som det skal være i en slik film; litt kornete (men ganske skarpt og detaljert allikevel).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Omtale av James bond: Moonraker

en av de dårligste bond filmene desverre.
    Hohoho - ja den er tragisk... Så den vel for 15-20 år siden (og DA så jeg på mye dritt da) og husker den fortsatt som en elendig film. Jeg liker ellers godt 007-filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OneHourPhoto

Knall bra film!:-D

Kan virkelig anbefales av meg hvertfall. 5 av 6 på terningen!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da Vinci Koden

Ser denne nå - er ikke ferig enda, så dette blir en foreløpig omtale.
    Hele filem ser ut til å være god rent teknisk. Om filem fyller mine krav til konsistens og sammenheng er vel heller tvilsomt. Historien er nok i seg selv interessant men det hele blir fort for komplisert for en stakkar som forsøker å følge den "røde tråden". Tom Hanks er som alltid sjarmerende og stil-sikker i sin rolle uten å tilføre det lille ekstra som forventes av en med dette kaliber.
    Selv Audrey Tautou var mye bedre i eposet "Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain" som er helt fantastisk. Hun er fremdeles vakker, men kan nok angre en litt "laid back" stil i denne filmen.
    Ellers så er det hele pent pakket inn i typisk Hollywood stil uten å skuffe eller å imponere på noen som helst måte. Det er i grunnen litt synd fordi temaet og boken har satt viise forventninger til den visuelle utgaven av historien. Men her svikter våre venner fra USA oss helt i følge min mening.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så miami vice i dag..

MAKAN til drittfilm skal du lete lenge etter. Usaklige side-stories som ikke har noe med saken å gjøre.

Elendige actionscener. Dårlig skuespill osv osv osv.. Nei..

STYR UNNA. vÆR SÅ SNILL: ALDRI SE DENNE!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Så miami vice i dag..

STYR UNNA. vÆR SÅ SNILL: ALDRI SE DENNE!
    Dette er søpple-film av høy klasse. Ingen gode skuespillere, dårlig historie og elendig ressisjør. Kan det bli værre???? Neppe!!:evil:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av James bond: octopussy

Noe dårligere enn for your eyes only, den manglet litt av det magnificente drivet FYEO hadde å by på. Men octopussy er fult ut en meget bra bond film som er verdt å se.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av James Bond: A View To A Kill

Roger Moore goes out with a bang. Langt mer actionfylt enn tradisjonelle bond filmer, men sinnsykt underholdende og Christopher Walken er strålende som skurken Zorin. En av bond seriens bedre filmer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av James Bond: The Living Daylights

Denne gangen var Moore borte og Dalton tok over. Sjelden har vel en bond skuespiller splittet publikummet mer enn hva Dalton gjorde.
    Kortversjonen: jeg rådigga dalton som bond, men filmen hadde sine skjønnhets feil. Det virket som en moore-film med dalton som bond.

Langversjonen: les omtalen! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av James Bond: Licence To Kill

Daltons andre og siste bond film. Dette er et realt actionbrak og i motsetning til TLD, så passet filmen og dalton sammen denne gangen. Resultatet er en bond film utenom det vanlige, og endelig en som bryter med utrykket "har du sett en bond film, så har du sett alle".
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    James Bond: Goldeneye

Seks år hadde gått siden forrige bond film, mye hadde forandret seg, men nå i ettertid synes jeg Goldeneye står seg som en av de absolutt beste bond filmene. Brosnan er intet mindre enn fennomenal i denne filmen.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 99 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •