Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 96 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 7276
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hu hei, kom nettopp hjem etter å ha sett Clerks II på kino.
    Denne filmen ryker rett inn på topp 10 hos meg. Beste kino opplevelsen på lenge, det var faktisk "go'stemning" i salen, noe jeg ikke har opplevd siden jeg så Southpark i en pitteliten, stappfull sal i stavanger! Den inneholder ALT, fra hysterisk morsom, til passe alvorlig, til chrazy morsom.

BERGEN INTERNASJONALE FILMFESTIVAL / BERGEN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL
    nå må jeg bare få sett 1'ern.. Årets film høydare!

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Tomb Raider (første filmen) i går sammen med noen kamerater. Bildet var så som så, men heilt greit, og lyden var ok. Historien er noe tynn, men det er vel ikke den som er lagt mest vekt på i denne filmen. Har ikke sett denne siden den var ny, og ble egentlig overrasket over hvor dårlige mye av spesialeffektene var. Men likevel koste jeg meg veldig gjennom hele filmen. Man går bare ikke lei Lara Croft!

Terningkast 5 fra min side, for Lara og underholdningsverdien :-D

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slither

Anmeldelse HER

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Smokey and the Bandit for første gang i går!

For en gøyal film! Ble sugd rett inn i handlingen, mange artige kommentarer, knall biljakt og gøy fra start til slutt! Og for en motorlyd fra hovedbilen...

Ikke rart den blir kalt en klassiker. Fryktet at kvaliteten på bildet skulle være 70-talls, men på DVDen var den overraskende bra og ren. Havner på 5 av 6 hos meg, en film alle bør se en gang hvertfall

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbel post

Newcomer Kniffen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The terminal med tom hanks, veldig bra film(Y)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sett "Frihetes Regn" (The Shawshank Redemption). Fantastisk film At den har ligget forseglet i plasten i nesten 6 mnd er en skam...

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man on Fire

En Fantastisk film som ligger på min egen "Topp ti liste "

Etter min menig en av Denzel Washington beste
    Ett intenst og blodig hevndrama !

Anbefales !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Omen.
    Synes filmen var litt kjedelig og lite skummel. terningkast 2.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg:
    A christmas night mare (er det er film som heter det?) i 3D på kino, var helt vilt bra bilde selv om selve 3D opplevelsen ikke var det beste jeg har sett.
    Så når jeg kom hjem så jeg:
    Lock stock and two smoking barels dette er engelsk komedie på sitt beste!
    Gone in 60 sec Stilig bil film
    og til slutt Flight of the phonix Skulle egentlig bare vise krasjsenen til noen gjester men ent eopp med å se hele...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Fritt Vilt

Norsk hypet grøsser. Og det verste er at hypen er fortjent!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Running Scared

Skrevet og regissert av Wayne Kramer.

En veldig voldelig og rotete, dårlig film.

Prøver Wayne Kramer å etterligne Tarantino el.l. i å prøve å lage en så voldelig og syk film at den på en måte blir unik?
    Denne filmen var helt på trynet, dårlig skuespill og historie, alt for mye unødvendig vold som var mer morsomt enn fryktelig.

Historien er ikke god og twisten på slutten er også dårlig,
    og heller noe Mr Kramer kom på mens han lagde filmen.
    "Ah, vi lager en twist på slutten - kanskje dette redder filmen"

Crap crap crap,
    den får terningkast 3 fordi den var til tider ganske spennende.

Newcomer auestad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Crank.. En film som virkeligt holder dampen oppe fra begynnelse til slutt.Kanskje litt stressende til tider. God film,terningkast 4.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I går kveld ble det gjensyn med denne gjengen. Fantastisk morro, godt bilde og god lyd. Dagfinn Lyngbø er jo konge som Sid....

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Hunt For Red October!

Spennende krigsfilm uten krig....
    Er stor fan av Sean Connery, og han gjør ingen dårlig jobb her heller!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av James bond - Dr No trykk her!

og for

omtale av james bond - from russia with love trykk her!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nobody Knows

Anmeldelse HER

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett Silent Hill.

Litt usikker på hva jeg synes egentelig.

Jeg spillte det første spillet på Playstation 1, og det er vel det eneste mediet (film, spill, TV-serie, etc.) som virkelig har skremt livskiten av meg. Og det på tross av grafikken på PS1 og at jeg var ganske voksen da jeg spillte det. Det spillet var virkelig genialt laget - man blir bare vanvittig redd, og vet ikke helt hvorfor. Det er bare lydene og hvordan verden forandrer seg rundt deg etc. som fungerer.

Så til filmen. Har man store forventninger, blir man jo gjerne skuffet. Jeg hadde litt store forventninger her, fordi filmen har fått ganske gode kritikker etter det jeg har lest.

Og det begynner svært bra. I alle fall veldig nært opp til handlingen i det første spillet. Så nært at man kjenner igjen akkurat det som skjer.
    Siden vi skriver 2006 er riktignok mannen som var hovedperson i spillet byttet ut med en kvinne, men det går greit.

Det første problemet oppstår når det første monsteret kommer. Jeg tenkte "Ooops, dette var dårlig CGI, det!", men det viser seg ved å se på "making of" at de hadde gjort en stor jobb med kostymer og sminke i denne filmen, men de hadde egentlig ødelagt mye av den jobben ved å legge på unødvendige CGI-effekter i ettertid, synes jeg.

Neste problem er at historien tar en vending vekk fra historien i det første spillet omtrent midtveis i filmen. Det i seg selv er ikke så galt, men historien og det resulterende skuespillet blir litt lattervekkende(!) til slutt.

Ting som fungerte veldig bra i spillet, og som kunne fungert bra her, mistet mye av den effekten det hadde i spillet.

F.eks. [spoiler] 'Sykepleierne' er så koreografert at de ser ut som de er med i en Britney Spears eller Michael Jackson musikkvideo. I tillegg er de "klumpet sammen", i stedet for plutselig å dukke opp her og der én og én "rundt svingen". Dermed har man "kastet bort" den sekvensen ganske fort, idet hovedpersonen kommer seg forbi 'klynga'. I tillegg kunne gjerne 'legene' vært med også. Hele sykehus-delen ble for kort, synes jeg. Filmen er helt klart lang nok til at man kunne brukt mer herfra. Samme med skolen i begynnelsen også forresten. En annen ting er hvordan byen forandres når The Darkness kommer. Det fungerte bra i filmen, men det jeg husker spesiellt godt fra spillet var ikke tatt med, nemlig at når byen var "normal" så gikk man på tregulv etc., mens når 'mørket' kommer, ble gulvet gjort om til et rustent metallgitter, med resulterende metallisk 'klank-klank' lyd når man gikk på det. Jeg vet ikke hvorfor, men bl.a. dét fungerte utrolig bra i spillet. Men det var altså ikke vektlagt i filmen. Det hadde ikke gjort noe om hovedpersonen hadde tatt tak i et kubein eller lignende og slåss litt heller - ihvertfall en og annen gang. [/spoiler]

Det største problemet med filmen er kanskje at den rett og slett ikke er så skremmende som spillet var. Jeg tror jeg ble mer redd av The Ring enn denne faktisk, og det er litt for dumt.

En siste ting som irriterte meg, er at like før filmen begynner hører man såvidt littegrann av musikken fra det første spillet, og jeg tenkte "Yes!!", for det er et av mine beste minner fra spillet; musikken i åpningsdelen var utrolig bra - men så kuttes den her i filmen etter fem sekunder, for aldri å spilles mer! Argh.
    [edit] Jeg har bare spillt det første spillet, så det var dén musikken jeg ville høre. Nå viser det seg at den musikken som brukes mest her er fra Silent Hill 2, og det har jeg ikke spillt. Hadde jeg gjot det, hadde jeg nok vært mer fornøyd med det valget. [/edit]

OK - liker man horror, er filmen grei. Liker man Silent Hill spillet, er den litt bedre, men samtidig ikke så bra som den kunne vært.

Glemte å nevne det, men lyd og bilde holder ganske høy kvalitet. DTS lyd og greier.

Side 96 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •