Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 89 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 7276
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lucky number Slevin :-D

Dette er en film som tilsynelatende er meget innviklet, og som gjør at man må følge med hele tiden!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Silent Hill

Langt bedre enn fryktet. Noen mindre mangler, men totalt sett en meget bra film som anbefalles til alle som liker grøssere.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miami Vice på kino, og må si den falt i smak. Den var riktignok av en helt annen type en serien. Mye mørkere og dystrere, men på en annen side ville det vært latterlig å skulle lage en blåkopi av serien. Og en ting er i alle fall sikkert, Michael Mann har taket på scener som inneholder skytevåpen

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg V for Vendetta. Nok en film som blir misrepresentert av traileren synes jeg (den forrige var The Village).

Joda, her er det action og eksplosjoner og mystikk, som traileren gir intrykk av, men filmen er dypere enn som så. Action er en naturlig følge av handlingen her, ikke 'pålimt' som i mange andre filmer.

Filmen tar opp noen politiske spørsmål som enkelte ganger har rødmende tydelige linker til dagens politiske situasjon, selv om den ikke nødvendigvis må sees slik. Man kan faktisk ta handlingen til inntekt for sitt eget syn nesten uansett. Som eksempel vil en amerikansk liberal se på dette som hard kritikk av regjeringen Bush, mens en republikaner vil kunne se på det som kritikk av et totalitært styre annetsteds; Saddam's Irak eller dagens Iran, f.eks. Begge deler er vel faktisk noenlunde korrekt.

Det er vel regimers tendens til å forsøke å fjerne folks frie tanke og handlingsrom som er poenget her.

Jeg fikk kjenne litt på mine egne fordommer også i løpet av filmen, og det var forsåvidt ikke så dumt.

Som nevnt i et tidligere innlegg av en annen, er tematikken her meget lik den i Equilibrium. Vanskelig å si hvilken av disse filmene jeg ville anbefale mest - men jeg tror jeg lener mot Equilibrium jeg også. Den er heller ikke feilfri, men jeg synes nok kanskje den får frem ideene sine uten å være så spesifikk, og dermed vil den nok også være mer varig.

En liten "feil" jeg begikk mens jeg så filmen var at jeg som vanlig slo av all teksting, for "jeg er jo så god i Engelsk". Og det er jeg forsåvidt, men det var nok ting og tang her og der jeg ikke fikk med meg, for til tider er det ganske avansert (pluss at ikke all dialog blir fremført så klart og tydelig, men slik er det jo i alle filmer).

Anbefaler V for Vendetta - - og Equilibrium.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Batman Begins.. Har ikke fått sett den før nå, og må si jeg likte den...
    Til og med dama likte den, og håpte att oppfølgeren snart skulle komme ut..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Aeon Flux.
    Enda en action sci-fi film med en noe 'dyp' tematikk.

Jeg har ikke noe forhold til tegneserien. Heldigvis, ser det ut til, for denne filmen får en del juling rundt omkring, og det ser ut til å være til en stor del p.g.a. at den og skuespillerne som brukes ikke er "Aeon Flux nok". Dette bekymrer altså ikke meg.

Filmen er visuellt nydelig med mange artige detaljer - en fremtidsvisjon som er ganske sømløs, siden alt ser ut til å være spesialdesignet og laget for å passe inn i denne fremtiden. Ikke som i f.eks. V for Vendetta, hvor de bruker tjue år gamle Dell flatskjermer (relativt nye i dag, men gamle i den tiden handlingen i filmen skal finne sted).

Det hjelper jo også at Charlize Theron er vakker som (nesten) alltid.

Noen plot hull er det her og der, spesiellt i det som viser seg å være filmens store poeng, men det blir til en viss grad forklart, og det er jo sci-fi, ikke 'sci-re' (science reality).

Jeg synes filmen var en artig rollercoaster ride, så hvorfor ikke anbefale den (dersom du liker sci-fi action, da).

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så TIGERLAND...

Bra film, men den har ikke helt den store lyd opplevelsen !!!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Maverick igår. http://www.imdb.com/title/tt0110478/
    Med Mel Gibson og en Jodie Foster i en uvant rolle.
    Sett den før, er ingen klassiker, men grei nok film til tidsfordriv en lørdagskveld med W...

Newcomer Anima sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Underworld

Så Underworld spesial utgave.. med 14db mer bass enn originalen.. lånte den av kakehode og idet han lånte meg den advarte han meg i å ikke spille for høgt for det har skjedd med folk som har kjøpt den at de spiller på det de ser på som normalt "film volum" har sprengt enten sub eller høytalerne sine, må si dere... det var utrolig heftigt! var ikke bare pistolene og slåssingen som satte rommet i bevegelse.. når de lukket dører også!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,074
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så United 93 og må si meg positivt overrasket! Borte var "typisk amerikansk heltesøl" og man fikk en realistisk(??) følelse av hvordan det opplevdes for folkene i tårnene rundt om i usa 9/11, den totale forvirringen de fem samtidige flykapringene forårsaket, mangelen på rutiner og samarbeid mellom forsvaret, de sivile luftfartsmyndighetene og sjefen sjøl (som satt apatisk og leste høyt for en gruppe skolebarn)

Komisk nok kommer CNN sitt slagord til sin rett og bekrefter at de har en organisering av kommunikasjon som resten av landet/verden bør lære av "Be the first to know".

vel, **** ikke rart de ble forvirret den dagen...

DrE

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Factotum

En film som tar for seg livet til folk som har nådd bunnen. Matt Dillon klarer seg fint som Hank Chinaski, en alkoholisert forfatter, men filmens beste er Hanks partner Jen som blir spillt av Lili Taylor, det beste jeg har sett av henne til nå.

Filmen er helt klar dyster og har innslag av svart humor, en film du ser en gang.

Filmen ble sett på stue-TV'en og kan ikke si noe om lyd. Bilde var bra. (PS hør på den såre sangerinnen i menyen - whiskey-sår)

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Anmeldelse av Lord Of War

Cage i rollen som en våpensmugler, kunne ha blitt bra, men filmen bommet totalt på blinken og endte opp som en langdryg affære.
    Kan være enig i at filmen manglet noe, men den har kanskje den beste introen jeg har sett, kanskje....

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så The Day After Tomorrow for et par timer siden
    Filmopplevelsen var syk! Fyren jeg så den hos hadde to par B&W DM604 S3, fremme og bak! Men kansje noe med det aller villeste var subben hans, en B&W AS700 som opp til flere ganger kastet ting av bordene!
    Lydmessig var det en kjempeopplevelse, men bildemessig var det søppel sammenlignet med lydopplevesen.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg i forgårs The Lake House! Stilig film å se med kona!!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går såg eg The League og Extraordinary Men! Ikke fullt så mye vits å se med kona!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Eurotrip

Nok en tennåringskomedie med store ambisjoner om slå American Pie ned fra tronen sin. Om den lykkes? Det får du enten lese omtalen min eller se filmen for å finne ut
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Izzat

Endelig fikk jeg sett Izzat i går. Dette var dessverre en gedigen skuffelse. Jeg hadde ikke så store forventninger, men dette falt helt igjennom. Jeg trodde at norsk film hadde kommet opp på et visst nivå slik at filmer som dette ikke slapp igjennom lengre. Dette var ikke bra til å være norsk engang.

Jeg fikk en følelse av å se på en Wam og Vennerød film i moderne innpakning. Det dårligste var skuespillerne som ikke klarte å overbevise meg. Castingen var også heller dårlig. Wasim må jo ha vært adoptert i og med at han ikke lignet på noen i familien sin. Lyden var også til tider dårlig. Jeg hørte på DTS-sporet. Surroundeffektene var ikke helt i sync med bildet. Stemmer var av og til for lave i forhold til hvor skuespillerne befant seg på lerretet. Andre ganger var stemmen for høy som hvis skuespilleren hadde ryggen til kameraet. Kameraføring, lys, spesialeffekter og sminke var bra. Filmvinkler og klipping var veldig etter boka og klisjéfyllt, men det gjør ikke noe.

Historien var forsåvidt grei nok. Det var en del poenger jeg trakk på smilebåndet av.

Jeg lurer på om menneskene bak denne filmen har sett litt for mye på Sökarna, den svenske filmen fra 1993.

Summasummarum så hadde dette vært veldig bra om det hadde vært en eksamensfilm på lavt busjett hvor regissøren brukte venner og familie som skuespillere.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    I går såg eg The League og Extraordinary Men! Ikke fullt så mye vits å se med kona!!
    hehe, kjenner meg igjen her ! tror ikke jeg vet om en eneste dame som liker filmen , jeg digger den

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

natural city

Så NATURAL CITY fra asian vision, det er en koreansk sci-fi på høyt budsjett. Den kan ligne litt på blade runner, handler om menneskelignende cyborger. Når en politimann forelsker seg i en cyborg som "utløper" blir det selvfølgelig problemer. Filmen var en litt blandet opplevelse, aktion sekvensene var veldig gode og underholdende, men mitt i filmen var det en del sekvenser der vi ble fortalt veldig grundig hvor forelsket politimannen er i cyborgen sin. Ble litt mye føleri for meg, (men det har med smak og behag). Ellers var lyden god, og den var bra filmet med gode effekter, litt "grums" i bildet i blant.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Cars, nok engang imponerer pixar med alle detaljene de klarer å få til i filmene sine, samt menneskeliggjøringen av bilene.

Syns den var morro og underholdende, absolutt verd å anbefale.

Side 89 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •