Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 86 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 7273
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Walk the line. Det er en film jeg virkelig anbefaler, noe med hele filmen som gjør den rett og slett til en bra film. Får fort tak i rockefoten så en sitter og tramper takta, og smilebåndet er heller aldri langt unna når en blir så sjarmert av Reese Witherspoon som June Carter. Joaquin Phoenix spiller også skikkelig bra, men med tanke på broren så har han sikkert snappet opp et tricks eller to når det gjelder å spille totalt neddopet.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Matilde - en barnefilm faktisk

Meg og barnefilmer er som regel ingen god match, men Matilde overrasket. Latteren fikk god anledning til å trille. Men filmen falt på en måte mellom to stoler for min del.
    Uansett er den en meget god barnefilm.

PS: Har også skrevet anmeldelser på Volcano, og Superman returns siden mitt forrige innlegg her.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Chronicles of Riddick - Director's Cut

Lyd: 5, bilde: 5: Story 6 (om du liker sci-fi og takler Vin Diesel).

Jeg så utleieversjonen for en tid tilbake og var skuffet pga. "hull" i historien og åpenbar klipping av kampscener. Director's cut - kjøpt for 99 kr på cdon.com - er 15 minutter lenger og har med alt som manglet i utleieversjonen :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også samme versjonen, og må si det er en film som fenger meg.
    Knall go action i en sjanger jeg liker Anbefales.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For the money:

Al Pacino og Matthew McConaughey spiller i denne filmen som omhandler tipping på høyt nivå. Filmen er greit tidsfordriv og man får et lite innblikk i tippingens verden, da denne filmen er basert på en "sann" historie.
    Desverre blir filmen litt for lang og man føler at man har sett lignende saker før. Men like fullt får man aldri nok av Pacino.

Terningkast 4

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Tørket støv av en gammel helt i går kveld: John McClane. Maken til helt finnes ikke. Så selvsagt nr 1. Blir nok nr 2 i kveld, Die Hard i New York kjøpte jeg aldri, den er for dårlig.
    Må nesten gripe inn her:-D Die Hard i New York er jo en knallfilm! Bruce W + Samuel L = Tøft!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg DIE hard i NY er den beste.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte meg ned sammen med Desperado i går kveld, det er en film som jeg slet ut i VHS version.

Det er en samleg genal film med action og salma hayek i storform og Antonio Banderas er like harry som en virkelig Action hero skal være.
    En god gammel favoritt som kan anbefales.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok frem Shrek 2 i går, så den sammen med junior. Vi skogglo begge to, men ikke alltid av det samme. Utrolig mye voksenhumor (Pinocchio bruker rosa dameundertøy...). Litt tøffere enn Disneys animasjoner, spiller mer på voksenhumor og diverse kroppsfunskjoner. Den norskdubbede versjonen er knallbra. Thomas Giertsen likner til og med på Esel i ansiktet.

Anbefales hvis du liker animasjon!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste to som ble sett var

- Matti.. Filmen om Matti Nykinän's liv.. Til tider morsom, til tider tragisk.. (ikke som film, men hans naive livstil og en dårlig bestevenn.).. Anbefales!

- Grandma's Boy.. En tvspillutvikler på 36 år må flytte inn hos bestemoren sin og hennes to kvinnlige beborere.. En B-komedie, men jeg lo godt til tider uansett

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rome

Fikk den Engelske versjon av Rome før helgen og nå har jeg sett hele sessongen ferdig. Kunne bare ikke stoppe. Dette er en fantastisk serie, det er så utrolig bra laget at jeg ikke har ord. Alt er gjort for å gjenskape et autentisk miljø slik man tror det var på den tiden. De fleste av skikkelsene er historiske personer som har levd selv om serien selvfølgelig har dramatisert mye av handlingen.

Ved å velge opsjonen "All Roads lead to Rome" får man interaktiv onscreen informasjon om hva man ser, helt utrolig bra.

Dette er etter min menig et mesterverk, uansett hva man sammenligner med og helt klart juvelen i min filmsamling som nå teller over 1.300 titler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå akkurat Titanic på DVD. Første gang siden jeg så den på Kino. Fikk en uggen følelse da jeg kom til å tenke på at jeg skal ta svenskeferia til Strømstad i morgen .

Får satse på at været blir varmt så vi unngår isfjell!

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nemesis Game 2003

Kanskje SPOILER, men er ikke det tror jeg.....

Nå er dere advart!!! for all del ikke kjøp\lei denne filmen Nemesis Game (2003), men hvis dere får den i en gave så spørr de du fikk den av om de hater deg no jævlig.
    Hva kan jeg si ble akkurat feridg med denne for 5.min siden, og det er 92min jeg aldri kommer til å få tilbake. Med 5.7 score hos IMdb hadde jeg forventet noe mer, MYE MER!
    Historien er faktisk helt talentløs, nærme sluttet blir den "litt" spennende, men der stopper det, med den dårligste sluttet ever!!!!!!!!!! Du sitter bare igjen med å slå deg selv i hodet!!
    Er egentlig litt forbandet nå når jeg skirver denne usakelige andmeldelsen, beklager folkens :evil:

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up XXX 2 - The Next Level

Jeg er en av dem som syntes at eneren (XXX) var en grei "popcornfilm" - simpelthen rein rocka og actionspekka underholdning. Hadde forventet at 2'eren hadde mye av de samme kvalitetene, og benket meg foran lerretet i går sammen med to andre med samme oppfatning.
    Det ble dessverre en solid nedtur, noe vi var skjønt enige om.
    Ice Cube har på langt nær samme sjarm og humor som Vin Diesel i rollen som ufrivillig spesialagent. Selve historien i filmen er kjedelig. 2-eren har ikke like kule effekter som 1-eren. Og RAP-musikken som er et "gjennomgangstema" i hele filmen er nok heller ikke min greie.
    Selv ikke Willem Dafoe's inntreden klarte å heve kvaliteten av filmen for min del.

Får altså ingen anbefaling fra meg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Lord Of War

Cage i rollen som en våpensmugler, kunne ha blitt bra, men filmen bommet totalt på blinken og endte opp som en langdryg affære.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Return of the living dead 3

Zombiefilm fra 1993 signert Brian Yuzna.
    Helt kongeartig liten sak med ei DØDsdeilig dame i hovedrollen. Detta var underholdning!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av The Triangle

En minie serie med tre episoder, toalt fire timer. Langt bedre enn gjennomsnittet. Dreier seg om bermuda triangelget. Presenterer en ny teori fri for ufoer og grønne menn.
    Gode rolleprestasjoner fra samtlige skuespillere innvolvert.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så The The Frighteners av Peter Jackson med bla Michael J Fox. Tror jeg så den når den kom i 1996, men hadde helt glemt hvordan den var. Kort oppsummert en kul "grøsser"komedie

http://www.imdb.com/title/tt0116365/

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up kiss kiss bang bang

kiss kiss, bang bang
    Etter å ha lest mange gode anmeldelser av denne, plukket jeg den opp til et tosifret beløp her om dagen.

Katten ut av sekken: Jeg ble meget skuffet. Liker både Robert Downey jr. og Val Kilmer som skuespillere, og historien er ikke så gal. Michelle Monagan er jo pen også. Så hva var galt? Vel, noen ganger fungerer det med en fortellerstemme (voice over). "American Beauty" og til dels "Sin City" er gode eksempler på hvordan det kan fungere for å lede inn i historien eller få fram hva karakterene i filmen tenker. I "kiss kiss, bang bang" er dette trukket forbi disse fortellergrepene og kommenterer ikke bare handlingen, men forteller den til dels (etter min mening bør film vise handling, ikke fortelle den). Og som om dette ikke er nok, så kommenterer også fortellerstemmen hvordan filmet er filmet. Bittelitt morsomt, men VELDIG ødeleggende for kontinuiteten og innlevelsen i handlingen. Jeg synes ihvertfall det ødela for illusjonen av å være til stede i handlingen.

Er det så ikke noe positivt? Joda, storyen er spennende og har en god del overraskende vrier, og spiller mye på å snu standard filmklisjeer på hodet. For meg har denne filmen mye mer humor enn spenning.

Gir ikke terningkast, men for meg fungerte overhodet ikke denne fortellerteknikken, for hver gang jeg begynte å komme inn i filmen, ble jeg dratt ut igjen av innlevelsen av unødvendige metakommentarer fra filmens hovedperson. En liten ting som ødela mye for opplevelsen.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    kiss kiss, bang bang
    Etter å ha lest mange gode anmeldelser av denne, plukket jeg den opp til et tosifret beløp her om dagen.

Katten ut av sekken: Jeg ble meget skuffet. Liker både Robert Downey jr. og Val Kilmer som skuespillere, og historien er ikke så gal. Michelle Monagan er jo pen også. Så hva var galt? Vel, noen ganger fungerer det med en fortellerstemme (voice over). "American Beauty" og til dels "Sin City" er gode eksempler på hvordan det kan fungere for å lede inn i historien eller få fram hva karakterene i filmen tenker. I "kiss kiss, bang bang" er dette trukket forbi disse fortellergrepene og kommenterer ikke bare handlingen, men forteller den til dels (etter min mening bør film vise handling, ikke fortelle den). Og som om dette ikke er nok, så kommenterer også fortellerstemmen hvordan filmet er filmet. Bittelitt morsomt, men VELDIG ødeleggende for kontinuiteten og innlevelsen i handlingen. Jeg synes ihvertfall det ødela for illusjonen av å være til stede i handlingen.

Er det så ikke noe positivt? Joda, storyen er spennende og har en god del overraskende vrier, og spiller mye på å snu standard filmklisjeer på hodet. For meg har denne filmen mye mer humor enn spenning.

Gir ikke terningkast, men for meg fungerte overhodet ikke denne fortellerteknikken, for hver gang jeg begynte å komme inn i filmen, ble jeg dratt ut igjen av innlevelsen av unødvendige metakommentarer fra filmens hovedperson. En liten ting som ødela mye for opplevelsen.
    Så også denne filmen for ikke lenge siden og ble like skuffa som deg. Det skal mye til for at en slik for for fortellerteknikk skal fungere og det gjorde det ikke i denne filmen...desverre...:?

Side 86 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •