Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 83 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 7276
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe, normalt for folk mene hva de vil, men jeg synest Vlad er noe av det verste jeg noensinne har sett ... Zane er "konge" i denne filmen og det sier vel det meste ;-) ... er ikke interessert i neon diskusjon, matte bare lufte tankene

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett Hostage, med bl.a. Bruce Willis.

En ganske mørk og voldelig actionfilm som fikk meg til å sitte på kanten av setet mesteparten av filmen. Bra laget visuellt sett og bra filmmusikk. Lyd i DTS også.

Behøver vel ikke å si så mye om denne, siden den fulgte med Hjemmekino i siste utgave og de fleste her sikkert har sett den.

Helt klart en av de bedre Willis filmene (de fleste er jo bra), og som sagt - den er spennende og vellaget helt igjennom. Det vil si - filmen faller noe sammen mot slutten. Man bør stenge av den analyserende delen av hjernen mot slutten av filmen, m.a.o.

Men den anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Sahara på min nye projektor. Riktignok ikke helt riktig innstillt enda, men syntes den leverte et flott bilde likevel. Bra film var det også.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pink Floyd P.U.L.S.E

Har nå sett første halvdel av P.U.L.S.E, og må si at konserten, og musikken er meget bra. Men at de har utsatt utgivelsen av denne konserten så mange ganger for å endre på ting er for meg helt uforståelig. Hva i H..... er det de har endret?
    Bildet er ikke det dårligste jeg har sett, men langt under det en forventer på en sånn utgivelse. Komprimeringsartifakter, og støy i bildet ødelegger svært mye.
    Samtidig er det ett eller annet rart med skaleringen av bilder. Dette er en 4:3 utgivelse (hva søren er det i 2006?). Når denne blåses ut til 16:9 hopper det en sort bildekant fra høyre og venstre side i bildet stort sett gjennom hele filmen.
    Lydmessig er det to svært tamme 5.1 DD spor, som ikke hører hjemme i en utgivelse i denne klassen. Det er rett og slett alt for silkemykt, og mangler dynamikk.
    2.0 sporet er bedre, men står etter min mening heller ikke i forhold til hva en burde forvente av en utgivelse av denne typen.

At de ikke har fått noe bedre ut av dette er jo helt utrolig. Både lyd og bilde på den mye eldre utgivelsen Live in Pompeii står for meg fram som en mye bedre utgivelse.

Mye sutring dette, men det er jo tross alt en konsert DVD som folk har ventet på i mange år, og mange også forhåndsbestillt/betalt for nesten et år siden:-?

Konklusjon etter første halvdel :

• Bilde er langt under middels
    • Lyden er middels
    • konserten er ubeskrivelig bra

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Last House On The Left

Klassisk grøsser fra 1972. Noe som ofte er synonymt med søppel i mine øyne, men denne filmen overrasket meg!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer auestad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så american outlaws atter en gang..Sinnsyk bra film!:grin:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Doom i går...:neutral: vet ikke helt, den var spennende ganske lenge, men på slutten synes jeg det tok helt av så det ble litt "too much". Lydeffektene er jo derimot bra og det er mye bass i filmen så med sub blir det effektfullt.:-P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flight of the Phoenix i går (nyinnspillingen).

Denne har jo blitt nevnt en del på forumet før.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg var ganske uinteressert i å se denne filmen lenge. Satt liksom med et inntrykk av at dette måtte være en skikkelig B-film. Aner egentelig ikke hvorfor. Kanskje fordi den ikke ble satt opp på norske kinoer? Eller ble den det?

Uansett - dette er helt klart min nye referanse når det gjelder å vise frem hva anlegget duger til på lydsiden! Helt ekstrem bass, men også resten av lydbildet er bra (husk DTS lyd).

Men bassen... Fyttigrisen, sier jeg bare. Ikke bare at den går dypt, men den er så vanvittig hard og 'raspende' og tight samtidig. Den tar rett og slett tak i leiligheten din. Jeg skal ikke overdrive som man ofte gjør og si at den "fillerister huset og slenger kjøleskapet ut kjøkkenvinduet" eller noe sånt, men helt nøkternt sagt så er dette noe av det mest brutale jeg har opplevd av lyd på film. Jeg tuller ikke når jeg sier at suben vandret flere centimeter over gulvet mens filmen pågikk, bare stoppet av at den etterhvert traff venstre fronthøyttaler...!

Filmen i seg selv er også temmelig bra, faktisk. Noe skuespill jeg ikke synes var noe særlig, et par små 'bommerter' i historien, men det er jo underholdning vi snakker om her, og alt i alt synes jeg den leverer varene.

Når jeg tenker etter, har jeg sett den gamle originalen en gang for lenge lenge siden, og mener den hadde en enda større nerve og intensitet, men den vil jo ikke kunne matche de sanseinntrykkene man får fra en moderne produksjon på bilde- og lydsiden.

Anbefales helt klart.

-Sett den i hylla sammen med 'War of the Worlds' under "Filmer å imponere venner og kjente - og irritere naboene med".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så City Of God. Knall bra!

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Frighteners: Director's Cut
    Se blogg for anmeldelse

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Collateral Damage med Arnold Schwarzenegger.

Jeg er jo Arnold fan, så jeg måtte få med meg denne også. Men... Vel - det er jo eksplosjoner og action og en helt grei story (littegrann lik Commando storyen) - men det ender allikevel opp som en ganske langdryg og kjedelig affære, synes jeg. Kjedelig også å se Arnold bli 'gammel'. Riktignok ble denne filmet før Terminator 3 til og med, men allikevel.

-Det er heldigvis en twist på slutten som gjør at filmen får litt moment og blir litt interessant allikevel. Men det er liksom ikke nok.

Å se Arnold bli gammel og ikke ha 'it' lenger, får meg til å føle meg gammel...

Helt grei tidtrøyte, og er man Arnold fan, må man jo se den. Det var vel det som var å si om denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Van Damme Hard Target. Ble sittene å lure på hvorfor i alle dager jeg så hele filmen. Den var ikke noe å anbefale. En veldig slapp 3er fra meg. Å da føler jeg meg snill...

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått noenlunde bra skjerm å vise film med i stuen (en som flyttet inn som hadde med 32" 100hz Philips + diverse annet hjemmekinoutstyr)...

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Mulig jeg hadde for høye forventninger til denne, etter å ha digget den gamle tv-serien for ca. 15 år siden
    Beste underholdningsfilmen på en stund - terningkast sterk 4er

Trainspotting
    Klassiker av de store, britisk svart humor på topp. Det eneste jeg hater ved denne filmen er kvelden den gikk på den lokale kinoen. Da så jeg dessverre heller lavmålet Mission:Impossible. Terningkast 5

I løpet av uken blir det å få opp sub, bakhøyttalere og DTS-forsterker. Håper naboklagene uteblir

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stealth

mange har slaktet denne filmen, men jeg synes det er veldig bra underholdning. hjernedød flyaction med masse big bangs og brukbare effekter spesielt tøff er scenen der de fyller drivstoff i lufta. terningkast 4

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Pirates of the Carribean - Curse of the Black Pearl

En av mine absolutte favoritter, et lite mesterverk med en depp i storform, fantastiske omgivelser og effekter, underholdende til tusen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Anmeldelse av Pirates of the Carribean - Curse of the Black Pearl

En av mine absolutte favoritter, et lite mesterverk med en depp i storform, fantastiske omgivelser og effekter, underholdende til tusen.
    Veldig god film, men Kira og Orlando syns jeg gjør godt under middels jobb. Depp derimot, uslåelig . Samt de andre piratene da, som gjør en god jobb. Kira og Orlando er så "skuespilleraktige" .

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Veldig god film, men Kira og Orlando syns jeg gjør godt under middels jobb. Depp derimot, uslåelig . Samt de andre piratene da, som gjør en god jobb. Kira og Orlando er så "skuespilleraktige" .
    Enig med deg når det gjelder Bloom. Fyren overspiller så jævlig. Han passer best på teaterscenen.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    I går ble det Van Damme Hard Target. Ble sittene å lure på hvorfor i alle dager jeg så hele filmen. Den var ikke noe å anbefale. En veldig slapp 3er fra meg. Å da føler jeg meg snill...
    Hæææ!! Dette er jo en av Van Damme's beste film rent kommersiellt sett iallefall med John Woo i registolen å greier. Rå tøff og absolutt underholdene hele veien igjennom. Men men alle har jo sin smak å det må man jo respektere;-)

pt

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så Pirates of the carribean - dead man's chest i London i helgen.... gled dere, knallfilm :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørket støv av en gammel helt i går kveld: John McClane. Maken til helt finnes ikke. Så selvsagt nr 1. Blir nok nr 2 i kveld, Die Hard i New York kjøpte jeg aldri, den er for dårlig.

Side 83 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •