Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 8 av 364 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 7276
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pearl Harbour. :shock: :?

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savior: Pleier ikke å reagere på filmer lenger, men denne hadde noen virkelig sterke scener. Dennis Quiad spilte veldig bra. Utrolig undervurdert film!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få svare på killbill-greiene. Med tanke på at disse to ble sett på sammenhengende ble timingen i forhold til første halvdel helt på trynet, og jeg hadde helt klart foretrukket episk sverdkamp i måneskinn istedenfor påtatt dialog og håndmanøver i slutten. Dette fordi filmene legger opp til det i form av å være nesegruse hyllester til roninfilmen. Det går faktisk ann å kombinere god action med meningsfull dialog. Supermannanalogien er bra den, men det var mye annet som skurret litt (dvs. prøvde å være tarantinogullkorn, men bare ble middelmådig).

Siden dette skal være EN sammenhengende historie synes jeg den bommer litt. Hver for seg er det to gode filmer. Regner med at det kommer en superversjon på dvd der filmene er redigert sammen til én og flyten blir bedre...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så the day after tomorrow, leieutgaven slet litt med litt lyst og blålig sortnivå (merkelige greier :evil: ) så enkelte scener ble litt blasse. Ellers flott å se på, selv om jeg synes mye så veldig digitalt ut. Storyen var rimelig elendig, og dataulvene var helt miss. Alikevel ganske underholdende film. Jeg liker ødeleggelse. hehe.

Foretrekker fortsatt flammene og romskipene i ID4, dersom man spoler litt når det blir altfor pinlig.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Collateral, absolutt seerverdig film, om en solid plantet i sin ganske snevre sjanger.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Så the day after tomorrow... flott å se på, selv om jeg synes mye så veldig digitalt ut. Storyen var rimelig elendig, og dataulvene var helt miss. Alikevel ganske underholdende film. Jeg liker ødeleggelse.
    Helt enig! Syltynn story, patetisk at denne faren drar på et tilsynelatende håpløst redningstokt mot New York for å redde sønnen m/selskap og lykkes. (Typisk hollywoodsk ending). Typisk at filmer med stort sett ukjente skuespillere stinker!! Lånte filmen jeg og, skal absolutt ikke kjøpe den - ikke verdt å eie! Har vel å merke ikke sett dobbeltdiskutgaven. Skjønner at det er noe snacksent ekstramateriale der!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dennis Quaid og Ian Holm, ukjente?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en film, men en konsert-DVD:
    Robbie Williams - Live At Knebworth 2003
    Denne er jo mye omtalt tidligere som en enorm konsertbegivenhet. Et entusiastisk samspill mellom Robbie Williams og publikum, samt et svært godt utvalg av låter. Herlig konsert, men man sitter igjen med følelsen av at "man skulle vært der for å forstå det". Tror nemlig av DVDen bare formidler en brøkdel av entusiasmen og den enorme opplevelsen de som var til stede må ha hatt.
    For meg som ikke har vært på en skikkelig utendørskonsert på LENGE, så gav dette lyst til å dra på noe slikt igjen... Anbefales!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Må bare få svare på killbill-greiene. Med tanke på at disse to ble sett på sammenhengende ble timingen i forhold til første halvdel helt på trynet, og jeg hadde helt klart foretrukket episk sverdkamp i måneskinn istedenfor påtatt dialog og håndmanøver i slutten. Dette fordi filmene legger opp til det i form av å være nesegruse hyllester til roninfilmen. Det går faktisk ann å kombinere god action med meningsfull dialog. Supermannanalogien er bra den, men det var mye annet som skurret litt (dvs. prøvde å være tarantinogullkorn, men bare ble middelmådig).

Siden dette skal være EN sammenhengende historie synes jeg den bommer litt. Hver for seg er det to gode filmer. Regner med at det kommer en superversjon på dvd der filmene er redigert sammen til én og flyten blir bedre...
    Jeg tror du fokuserer litt for mye på at dette skal være kun en nesegrus hyllest av Roninfilmer. Selvfølgelig er det mange referanser dit, men sett deg gjerne ned og se Once Upon a Time in the West eller en annen Sergio Leone-western. Det er enormt mange referanser også dit. I det hele tatt har jeg vel ikke sett en Tarantino-film som låner fra bare en sjanger. Det er jo det som er kult med Tarantino: Han låner fra mange sjangere og setter det sammen på en slik måte at det aldri blir en parodi, men en hyllest til dem han låner fra.

EDIT: Forresten: Håper IKKE han redigerer sammen dette til EN DVD. Synes flyten var bra, jeg. Dessuten, hvis dette havner på EN DVD, blir det jo enten en elendig bit-rate eller en mye kortere film... Huff.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er nå klar over det altså.. men ikke kom her og si at Leone går klar av en god shootout for å sette punktum. Synes filmen bygget seg opp mot en superkløktig finale som uteble.

edit: sikkert bare meg som hadde forventningen skrudd i taket, wow!-faktoren uteble. Synes slutten ble veldig "nedpå", ikke akkurat det jeg hadde forventet. Hadde den hatt litt mer følelsemessig tyngde og kløkt kunne det funket, men for meg ble det litt platt og påtatt.

editedit: jeg tenkte på Ringenes herre extended løsning.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Master & kommander i går.

Det er en noe merkelig opplevelse forsåvidt, med laaange perioder hvor det ikke skjer noe spesielt og så smeller det til et par ganger.

Filmen er grei nok men ikke mer, synes det er litt merkelig at den gjorde det SÅ bra på kino.

Bildet er ganske bra med unntak av et par tåke scener med noe støy, lyden er veldig bra.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dennis Quaid og Ian Holm, ukjente?
    Jeg skrev "stort sett ukjente". Subtle difference!!!! :wink:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er en noe merkelig opplevelse forsåvidt, med laaange perioder hvor det ikke skjer noe spesielt og så smeller det til et par ganger.
    Jeg så den for et par dager siden, og det var ikke måte på hvordan det knallet til når det først knallt. Makan til LFE-spor har jeg ikke opplevd på lenge.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg Before Sunset. Fin, velspilt og intelligent film, som varmet hjertet. Tendenser til utstudert pretensiøs dialog iblant (ikke så altfor ofte heldigvis), men mye annet trakk opp. Passer nok best for dem som synes lost in translation er en usedvanlig vakker film, andre kan med fordel styre klar.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg så den for et par dager siden, og det var ikke måte på hvordan det knallet til når det først knallt. Makan til LFE-spor har jeg ikke opplevd på lenge.
    Det er ikke bare i LFE kanalen det smeller for å si det slik.
    Det er fullt frekvensområde i alle kanalene og har du store bakkanaler flagrer det i håret :lol:

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett i går: House of Flying Daggers (2004) (kino)
    Regi: Zhang Yimou
    Med: Takeshi Kaneshiro, Zhang Ziyi, Andy Lau, m.m.
    Genre: "Faux"-Wuxia / Love Story

Langt for sukkersøt og overdrevent dramatisk kjærlighetshistorie med nydelige kampscener innimellom. Litt skuffende scenografi i forhold til Hero, og bildet var skuffende dårlig - ofte ganske grumsete og hele tiden uskarpt i sidene, (enkelte trær ble bare en grå suppe) noe som helt klart trekker ned for en film hvor det visuelle er såpass viktig. Handlingsmessig var første halvdel klart best, mens avslutningen bare drøyde og drøyde..

Hadde store forventninger til denne etter Hero (som jeg likte svært godt), men jeg ble dessverre skuffet.

Min bedømmelse: 5,5/10.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    House Of Flying Daggers dukket opp i postkassa igår. Er stor fan av Hero, og House klarte ikke å nå opp til Hero, Men filmen var visuelt vakker, spesielt slutten med snø scenen. House var bedre enn Crouching Tiger (som aldri falt i smak for min del), men ikke bedre enn Hero.

dts sporet var skikkelig bra!

4/6

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chainsaw Charlie
    House Of Flying Daggers dukket opp i postkassa igår. Er stor fan av Hero, og House klarte ikke å nå opp til Hero, Men filmen var visuelt vakker, spesielt slutten med snø scenen. House var bedre enn Crouching Tiger (som aldri falt i smak for min del), men ikke bedre enn Hero.

4/6
    Hvor fikk du tak i denne hen?
    Viste ikke at den var ute engang jeg ops:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp slutten på Now and Then, Here and There. Modig å lage animasjonsfilm om barnesoldater, og det var til dels veldig godt gjennomført. Likevel var det ting som skurret; verken lyd eller bilde var helt på topp (nå snakker jeg kunstnerisk, ikke bitrate), og det var til tider vanskelig å skjønne motivasjonen til en del av karakterene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Sitat Opprinnelig postet av Chainsaw Charlie

4/6
    Hvor fikk du tak i denne hen?
    Viste ikke at den var ute engang jeg ops:
    Den kan du få hos dddhouse,cdwow,yesasia,layoyo. Legg til com, så kommer du til sidene

Side 8 av 364 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •