Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 79 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 7269
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anmeldelse av Best of the Best 4

Eh, dette er kanskje den dårligste anmeldelsen jeg har skrevet på en meget lang tid, men dette er også den desidert dårligste filmen jeg har sett på en meget lang tid!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Jupp.... Hver sin smak! Likte den og gleder meg til sesong 3 starter!

Men ser helt klart mye av "kritikken" du kommer med!
    Det største problemet er vel at jeg nettopp har sett hele første sesong av Lost, en serie som jeg mener er intet annet enn fantastisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å sammenligne disse to seriene er jeg helt enig i at er skikkelig dødfødt ja!!!

Lost er mange hakk over 4400! Helt enig!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å sammenligne disse to seriene er jeg helt enig i at er skikkelig dødfødt ja!!!

Lost er mange hakk over 4400! Helt enig!
    Ca 4400 hakk over, ja.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av From Dusk til Dawn 2: Texas Blood Money

Sånne fridager er fine for å få sett igjennom usette filmer som ligger strødd rundt meg. Men desverre ble FDTD2 en slags reprise av BOB4; wasted time!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av From Dusk Til Dawn 1

Helt kongefilm som virkelig imponerer stort. Clooney storspiller og humoren er helt topp. Blod gørr action thrillr, den har det meste.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Ultraviolet

Milla jovovich i hovedrollen i en film laget av den geniale Kurt Wimmer, vel, hans rykte har fått seg en knekk nå!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi så "Hostage" med Bruce i går (fulgte med siste Hjemmekino magasin). Tullfilm - skikkelig amerikansk dusinvare. Nå blir det Saving private Ryan - det blir noen hakk opp på kvalitetsstigen det.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse: Lever du av å skrive anmeldelser? Virker jo ikke som om du gjør noe som helst annet enn å se film og skrive i bloggen din! :-P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse: Lever du av å skrive anmeldelser? Virker jo ikke som om du gjør noe som helst annet enn å se film og skrive i bloggen din! :-P
    Om jeg kunne ha levd av det, så hadde det jo vært rimelig greit da. Men desverre (økonomisk sett) er dette bare en hobby. Jeg elsker film for å si det slik, og jeg bor litt sånn på landet. Så da blir det endel film.

Hvorfor skrive anmeldelse på alt? Det begynte med at jeg så meg lei av forumtråder i stil med "hvem film så du idag" og innleggene var av typen "jeg så XXXXXXX, den var dårlig". Jeg sjekka sånne tråder for å få tips, og da ville jeg gjerne vite litt mer om filmen. hva som gjorde den bra, og hva som gjorde den dårlig. Så da tenkte jeg at jeg kunne prøve å skrive mine egne anmeldelser, men det startet desverre ingen trend. hehe.

For min del er det også kjekt å skrive noen ord om hver film, for jeg ser ganske mye, og jeg klarer ikke lenger å huske alt jeg har sett. De anmeldelsene som jeg har skrevet er trosst alt bare en brøkdel av alt jeg har sett..

-------------------------------------------------------------------------

Anmeldelse av Ichi The Killer

Etter å ha tatt en miike-fri periode etter de elendig DoA filmene, så klarte jeg endelig å manne meg opp til å se ichi. Og jeg angrer ikke. totalt sjuk film!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Kniffen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går måtte eg bare se The Butterfly Effect igjenn.
    e en stund siden eg såg den, knallbra film! :-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefaler herved "Kung Fu Hustle"!

@ imdb

DrE

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertical Limit

Etter å ha lest positive anmeldelser av filmen fant jeg ut at jeg skulle se den igjen, mente den var dårlig førstegang jeg så den, men det er noen år siden.

Og joda, den imponerte slett ikke, makan til tragisk handling!
    Her har vi 6 (8? husker ikke) klatrere, som skulle være blandt de beste i verden, som begir seg ut på en redningsaksjon for å redde 3 andre som sitter fast i fjellet. Og joda som jeg antok, kun halvparten +1 av de som satt fast kommer gjennom dette med livet i behold.. Så de ofret 4 ekstra for å få 1 levende ut.
    Er man av typen som ikke får nok av urealistiske greier så er den sikkert god, men her har vi Nitroglyserin som eksploderer om den kommer i sollys, helikoptere som ligger å kaster seg fram og tilbake med rotorbladene 10cm fra fjellveggen.
    Og ellers får man intrykk av at klatrerene er totalt fri for klartekunnskaper. Da alt som kan gå galt går galt pga latterlige feil de gjør.

Men når det kommer til bilde, så må jeg si det er meget godt bilde, god filming, og det var vel igrunn eneste grunn til at jeg ikke satte på en annen film midtveis.

Totalt sett vil jeg si det var ganske bortkastet tid.

Terningen stoppet på 2, utelukkende pga bra bilde.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av SPL - Sha Po Lang

En av de absolutt beste actionfilmene jeg har sett. Dette kan godt være filmen som tilfører en ny glød i en stagnert filmbransje i asia.
    Her snakker vi ikke vaiere og dataeffekter. Her er det ordentlig slossing. Skuespillere som storspiller, introduksjon av en ny martial arts stjerne som meget mulig kan overgå Tony Jaa. Historien er pokker så gripende.

Dette er en film alle fans av action bør, eh, må se om de ønsker å se hvordan en actionfilm virkelig skal lages.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Vertical Limit

Totalt sett vil jeg si det var ganske bortkastet tid.

Terningen stoppet på 2, utelukkende pga bra bilde.
    Dette stemmer vel egentlig overens med at filmen skulle se bra ut på IMAX, for det er vel det den opprinnelig ble vist på?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    house of voices.

Handler om en nyfiken berte som kommer til en nedlagt barnehjem og hun roter selvsagt litt vel mye opp i gamle synder som måtte ha forgått der.

Syntes egentlig bare at filmen var rar.
    Var litt skremmestemning av og til.

Newcomer Hifi-girl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg så

Hostage...

Den filmen er bare så sinnsykt bra. Digger den. Man sitter i spenning fra første øyeblikk.. Den må bare sees

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Battle Royale 1

Har akkurat sett igjennom Battle royale, noen år sida sist jeg så den. Desverre holdt den seg ikke så godt som jeg hadde trodd., Men allikevel vell brukte to timer.
    En moderne voldsballet som aldri går over grensen for å si det slik, og med pokker så god karakterutvikling.

Karakter: 4 av 6
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett to veldig gode filmer de siste dagene..

The Squid and The Whale
    En drama\komedie jeg likte veldig godt, veldig bra manus, cast, skuespill, godt regissert og bra soundtrack (Pink Floyd, Lou Reed). Den har en del likheter med Wes Anderson sine filmer (ex. The Royal Tenenbaums), særlig på karakter siden. Velig underholdene og jeg har sjeldent blitt servert så mye bra film på bare 80min! Temaene i filmen er klare (skilsmisse, krangel, forvirrede barn) men det er mye subtile ting som man tenker på i etterkant, (det gjorde jeg hvertfall). Etter medienes holdning til terningkast synes jeg det er en sekser, men sier heller 9/10!

Caché (Hidden)
    Michael Haneke sin siste film var også meget bra, ganske dramatisk, og her også underliggende og skjulte aspekter som gjør at man må tenke litt i etterkant. Den var til tider kanskje litt kjedelig pga at handlingen ikke er så tydelig, men etterhvert som flere brikker faller på plass gjør det filmen bare bedre. 9/10!

Titlene er linket til iMDB.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av Battle Royale 2: Revenge

Og etter å ha sett nr 1, så var det på tide å se nr 2. Som igjen egentlig ikke var noen god ide siden denne oppfølgeren var som oppfølgere flest; ikke helt vellykket.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 79 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •