Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 73 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 7273
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så 2 filmer i går:

"The Missing (superbit)": Syntes handlingen var ok, med meget bra lyd og bilde. En svak 4`er

"Sword in the moon": En god story uten de store overraskelsene, bra kampscener og engasjerende DTS lyd. Soleklar 4!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så xXx på nytt i superbit utgave... ble skikkelig skuffa over bildekvaliteten! Dårligere enn vanlig DVD - bildet så ut som det gjør om du kjører kontrast på max...:-? Ikke bra! Men filmen er jo kul nok...:wink:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper alt av filmer og musikk DVD er for tiden, men skal du se en litt spooky film så
    er "The Descent" ikke å forakte. Enda en "Gråtte" film muligens, men veldig bra laget og fint bilde. DTS lyden var klar og nifs, akkurat slik vi liker det, spooky men ikke helt på trynet.

Min favoritt musikk DVD er "The Flesh" fra selveste Roger Waters og faktisk så har
    kona litt dilla på evigunge "Cher". Masse fin dans og underholdning og det er kanonlyd på disse utgivelsene.

Kino er hjemme det

/L

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg ingen film, men så en film i dag

Scary Movie 4! (på kino selvsakt)

Dette vil jeg si var en OK film, noe min humor, noe ikke! Filmen var som tidligere, lagd via andre skrekk,action eller spenningsfilmer. Som f.eks The grudge har dem plukket mye fra, og War of the world. Sånn som f.eks da det kommer en diger IPod opp fra bakken istedet for de monstra på War of the world, eller at den lille ungen fra the grudge kommer nedover trappa mot den dama, bare at denne gangen ramla ungen ned trappa osv.

Filmen hadde mye morsomt, og var klart noe man måtte le litt av, men det var utrolig mye dumt også. Helt grei film og en fin film for alle!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett "boogeyman"...:-? og ettersom grøssere ikke er helt min genre så var det jo ingen overraskelse at denne også var nedtur... Blir egentlig ikke noe givende å se på slike filmer - gir meg veldig lite og den kan vel få en 2'er ...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Himecinema. En av de dårligere skrekkfilmene jeg har sett, vil egentlig ikke kalle det skrekk heller.

Den hadde fått en sterk 1 fra meg.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flight 93/United 93!

Film om hva som skjedde med det fjerde flyet 11 september 2001.

Grei film, men slutten plager meg. Dessuten er den jo selvsagt veldig proamerikansk.... Heroes!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King kong: Helt grei film. Teknisk svært godt lagd. Overdose av spesialeffekter En del scener kunne med fordel ha vært klippet bort, fordi filmen er for lang. Historien er heller ikke mye å skryte av. Terningkast 4.

Lord of War: Knakende god action/komedie. Nicolas Cage er strålende som kynisk våpenhandler. Filmen er forutsigbar og har klar politisk slagside, men er likevel veldig underholdene. Terningkast 5.

Doom: Endelig en actionfilm som ikke prøver på noe mer enn å underholde. Og det klarer den godt. Dette er en film hvor de små grå kan få hvile. Sett deg ned med litt kald drikke og nyt filmen. Terningkast 4.

Narnia: Dette er og blir en snill disneyfilm for de minste. Sikkert morro for barn. For meg ble dette litt for søtt og forsiktig. Terningkast 3.

The Cave: Film som tar seg godt ut på storskjerm. Grei underholdning. Terningkast 3.

Serenity: Strålende scifi film. George Lucas kunne lære litt om fortellerteknikk og casting ved å se denne filmen. Glimrende skuespillere. Terningkast 5.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et par filmer jeg aldri hadde hørt om fra 70-tallet, veldig tøffe med tanke på alderen, anbefales til de fleste som liker gamle filmer/film-historie.

Shout at the Devil (Widescreen)
    Action/eventyr/drama fra 1976 med Lee Marvin, Roger Moore, Barbara Parkinsan m. fl.

March or Die (Widescreen)
    Drama / War / Adventure / Romance

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminator 2... Konge film!!

Og nå skal jeg fyre opp Die Hard :grin:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg likså greit Alien VS Predator også i går!

Den var litt rar... Har aldri sett Predator filmer før, bare sett litt alien... Veldig forutsigbar for å si d sånn...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Aeon Flux, og den var meget bra. Mye fint å hvile øynene på.
    Litt Matrix wannabe, men absolutt verdt å ha med seg. En film som er kommet i samlingen for å bli

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Saints and Soldiers i går. En fantastisk bra krigsfilm med et bilde som er like bra som gode superbit filmer, referanse mao!! Enorm skarphet i bildet, også dybdeskarphet. Minner mye om bildet på Band of brothers. Anbefales på det varmeste :-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg National Treasure. Denne filmen kan jeg annbefale varmt. Dette er en veldig god film som går ut på å finne den store skatten ingen har funnet!

Gir den 9 av 10..

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går så jeg sjakalen på nrk 2, og i kveld blir det jakten på rød oktober på DVD.

Dette er vel filmer de fleste action frelste har sett minst en gang og trenger dermed ikke store beskrivelsen.

men kort fortalt så handler sjakalen om bruce willis som iskald leiemorder og richard gere som forfølger han hakk i hel. litt typisk action film, men likevel verdt å bruke et par timer på.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det hustle and flow, rimelig ukjent tror jeg, ihvertfall ikke hørt om den. Språket er gangsta deluxe versjon så det tok et lite kvarter før jeg skjønte hva de snakket om, men etterhvert ble det en tøff film. Bra lydspor på den og. God film!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

australienske juveler

I helga har det blitt endel filmtitting på meg. Bestilte meg 2 stk serier fra Australia. Var ikke å få tak i noen annen vei. Har sett begge før, men følte de måtte inn i DVD samlingen min

Først ut var:

Vietnam
    http://www.imdb.com/title/tt0140770/

Denne filmen handler hovedsaklig om en Australiensk familie, å hvordan den forandrer seg under Vietnam krigen. Man opplever også hvordan folks mening forandrer seg iløpet av krigen. For å si det kort, sønnen blir sendt til Vietnam, å etter en endt tjeneste (2år) verver han seg for en ny tur (2år til) Datteren derimot er mot hele krigen å protesterer hjemme.

Filmen er litt lang (437min) så det kan være en ide å dele den litt opp. Den var egentlig en miniserie, så det bør ikke være noe problem.

En kjempe bra film som faller veldig godt i smak hos meg. Eneste minuset er bilde å lydkvalitet. Den var ikke høyere enn på en VHS kassett...

Neste film var:

Anzacs
    http://www.imdb.com/title/tt0088479/

Også en Australiensk film som handler om de sin innsats under første verdenskrig. Vil si denne filmen er noe av det bedre av krigsfilmer jeg har sett. En veldig lang film, men som aldri blir kjedelig i mine øyne. Følger en gjeng frivillige gjennom hele krigens gang. Er blandt annet ett kjent fjes med ( Paul Hogan) Anbefales til alle krigsfilm tilhengere. Denne filmen bør også deles opp da den er lang (500min)

Minuset på denne er som på den første. Dårlig bilde, å dårlig lyd. Men kanskje ikke annet enn å forvente av en gammel tv serie.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um...australiensk?

Så Alien 3 igår, special edition. Det er ganske lenge siden jeg har sett originalversjonen, så kan ikke sammenligne spesielt mye (la egentlig bare merke til at hunden var byttet ut med en ku), men liker absolutt denne filmen. Den har en atmosfære som er helt forskjellig fra de tre andre, og man kan vel nesten si forskjellig sjanger også (første er skrekk, andre action, denne thriller, fjerde action/adventure). Fincher er flink.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Um...australiensk?

Så Alien 3 igår, special edition. Det er ganske lenge siden jeg har sett originalversjonen, så kan ikke sammenligne spesielt mye (la egentlig bare merke til at hunden var byttet ut med en ku), men liker absolutt denne filmen. Den har en atmosfære som er helt forskjellig fra de tre andre, og man kan vel nesten si forskjellig sjanger også (første er skrekk, andre action, denne thriller, fjerde action/adventure). Fincher er flink.
    Staves det anderledes? Ikke akkurat ett ord jeg bruker mye

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går ble det Fri Jimmy! En herlig film, Storkosa meg under hele filmen, Jobber med rusklientell og må ærlig innrømme et par av de minte meg om Kay Arni å gutta =) Husk, Hoill Brillan=) *intern*

Side 73 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •