Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 72 av 364 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 7276
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble Hellraiser 1 og 2 i går, og tenkte å fortsette med nr 3 i dag. Dessuten kom det en ny forsendelse med filmer i posten i dag, så det er mulig det blir flere filmer også.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er du over 18 (i noen tilfeller 16) i USA og sykler eller tar bussen, er du en taper. Husker noen jevnaldrende amerikanere (er 23) jeg snakket med for et par år siden reagerte med sjokk og vantro på at jeg aldri hadde eid en bil, og de ble helt dårlige ved tanken på å ta bussen, det var jo noe fattige folk gjorde. Ikke at de hadde spesielt mye penger selv, var jo studenter, men det var åpenbart viktigere å ha en brukbar bil enn et levelig sted å bo. Kom også over en griselang tråd på et forum engang der en fyr beklaget seg over at han ikke klarte å få seg noe fordi han ikke hadde bil, og flertallet av jentene som svarte mente at å ikke ha bil er et tydelig tegn på at man ikke har livet sitt i orden.

Bilkultur. :???:
    Ja, det virker som man er ganske kontroversiell om man ikke eier bil i USA. Jeg jobbet en gang sammen med en som hadde studert i Arizona. Han fortalte at et av de første spørsmålene jentene kom med var hva slags bil man hadde. En annen ting som går igjen i alle amerikanske filmer er at hvis man er intellektuell så kjører man Volvo. I 40 year old virgin kjører dama han faller for, Trish, en Volvo 244. Et rimelig strøkent eksemplar av en slik gammel bil. Noe jeg egentlig tror ikke finnes i USA.

Jeg er ellers inne i en komediebølge og tar gjerne i mot tips om gode intelligente komedier.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Så hva ble konklusjonen?
    Konklusjonen ble vel tja..Er vel en film for spesielt intereserte. Har man sett den vanlige versjonen og ikke er fan av figurene/filmen er det liten vits, men ellers er den grei å ha sett. Er enkelte utvida scener som er ålreite der også..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "The house of flying daggers". Grei film som har masse "Matrix"-aktige effekter... folk "flyr" avgårde i tretoppene etc. Det beste med filmen er kanskje lydsporet som er veldig bra.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Mummy

versjonen fra 1999 med Brendan Fraser og Rachel Weisz i hovedrollene. veldig underholdende film, fartsfylt med en god dose action, noen småskumle scener her og der, litt komikk og en liten dash romantikk. effektene holder mål og lyden er bra. en Indiana Jones light kan man vel si om denne filmen. som sagt en underholdende og fornøyelig film. terningkast 5

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Så "The house of flying daggers". Grei film som har masse "Matrix"-aktige effekter... folk "flyr" avgårde i tretoppene etc. Det beste med filmen er kanskje lydsporet som er veldig bra.
    Høres nesten ut som en "god" gammeldags Tarzan-film

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmbo
    Høres nesten ut som en "god" gammeldags Tarzan-film
    Men det er det jo ikke :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Hostel i går kveld! Passe gyselig ekkel film 3/6

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Million Dollar Baby". Clinter'n er ikke min favoritt... synes Hilary Swank og Morgan Freeman gjorde den beste skuespillerjobben. Filmen startet ganske flatt og middelmådig synes jeg - så ut til å bli nok en film om boksing og en trener som trener opp en "nobody"... men den tok seg opp mot slutten og for en gangs skyld ikke en happy ending film! Svak 4'er...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig sett King Kong - fikk ikke sett den på kino (går nesten aldri på kino lenger).

Etter å ha sett filmen var jeg helt i skyene; fantastisk stor film på alle måter. Desverre gikk jeg inn på 'Filmomtaler' forumet og leste de negative kommentarene der, noe som fikk meg litt ned igjen, men jeg har ikke behov for å 'disse' en populær film fordi den er populær, har høyt budsjett og er regissert av Peter Jackson. Snarere tvert imot, vil jeg si. Men for all del, hvis det er ens ærlige mening, er det jo lov å mene dét også.

Jeg syntes det var fantastisk å se en slik episk film hvor man virkelig føler at penger ikke har vært noe tema; hvor alt er blitt gjort for å gjenskape både en ekte verden som har eksistert, og en fantasiverden (som forsåvidt også til dels har eksistert en gang). Effektene er utrolig godt 'sydd sammen' så og si hele veien. Klart man kan pirke her og der både på effekter og story, men man ser at det er folk som virkelig har jobbet nesten døgnet rundt i et par år for å få til dette. Ikke rart Jackson gikk ned i vekt...

Nå skal det forsåvidt "bare mangle" at effektene var bra, med tanke på dinosaurene i Jurassic park som jo kom ut i 1993, og hvor ekte de så ut den gangen.

OK - jeg skal gå med på at filmen nok kunne ha vært trimmet ned noe. Men det er på en måte riktig også, å lage filmen såpass lang. Hadde den vært på en og en halv time, hadde den ikke hatt det store, episke preget over seg.
    Jeg følte på en måte at her var jeg med på noe stort.

Men - for min del kunne de faktisk ha fjernet hele insekt-grop greia, for det ble litt mye av det gode (nesten litt slitsomt med tanke på det som allerede hadde skjedd før dette), pluss det som nok var ment å være morsomt, men som ble litt for urealistisk, selv for en slik film (skal ikke spoile det her).

Ja - - - OK, jeg kan visst bare bable og bable i vei, så jeg får vel stoppe nå.

Lyd- og bildekvaliteten var meget bra, på linje med det beste jeg har sett/hørt. Morro i hjemmekinoen.

-Jeg hater riktignok slutten - har alltid hatet den (i de foregående filmene). Helt fra de første militærbilene begynte å ule, tenkte jeg "Uff, dette orker jeg ikke å se resten av", men jeg måtte jo se allikevel da.
    Men det er vel muligens den eneste slutten som 'funker'.

Ja ja - en klar anbefaling til hjemmekinoen i hvert fall.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår ble det flere filmer..
    Først Is-Tid 2 (festlig til tider, men likte 1'ern bedre) på kino, så Final Fantasy Advent Children (svært bra animasjon, men likte ikke klippingen eller filmen så veldig..) og Munich (bra drama om denne hendelsen) hjemme.

Tenkte jeg skulle se Hostel nå om få strakser, så får vi se om den er no bra..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    ....så Final Fantasy Advent Children (svært bra animasjon, men likte ikke klippingen eller filmen så veldig..)
    Har den kommet ut da...? Hvor har du kjøpt den?

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror han har sone 1 eller sone 3 versjonen. her til lands kommer ikke denne før i august tror jeg det var, mens i England kommer den ut i morgen. har bestilt filmen fra play og den var sendt avgårde på torsdag og regner med å ha filmen i morgen.

ellers så jeg Bad Boys 2 i går og det er en helt grei action film i kjent Michael Bay stil, med flust av one-linere fra Will Smith og Martin Lawrence. svak 4'er

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanniball på nrk2. Et gledelig gjensyn med Dr.Lecter

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Domino

Så Domino,kul film med en bra story.Mange "tøffe tryner" og M.Rourke er helt konge! Anbefales :wink:
    Sjekk denne:http://minhjemmekino.no/hunden

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så rocky i går! den var det lenge siden jeg hadde sett gitt :wink: . husket ikke en dritt av det... men dt var jo cool! :grin:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Da har jeg sett DOOM, fikk ikke sett den på kino.

Mulig jeg er dum, men jeg synes den jevnt over leverte varene, jeg. Til og med flere ting i handlingen som overrasket meg positivt.

spoiler/ F.eks. at en av dem måtte på do(!) - ja, det skjer nemlig sjelden i film, men ganske ofte i virkeligheten! Og at de forklarte 'hellhound' (var det det den het i spillet?) med at 'Pinky', som hadde hjul som bein, ble til denne skapningen. Og det at The Rock døde, og så ble 'ond', noe man egentelig ikke ventet. /spoiler

I det hele tatt - den kunne vært mye mer klisjéfyllt enn den har blitt. Selvsagt er det logiske brister her og der også, men alt i alt en morsom popcorn film. Ikke helt tro mot handlingen i spillet, men jeg tror kanskje de tok en riktig avgjørelse der også, for det hadde muligens blitt litt søkt å kjøre handlingen i spillet helt ut.

Helt grei 'rollercoaster' av en film. Bra lyd (DTS) og bilde.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp sett Så som i himmelen. Bra film som tar for seg det som virkelig er viktig i livet! Kjærlighet og musikk

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fun with dick and jane. Hadde gitt opp carrey litt egentlig, men han tok seg igjen til gangs i denne filmen. Kjempemorro!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAW 2. Grei underholdning en fredags kveld! Ikke like bra som den første utgivelsen. 3/6.

Side 72 av 364 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •