Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 71 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 7273
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så "livet under vann" og "serenity" i går.
    Begge filmene var ett lite antiklimaks siden jeg har hørt så mye om begge filmene. "livet.." er lagt til en sydhavet der naturfilmmakeren steve sizou (Bill Murray) leter etter en den ukjente jaguarhaien som spiste opp sin partner ett halvt år før.
    Greie skuespillerprestasjoner, men filmen manglet mye driv og ble også satt tilbake av litt teite og "usannsynlige" filmeffekter. "serenity" er en grei sci-fi, der handlingen er lagt til ett annet solsystem noen hundre år fram i tid etter at jorden har blitt overbefolket. Alliansen prøver å skape orden blandt planetene som fører til en borgerkrig, der mannskapet på fartøyet "serenity" skor seg på å stjele fra alliansen, som de får etter seg når de får ombord en person som bærer på en mørk hemmmelighet. Den har en rekke b (og c?) skuespillere med middels prestasjoner. Greie effekter, kulisser og kule kampscener trekker litt opp.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så først "The Abyss" - grei film som faktisk ikke blir langdryg selv om den er over 2,5t lang! Litt spennende var den jo også, men får vel ikke mer enn en 4'er på terningen.:-P

Etter den så vi "Flight of the Phoenix" - kul film med et heftig dts-spor. SVS'en fikk jobba litt der og nabo'n kommenterte det i dag... fy f... som det vibrerte ... SVS'en gjør seg godt på film! 5'er til filmen og 6'er til SVS'en...:wink:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 3 filmer i går (de jeg leier hos er på påskeferie, så nå er det ingen volumgrense uansett tidspunkt :grin: )
    -Blade II:Kan det egentlig slå feil med 2 timer vampyrslakting, bilkjøring og eksplosjoner :wink: Popcornfilm-Terningkast 4
    -Blade Trinity: 2 timer til med vampyrslakting, bilkjøring, eksplosjoner og i tilegg Jessica Biel :wink: Popcorn-Terningkast 4

-Children of Dune: Helt grei film, men ble litt for mye drama og litt for lite action for min smak (kanskje ikke den beste overgangen etter nesten 4 timer med Blade...) Terningkast 3

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istid 2 i går på kino... rimelig oppbrukte greier etter 1'nern, men han lille karen me nøtten er jo sjef , svak 3'er fra meg...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scarface i går kveld.

Oppdaget først etterpå at filmen (i versjonen jeg har) også har DTS spor... Bummer...

Uansett: Det er første gang jeg ser denne filmen, så jeg har ikke noe forhold til den fra før; eneste jeg husker var en parodi-tegneseriestripe i MAD som jeg leste da jeg var liten...
    Filmen er såpass "hypet" opp at jeg måtte se den.
    Det jeg ikke visste da jeg satte den på, var hvor lang den er. Regnet med maks to timer, men den varte i to timer og tre kvarter!

Det var omtrent som å se en tre timers episode av Miami Vice, men med mye mye bedre skuespillere, noe som dro opp betraktelig.
    Faktisk en bra film p.g.a. dét. Sannsynligvis Al Pacino's beste rolletolkning. Han er Tony Montana - man får ikke følelsen av at det er skuespill, her er det et vindu rett inn i en annen virkelighet. Riktig nok er han som vanlig ganske 'over the top', men det funker her. De fleste av de andre er også bra.

Ganske voldelig film for å være såpass gammel. Mye blod og gørr her og der.

En av de filmene man bør få med seg for å få litt referanser til andre, senere filmer etc., og fordi det har blitt en klassiker, selv om den visstnok ble slaktet da den kom ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg har også Rockstar (Grand Theft Auto spillene) hentet mye inspirasjon fra Tony Montana og Scarface.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg 2 filmer først var jeg på kino og så V for vendetta, dette synes jeg var en grei film,kanskje litt lang men alt i alt undelholdende.
    Så hjemme senere på kvelden filmen Serenity, denne syns jeg også var helt grei underholdning med kule effekter og noe bra action.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig sett Charlie and the chocolate factory. Lyd- og bildekvalitet kan jeg ikke uttale meg om, da jeg så den hos noen andre.

Filmen er underholdende og morsom den, men jeg synes ikke den slår originalen fra 1971. Og det er ikke noe jeg sier bare fordi det er 'hipt' å disse remakes; jeg synes bl.a. at Gene Wilder gjorde en bedre figur som Willy Wonka enn Johnny Depp gjorde her. Depp var creepy, men på en måte som ble slitsom og ikke fikk meg til å like eller sympatisere med figuren. Wilder klarte begge deler. De to filmene ligger veldig tett opptil hverandre handlingsmessig, men der de skiller lag synes jeg originalen var bedre, bl.a. på slutten og i jakten på gullbilletten.

Effektene var selvsagt bedre nå, med mye CGI, men kanskje for mye CGI, for det var temmelig enkelt å se at det var dataanimert, og da mister jeg litt av innlevelsen.

Men for all del; alt i alt en bra filmopplevelse.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag blir det Alien VS Predator - Unrated Edition..Så jeg er spent på om de 8 ekstra minuttene tilfører filmen noe særlig..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Robot. Ser man bort ifra den alt for tunge produktplasseringen er filmen ganske underholdende. Meget bra lydspor også :grin:

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så King Kong igår for første gang. Meget bra bilde og lyd!!! Og filmen var "konge" den også...bare noen ganger jeg tenkte at den var litt lang, men det gjorde liksom ikke noe i helheten! Utrolig bra film, terningkast 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Four brothers i natt. syns dette var god underholdning.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der Untergang

Ikke spesielt "hyggelig" film og ikke noe for folk med latente selvmordstanker, men bør absolutt ses selv om man ikke er interisert i historie. Forklarer Hitlers siste dager i Berlin, og kunne vel neppe ha blitt gjort på en bedre måte. Bør ses i "rette" omgivelser.

Terningkast 5.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nausicaa and the Valley of the Wind

Miyazaki-film fra tidlig på nittitallet, om en verden omgitt av sand og digre insekter. Handlingen minner mye om Princess Mononoke (av samme regissør, laget noen år senere), samme budskap om miljøvern og toleranse. Ganske ålreit, passer for de fleste aldersgrupper, men er samtidig ikke slitsomt barnslig, og har en anelse mer dybde en det Disney pøser ut for tida.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My Boss, My Student: Ikke så bra som den første filmen.
    3/6

Cheaper By The Dozen 2: Visste at den skulle være dårlig, og jeg ble ikke skuffet.
    1/6

Stay: Sett bedre. Dead End var mye bedre enn denne.
    2/6

The Triangle: Ganske bra miniserie.
    4/6

Fun With Dick And Jane: Uff, Carrey er oppbrukt. Blir for slitsomt og har sett det før.
    2/6

Art Of Fighting: Litt ujevn koreansk film.
    3/6

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch, and The Wardrobe: Ikke i nærheten av Potter.
    3/6

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma
    My Boss, My Student: Ikke så bra som den første filmen.
    3/6

Cheaper By The Dozen 2: Visste at den skulle være dårlig, og jeg ble ikke skuffet.
    1/6

Stay: Sett bedre. Dead End var mye bedre enn denne.
    2/6

The Triangle: Ganske bra miniserie.
    4/6

Fun With Dick And Jane: Uff, Carrey er oppbrukt. Blir for slitsomt og har sett det før.
    2/6

Art Of Fighting: Litt ujevn koreansk film.
    3/6

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch, and The Wardrobe: Ikke i nærheten av Potter.
    3/6
    Hva har Narnia med Potter å gjøre? Det er som å sammenligne en dame med store pupper og en mann med hår fra fotsålen til øreflippen..

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så matador igår med pierce brosnan og jeg storkoste meg virkelig en skikkelig godbit pierce gjør nok en gang en god prestasjon

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To komedier

Etter mange timer i påskeferiereturkø 1. påskedag følte jeg for litt komedie i hjemmekinoen. Jeg leide I "heart" Huckabees.......pffffttttt.....Kjedelig.

I går prøvde jeg på nytt. Jeg leide 40 year old virgin. Det er lenge siden jeg har ledd så mye av en film. De harselerte rimelig intelligent rundt fenomenet 40-år gammel jomfru. Femmer fra meg. Passer veldig godt til å se sammen med sin bedre halvdel.

I begge disse filmene så var hovedpersonene litt dustete og syklet. Er det slik at i USA er det bare nerder som sykler? Jeg har bestandig syklet overalt og følt meg litt truffet ;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du over 18 (i noen tilfeller 16) i USA og sykler eller tar bussen, er du en taper. Husker noen jevnaldrende amerikanere (er 23) jeg snakket med for et par år siden reagerte med sjokk og vantro på at jeg aldri hadde eid en bil, og de ble helt dårlige ved tanken på å ta bussen, det var jo noe fattige folk gjorde. Ikke at de hadde spesielt mye penger selv, var jo studenter, men det var åpenbart viktigere å ha en brukbar bil enn et levelig sted å bo. Kom også over en griselang tråd på et forum engang der en fyr beklaget seg over at han ikke klarte å få seg noe fordi han ikke hadde bil, og flertallet av jentene som svarte mente at å ikke ha bil er et tydelig tegn på at man ikke har livet sitt i orden.

Bilkultur. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Idag blir det Alien VS Predator - Unrated Edition..Så jeg er spent på om de 8 ekstra minuttene tilfører filmen noe særlig..
    Så hva ble konklusjonen?

Side 71 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •