Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 68 av 364 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 7266
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så filmen Elisabethtown i går kveld og må si at det var en av de største skuffelsene på veldig lang tid.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp Blade Trinity, Extended Edition m/6.1 DTS lyd.

Dette er jo en effektfilm både på bilde og lydsiden - ikke spesiellt dyp handling, men derimot vegg-til-vegg action. Men det er helt greit, for det er også dét man forventer seg når man setter den på.

Ikke egentelig så mye å trekke frem her, men har du et brukbart anlegg er det enkelte "kosestunder" i denne filmen. Spesiellt én ting her å merke; jeg vet ikke hvordan lydfolka som har mekket lyden i filmen har fått det til, eller hvordan anlegget mitt klarte å gjengi det, men i en sekvens i filmen er det en helt syk, hammerhard bass-beat som jeg hadde helt oppe i brystkassa - - og suben min står jo i andre enden av rommet! Lyden lå helt bakpå i bakkanalene, men de får jo bare ned til 80Hz. Dette var knallhard, pumpende bass akkurat der jeg satt! Moro!

Grei actionfilm å se for å bare slappe av og ha det moro. Men begge de forrige Blade filmene blir visst sett på som bedre enn denne.

-Forøvrig noen som vet hvorfor det er med en Norsk skuespiller/statist i alle Blade filmene? Det må jo være en grunn?
    Hah - litt artig var det jo at han som var med i denne filmen, snakket skikkelig gebrokkent engelsk, og jeg tenkte at når jeg skulle beskrive han i denne posten etter å ha sett filmen, skulle jeg si at han hørtes nesten like ille ut som Thor Heyerdal. -Og hva ser jeg når jeg 'blar igjennom' rulleteksten etterpå for å se hva han heter?? 'Christopher Heyerdal'!! Han er visst nevøen til Thor. Du verden. Men det må da være en nordmann med i casting crewet til filmene eller noe sånt - kan ikke være tilfeldig at en nordmann/kvinne har vært med i alle?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag så jeg Kingdom of Heaven for første gang, og selv om den innfridde på noen områder, så vil jeg nå si at de tingene som trakk ned var de dominerende faktorene. Jeg vil ikke si jeg ble "skuffet", for jeg regnet nesten med at denne filmen kom til å stille seg i samme rekke som "Troy", "King Arthur" og all den skiten.

De positive elementene
    - Regien (Ridley)
    - Cinematografien (Flotte slag)
    - Jeremy Irons (Skuespiller av høy klasse)

De negative elementene
    - Manus
    - Casting (Orlando Bloom)
    - For lite Liam Neeson
    - Sex-scene
    - Logisk brist av episke dimensjoner: Hvor ble det av "min kone er død, jeg må søke frelse i Helliglandet"-historien? Den var jo borte før jeg fikk sukk for meg. Og hva i all videste verden var poenget med den siste scenen? Orlando rir inn i solnedgangen med sin nye sexpartner, og ... "oh by the way honey, just so you know, we're riding on the grave of my former wife and lover.. you know, the one I travelled half the world seeking redemption for?" *denge hodet i veggen*

Jeg vet jeg har mere negative ting å si enn dette, men jeg satt ikke med penn og papir da jeg så filmen, så jeg har glemt ut det meste.

Terningkast 3. Ville egentlig gitt den en 2'er, men den får 3'er for god innsats. Det var et godt forsøk på å lage en god film. Cinematografi, regi og til tider skuespill.. dette var mer eller mindre på plass. Manuset var på trynet, og castingen kunne nesten ikke vært verre. Dette viser bare hvor ufattelig viktig det er med et godt manus!

edit: Kom på en annen scene som plaget meg. Den kjærlige søsteren til kongen som fikk høre de ordene på sin broders dødsleie "Remember me for who I was". Første hun gjør når hun kommer til graven hans er å ta av masken og ser spedalskheten over hele trynet hans.. Altså, what the fuck?? Jeg kunne forstått handlingen hennes hvis kongen hadde sagt "When I'm dead, take off my mask and see my horrible fucking face!", men det var jo ikke dét han sa!

*oppgitt*

Er glad "V for Vendetta" problematiserte det aspektet av maskering mye (MYE!!!) bedre!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Idag så jeg Kingdom of Heaven for første gang, og selv om den innfridde på noen områder, så vil jeg nå si at de tingene som trakk ned var de dominerende faktorene. Jeg vil ikke si jeg ble "skuffet", for jeg regnet nesten med at denne filmen kom til å stille seg i samme rekke som "Troy", "King Arthur" og all den skiten.

De positive elementene
    - Regien (Ridley)
    - Cinematografien (Flotte slag)
    - Jeremy Irons (Skuespiller av høy klasse)

De negative elementene
    - Manus
    - Casting (Orlando Bloom)
    - For lite Liam Neeson
    - Sex-scene
    - Logisk brist av episke dimensjoner: Hvor ble det av "min kone er død, jeg må søke frelse i Helliglandet"-historien? Den var jo borte før jeg fikk sukk for meg. Og hva i all videste verden var poenget med den siste scenen? Orlando rir inn i solnedgangen med sin nye sexpartner, og ... "oh by the way honey, just so you know, we're riding on the grave of my former wife and lover.. you know, the one I travelled half the world seeking redemption for?" *denge hodet i veggen*

Jeg vet jeg har mere negative ting å si enn dette, men jeg satt ikke med penn og papir da jeg så filmen, så jeg har glemt ut det meste.

Terningkast 3. Ville egentlig gitt den en 2'er, men den får 3'er for god innsats. Det var et godt forsøk på å lage en god film. Cinematografi, regi og til tider skuespill.. dette var mer eller mindre på plass. Manuset var på trynet, og castingen kunne nesten ikke vært verre. Dette viser bare hvor ufattelig viktig det er med et godt manus!

edit: Kom på en annen scene som plaget meg. Den kjærlige søsteren til kongen som fikk høre de ordene på sin broders dødsleie "Remember me for who I was". Første hun gjør når hun kommer til graven hans er å ta av masken og ser spedalskheten over hele trynet hans.. Altså, what the fuck?? Jeg kunne forstått handlingen hennes hvis kongen hadde sagt "When I'm dead, take off my mask and see my horrible fucking face!", men det var jo ikke dét han sa!

*oppgitt*

Er glad "V for Vendetta" problematiserte det aspektet av maskering mye (MYE!!!) bedre!
    hehe.. det var da veldig så forskjellig smak man kan ha da :grin: , kingdom of heaven er vel ikke noe oscar, men knallgod underholdning for meg (sterk 4'rer), og at noe kan kalle Troy og King Arthur for skit.. jaja, Troy ( som jeg så i kveld,derfor denne lille kommentaren ;-) ) er en 6'er fra meg og King Arthur er en 5'er...
    nå er ikke dette ment som noen, "herregud for en idiot post", var bare litt morsomt me en oppramsing av "skit-filmer" som blir sett om og om igjen av meg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kan ikke like de samme filmene. (Er derfor det lages så mange av dem.)

For å være helt ærlig syns jeg Hollywood kan bare gi opp ridderfilmer og den type saker. Det er fullstendig umulig å toppe LOTR. Komplett, helt 100% umulig.. så hvorfor gidde å prøve? Hvorfor ikke mestre en sjanger som ikke er blitt gjort perfekt allerede; de fins det tross alt mange av ..

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Lord of war syns jeg var en grei film, SAW er så creepy og ekkel at det er helt OK. Litt kult at kisen som ligger der på gulvet hele tiden sok "død" ikke er så veldig død...

PS. Styr UNNA: "OLDBOY", dette var en stor skuffelse og ikke som coveret sier "årets anbefaling, løp og kjøp")

/L
    Styr unna oldboy? Skjønte du egentlig noe av filmen i det hele tatt? Den er jo GENIAL!!!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg Doom. Lite å ta seg til, ble impulsleie, og vi gikk for det første og verste vi så. Som forventet vås fra ende til annen, og heller ikke videre tro mot spillet, men jeg ble positivt overrasket over andre halvdel, absolutt underholdende.

Ikveld ble det Colosseum og V for Vendetta. Mye omtalt her allerede, jeg har ikke så mye mer å komme med enn at det er den beste filmen jeg har sett på kino på evigheter. Anbefales! :grin:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nettopp ferdig med Crash. Det er bare en utrolig god film. Det er en film der man sitter og tenker etter at filmen er ferdig; på "the fucked up society of USA" og moral rasespørsmål og "Trust No-one"... skyt først, se dem dø og sjekk så om de har en gønner... og om våpenlovene over there...:? grøss! Beste filmen jeg har sett på LENGE!!! Den bør dere se!

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Cave

Rå lyd i DTS!!! Fin prøvelse for projektoren da hele handlingen fåregår i en mørk hule.... :wink:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Igår så jeg Doom. Lite å ta seg til, ble impulsleie, og vi gikk for det første og verste vi så. Som forventet vås fra ende til annen, og heller ikke videre tro mot spillet, men jeg ble positivt overrasket over andre halvdel, absolutt underholdende.

Ikveld ble det Colosseum og V for Vendetta. Mye omtalt her allerede, jeg har ikke så mye mer å komme med enn at det er den beste filmen jeg har sett på kino på evigheter. Anbefales! :grin:
    Første gangen jeg så Doom lurte jeg på om historien begynner som, ja, en slags historie. Men fra midten og mot slutten blei det jo bare piss!? Så jeg tok til motet, halveis pga at det er Dts på den og en halveis til jeg ikke klarer tilsette en grunn til, og så den igjen...ihvertfall ca 80% av den. Før jeg blei dødslei og sovna! Heeeelt ok, jeg skal innrømme at jeg var litt småredd der jeg satt helt alene med lyden på mæks, men so what? Denne filmen er jo egentlig, mildt sagt shait! Og i traileren for filmen ser man liksom førstepersonsskyten og hele pakka, og alle sier at det er så dårlig å se de filma på toppen av gunnerne deres...men halo?! Skjer ikke det bare sånn ca 4min av filmen eller noe? Nei, jeg blei skuffa...middelmådig popcornfilm til engangsbruk vil jeg kalle den, og gi den en sterk 2. Er den verdt mer?... :?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke i det hele tatt. Men en sjelden gang melder behovet seg for å se en skikkelig møkkafilm. Neste gang blir det Frankenfish! :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nei, ikke i det hele tatt. Men en sjelden gang melder behovet seg for å se en skikkelig møkkafilm. Neste gang blir det Frankenfish! :grin:
    Frankenfish har jeg stått og titta på i filmsjappa hundre ganger. Ser tøff ut, men akk, det gjør jo faktisk alle coverne til Steven Seagal og Chuck Norris også..! Og det som regel det som har halvparten av skylda til at man presterer og kjøpe de...hehe...det og en kompis med barnehage smak. Men har du sett Frankenfish? Åssen er den egentlig da?

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, igår/natt så jeg; 007: Tommorow never Dies, 007: The spy who loved me, 007: Dr. No, Matrix 1.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld så jeg "Inside man" på kino. Var veldig fornøyd, men jeg syns det er på tide at Chiwetel Ejiofor får seg noen hovedroller.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat en film nei, men My Name Is Earl er nettopp blitt sett! Episode 20!

Det er en utrolig bra komiserie! Earl og broren tar an heilt ut i kver episode! Anbefales på det absolutt sterkeste!!!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My name is Earl er en bra serie, ja. Ikke sånn "rulle- rundt-på-gulvet" hysterisk, mer humre-morsom synes nå jeg. Helt klart en av de mer severdige serier som går for tiden.

Så Lock, stock and two smoking barrels i går. Ganske morsom engelsk gangsterkomedie. De fleste har kanskje sett denne før, jeg kjøpte den på Bokklubben Nice-price for et par uker siden. Ble litt skuffet over bildet, veldig kontrastfylt og litt urolig, synes det var vanskelig å få med alt som skjedde. Lyden var stusselig, ikke den helt store dynamikken, endel kul musikk. Jeg har en nagende følelse av at orginalutgaven (altså ikke nice-price utgaven) har både bedre lyd og bilde enn dette. Noen som har kommentarer til kvaliteten på nice-price DVD-er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld så jeg "Monster" som gikk som søndagsfilm på tv2.
    En sinnsykt bra film. Tragisk og rørende historie om ei eks.prostituert kvinne som ender opp som seriemorder. Det at filmen er basert på en sann historie gjør egentlig sitt til at filmen blir så bra som den er. Man sitter igjen med en del tanker etter å ha sett denne filmen.. Terningkast 6 fra meg..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greven av Monte Cristo faktisk meget underholdene til tider. terningkast sterk 4'rer.
    True Romance meget underholdene, hadde glemt hvor bra denne er , terningkast 5.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harry Potter og ildbegeret

dette er en verdig oppfølger til HP og fangen fra Azkaban. den magiske verden vi kjenner så godt fra de andre filmene er godt ivaretatt og spesialeffektene holder høyt nivå. den helt klart mørkeste filmen i serien, og en mer "voksen" film. terningkast 5

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A History of Violence, beste filmen på lenge :smile:

Side 68 av 364 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •