Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 67 av 364 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 7276
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Serveren er ok. Du må justere klokken i profilen din hvis den går feil.

I går så jeg U-571. Kanonbra lydbilde. Tenkte straks på Master and Commander. Skikkelig mye og god bruk av bakkanalene også.
    I mange tilfeller følte jeg å kunne plasserer diverse eksplosjoner og hendelser i rommet.
    Handlingen likte jeg også. Anbefales.
    Er det den derre ubåtfilmen som blei laga for noen år tilbake??

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    hva syntes du om Lord of war da? det er jo poenget med denne tråden, ikke bare hvilke filmer man har sett...

så forøvrig Saw i går. en spennende og "creepy" film med en del råe scener, spesielt en scene på slutten er jævlig, og en veldig overraskende slutt. en vellaget grøsser/thriller, spesielt med tanke på at de filmet hele greia på 18 dager. en svak 5er.

Lord of war syns jeg var en grei film, SAW er så creepy og ekkel at det er helt OK. Litt kult at kisen som ligger der på gulvet hele tiden sok "død" ikke er så veldig død...

PS. Styr UNNA: "OLDBOY", dette var en stor skuffelse og ikke som coveret sier "årets anbefaling, løp og kjøp")

/L

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så war of the worlds i kvled, og det var en skuffelse (bortsett fra lydsporet)
    Terningkast: svak 3

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Lord of war syns jeg var en grei film, SAW er så creepy og ekkel at det er helt OK. Litt kult at kisen som ligger der på gulvet hele tiden sok "død" ikke er så veldig død...

PS. Styr UNNA: "OLDBOY", dette var en stor skuffelse og ikke som coveret sier "årets anbefaling, løp og kjøp")

/L

Enig, det er føste gang på seriøst lenge at jeg har skrudd av en film. Men det gjorde jeg med Oldboy.. Dritt..

Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så V- for Vendetta. Den var god. Merker at det er de samme som lagde Batman. Har mange likhetstrekk. Men V er mer politisk rettet, og litt dypere. Må si jeg liker at det et gammeldags britisk språkbruk av helten i filmen. Det er kult og gir en slags edge. Skjønner godt at den ble holdt tilbake etter London bombingen. Verd å se, god lyd, bra animasjon av effekter, og godt manus. God 5'r fra min side!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokeback Mountain

Ble lurt med på kino av min bedre halvdel i går, siden dette var det eneste som gikk, fikk hu lurt meg med etter middagen. Først og fremst startet det sørgelig med at vi måtte vente 45min før i det hele tatt filmen begynte, deretter oppdaget jeg at filmen faktisk varte i 2,5t. Jaja, langfilm bør ikke være negativt tenkte jeg..

Men der tok jeg feil!
    Først og fremst, kikket jeg ikke noe på filmen på forhånd, så tenkte tittelen "Brokeback Mountain" hørtes mest ut som en film i "The Day After Tomorrow" stil, men skjønte fort at det ikke stemte, når det satt 25 stk i den store kinosalen, men en gjennomsnittsalder på 65+, samt god latter av reklamescenene. Huff og huff, hva har jeg blitt dratt med på tenkte jeg..

Så startet da filmen.. Gud så tragisk bilde og lyd, hvordan gamle mennesker med høreapparat i det hele tatt hørte stemmene til skuespillerene, aner jeg ikke - men dette var laaangt under det som vanligvis blir vist på kino når det gjelder lyd. Var ikke noe mindre skuffende at kinobildet i den store salen stod og hoppa opp og ned, teksten beveget seg ca 20 cm opp og ned, aldri opplevd lignende dårlig bildekvalitet. (Man kunne se at filmen faktisk ble vist på ca 0,5m av den storte filten på sidene av "lerretet" også, så kan vel si at jeg faktisk gikk glipp av x-antall m2 av selve filmen grunnet dette, ble jo mye smalere bildet.)

Jaja, filmen tuslet i gang.. Oida, tenkte jeg litt håpefull i tankene, kunne antyde at dette kunne bli en mer western/cowboy lignende film i fjellene.. Men den gang ei, det var minutt etter minutt, med sau, sau og atter sau.. samt en sauepasser.. for ikke å si to...

Deretter kom prikken over Ì'en, det var faktisk TO sauepassere, men det var ikke nok med det.. de to skulle faktisk være homoseksuelle, og med kun et hull i nedre region av kroppen, vet man hvordan dette endte, i et dårlig laget fjelltelt.

Filmens høydepunkt bilde- og effektmessig må være når det snør/hagler, da man får en tjue sekunders scene på muligens opp mot 75db og litt andre kontraster enn sau, skog og homser. Må innrømme at Brokeback mountain fortsatte slik.. helt til slutt, men en ganske ordinær "story".

To homser, som begge endte med vært sitt liv med kone og barn, pluss homse-forholdet på si, i da selvfølgelig Brokeback mountain, under dekknavnet "fisketurer". Ene ønsket å drive en ranch med han andre, ofre alt. Den andre ville ikke. Det endte med at de ble gamle, den ene døde. Noe slossing de to imellom, tilnærma dyrisk forsmak på seksualitet.

I løpet av filmen, satt jeg igjen med et enda dårligere syn på homoseksualitet enn tidligere, det er og forblir evig ekkelt. Filmen fikk sikkert fram 1-3 poenger, med det å sette pris på ting og det livet man har, så lenge man har det.. Gjøre det man vil, og aldri la noe sette en stopper for det.. MEN!!! Trenger man VIRKELIG å bruke 2,5 time på å framheve dette? Ikke minst, var det egentlig nødvendig å lage en jævla rumpe-i-telt film?

Dette var skuffende film, oppdaget ikke en eneste surroundscene på kinoen jeg var i. Muligens man blir for kresen når man har hjemmekino, men uansett.. Dette må være det mest dårlige jeg har vært med på. Hadde det vært en kortfilm, kunne den sikkert vært "ok".

Anbefales ikke for utolmodige sjeler..!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe...etter denne anmeldelsen er jeg 100% sikker på at jeg ikke skal se denne sauehomofilmen...

selv så jeg Black Hawk down sist, og det er **** meg film med baller!! når ting først tar av så tar det så jævlig av også) meget vellaget krigsfilm fra Ridley Scott og med et meget bra dts spor(3 disc utgaven). terningkast 5

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt du tar til fornuft og hører på meg.
    Er selv fan av Black Hawk Down, så tipper du heller ikke ville likt den da ;D

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    killroy og Qrt, hva var det dere ikke likte med Oldboy? Har ikke fått sett den selv ennå, men samtlige anmeldere, samt alle kamerater som har sett den, roser den opp i skyene.

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Legend of Suram Fortress / Ashik Kerib

Faktisk ble det en double feature i kveld, samboeren hadde lånt en DVD med to filmer av den sovjetiske regissøren Sergei Paradjanov. Én disk, to filmer, it's a bargain!

Både The Legend of Suram Fortress og Ashik Kerib er over samme lest, episk anlagte filmer basert på gamle legender om det georgiske fjellfolket. Filmene er kjent for å være billedlig vakre, de har stort sett statisk kamera og superkoreografert mise-en-scene.

Begge to var i 4:3 format, i en litt uggen scan av et ikke helt godt originalprint, med mono lyd som stort sett befant seg i venstre kanal, innbrente tekster (georgisk dialog så klart) og copyright 1988 "Sovexportfilm" . Null ekstramateriale. :-)

Alt i alt ble det en skikkelig klisjéopplevelse av 80-talls sovjetisk film! Personlig synes jeg Stalker er knall, men dette ble for drøyt. Samboeren var helt fascinert så klart, selv satt jeg med laptop i fanget og leste Avforum ;-)

Jeg får ta hevn med Aeon Flux eller noe neste uke.

--
    Rune

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Film

to filmer jeg vil anbefale er Walk the line og The Word fastes Indian, begge er filmer baser på virkeligheten og for oss som har pasert 30 for en stund siden er dette er bra valg syntes nå jeg.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    the gathering i kveld og ble kjempeoverrasket. er en thriller med christina ricci, ganske så orginal storry og filmet i england. sterk 4'rer fra meg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Brokeback Mountain

Ble lurt med på kino av min bedre halvdel i går, siden dette var det eneste som gikk, fikk hu lurt meg med etter middagen. Først og fremst startet det sørgelig med at vi måtte vente 45min før i det hele tatt filmen begynte, deretter oppdaget jeg at filmen faktisk varte i 2,5t. Jaja, langfilm bør ikke være negativt tenkte jeg..

Men der tok jeg feil!
    Først og fremst, kikket jeg ikke noe på filmen på forhånd, så tenkte tittelen "Brokeback Mountain" hørtes mest ut som en film i "The Day After Tomorrow" stil, men skjønte fort at det ikke stemte, når det satt 25 stk i den store kinosalen, men en gjennomsnittsalder på 65+, samt god latter av reklamescenene. Huff og huff, hva har jeg blitt dratt med på tenkte jeg..

Så startet da filmen.. Gud så tragisk bilde og lyd, hvordan gamle mennesker med høreapparat i det hele tatt hørte stemmene til skuespillerene, aner jeg ikke - men dette var laaangt under det som vanligvis blir vist på kino når det gjelder lyd. Var ikke noe mindre skuffende at kinobildet i den store salen stod og hoppa opp og ned, teksten beveget seg ca 20 cm opp og ned, aldri opplevd lignende dårlig bildekvalitet. (Man kunne se at filmen faktisk ble vist på ca 0,5m av den storte filten på sidene av "lerretet" også, så kan vel si at jeg faktisk gikk glipp av x-antall m2 av selve filmen grunnet dette, ble jo mye smalere bildet.)

Jaja, filmen tuslet i gang.. Oida, tenkte jeg litt håpefull i tankene, kunne antyde at dette kunne bli en mer western/cowboy lignende film i fjellene.. Men den gang ei, det var minutt etter minutt, med sau, sau og atter sau.. samt en sauepasser.. for ikke å si to...

Deretter kom prikken over Ì'en, det var faktisk TO sauepassere, men det var ikke nok med det.. de to skulle faktisk være homoseksuelle, og med kun et hull i nedre region av kroppen, vet man hvordan dette endte, i et dårlig laget fjelltelt.

Filmens høydepunkt bilde- og effektmessig må være når det snør/hagler, da man får en tjue sekunders scene på muligens opp mot 75db og litt andre kontraster enn sau, skog og homser. Må innrømme at Brokeback mountain fortsatte slik.. helt til slutt, men en ganske ordinær "story".

To homser, som begge endte med vært sitt liv med kone og barn, pluss homse-forholdet på si, i da selvfølgelig Brokeback mountain, under dekknavnet "fisketurer". Ene ønsket å drive en ranch med han andre, ofre alt. Den andre ville ikke. Det endte med at de ble gamle, den ene døde. Noe slossing de to imellom, tilnærma dyrisk forsmak på seksualitet.

I løpet av filmen, satt jeg igjen med et enda dårligere syn på homoseksualitet enn tidligere, det er og forblir evig ekkelt. Filmen fikk sikkert fram 1-3 poenger, med det å sette pris på ting og det livet man har, så lenge man har det.. Gjøre det man vil, og aldri la noe sette en stopper for det.. MEN!!! Trenger man VIRKELIG å bruke 2,5 time på å framheve dette? Ikke minst, var det egentlig nødvendig å lage en jævla rumpe-i-telt film?

Dette var skuffende film, oppdaget ikke en eneste surroundscene på kinoen jeg var i. Muligens man blir for kresen når man har hjemmekino, men uansett.. Dette må være det mest dårlige jeg har vært med på. Hadde det vært en kortfilm, kunne den sikkert vært "ok".

Hvor stor sjanse er det at begge saue folka er homser? Det er jo nesten umulig.. hadde de vært frisører hadde jeg tatt den, men saue gjetere eller hva de er! haha

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp set the inside man.
    en virkelig god film, med en overraskende og genial slutt. denne kan jeg virkelig anbefalle

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Brokeback Mountain

Men der tok jeg feil!

Dette må være den mest talentløse filmanmeldelsen til dags dato!!!

Å beskrive dette som en "jævla rumpe-i-telt film" sier hvor alt hvor seriøst man bør ta dette!

Glimrende film med fantastiske skuespillere og sikker regi av Ang Lee.

Er så veldig glad for at smaken er forskjellig!!!

Den høstet fortjent masse oscar under årets utdeling.

Se den å nyt,viss du absolutt ikke må ha konstant action da.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har jo alle forskjellig smak.. liker rett fra levra annmeldelser jeg ( har ikke sett den nevnte filmen )

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Red eye i går,knallfilm!! Kul story,spennende,velspilt,nydelig dame og noe "creepy" over stemninga i filmen.Anbefales :smile:
    http://minhjemmekino.no/hunden

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    har nettopp set the inside man.
    en virkelig god film, med en overraskende og genial slutt. denne kan jeg virkelig anbefalle
    Jeg synes den ser bra ut selv, og har lyst til å se den... Har lyst til å se The Hills Have Eyes også, men den har ikke kommet på fredrikstad kino enda.. :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Punch Drunk Love igår, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes. Merkelig film.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem ifra den australske filmen Wolf Creek på fredrikstad kino akkurat nå. GENIAL FILM!!! likte den kjempe godt... den har liksom ikke den typiske reklame kvaliteten over seg som amerikanske filmer som regel har...! Filmet med litt lugubre kameraer, som ikke holder seg helt i ro...drit bra! Se den folkens....

Side 67 av 364 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •